Powered By Blogger

vrijdag 4 april 2014

Oldtimerbeurs Techno Classica Essen (Video)


 Techno Classica de grootste klassiekerbeurs van Europa




De 26e uitgave van Techno Classica begon op 26 maart 2014 met de overzichts-, pers- en vakbezoekerdag.

Op donderdag 27 maart waren wij als autogekken naar de beurs gekomen om de meest interessante stands te bekijken.
Er stonden  veel oldtimers die er mooier uit zagen als nieuw uit de fabriek 
Van alle hallen waren vrijwel alle tentoonstellingsoppervlakken in de 20 hallen en op de vier openluchtterreinen van de beurs Essen bezet. Meer dan 1.250 exposanten uit meer dan 30 landen hadden gereserveerd. 
Meer dan 220 klassiekerclubs en belangengemeenschappen maakten de Techno Classica ook in 2014 weer tot het grootste clubtreffen ter wereld van de old- en youngtimerscene.

Foto's Gerrit Ziggers.Jan Wibbelink
Klik op de foto's voor een grotere afbeelding !




Ook dit jaar werdt de Techno Classica weer de grootste historische tentoonstelling ter wereld van de Duitse, maar ook van de internationale automobielfabrikanten en kan zelfs het merkrecord van verleden jaar overtreffen.
Met 27 voertuigmerken presenteren zich meer fabrikanten dan ooit. 

Voor het eerst met een officiĆ«le fabrieksstand is de Italiaanse design- en carrosseriebouwfirma Zagato vertegenwoordigd. De in 1919 in Rho bij Milaan opgerichte onderneming behoort bij de oudste nog in ItaliĆ« bestaande carrosseriers. Naar aanleiding van de 95ste verjaardag van de firma presenteert Techno Classica-organisator S.I.H.A. in hal 6 legendarische Zagato creaties op basis van merken als Alfa Romeo, Aston Martin, Ferrari, Maserati en Lancia– aangevuld met fascinerende tentoonstellingsstukken op de fabrieksstand van Zagato.









Foto's Gerrit Ziggers. Jan Wibbelink.
Klik op de foto's voor een grotere afbeelding !






























Classic Le-Mans Videofilm ↓ 
 http://janwib.blogspot.nl/2014/02/le-mans-classic-2014-videofilm.html

woensdag 19 maart 2014

Derde Chevrolet Corvette uit diepte gered (Video)




Vorige maand zakten acht Corvettes plotsklaps door de vloer 

Vorige maand zakten acht Corvettes plotsklaps door de vloer van het Chevrolet Corvette-museum. Gisteren is het derde exemplaar weer naar boven gehaald. 


Het letterlijk wegvallen van de acht 'Vettes had niets te maken met zwaarlijvigheid. De Amerikaanse spierbundels verdwenen in een zogeheten zinkgat ('sinkhole'), een natuurverschijnsel waarbij een groot gat ontstaat door bijvoorbeeld het instorten van ondergrondse holten. In het National Corvette Museum in het Amerikaanse Kentucky is men druk in de weer met het redden van de Chevrolets. 




Gisteren is het derde slachtoffer, een gefacelifte Corvette van de eerste generatie uit 1962, naar boven getakeld. Eerder deze week werd een ZR-1 uit 2009 en een 40th Anniversary uit 1993 naar het aardoppervlak teruggebracht. 










 Voor het optakelen van de resterende vijf Covettes wordt nog zeker zestig dagen uitgetrokken. In het 9 meter diepe gat met een diameter van 12 meter liggen nog een pace car-uitvoering uit 1984, de miljoenste Corvette uit 1992, een ZR-1 Spyder uit 1993, een ‘Mallet Hammer’ Z06 uit 2001 en de anderhalf miljoenste Corvette uit 2009.

Nieuwe Bentley SUV (Video)


Eerste blik op de nieuwe 
Bentley SUV

Bentley gunt ons een eerste blik op de toekomstige SUV van het merk. Goed nieuws voor de mensen die studiemodel EXP 9 F maar niets vonden: de productieversie lijkt een stuk conservatiever te zijn vormgegeven.



Deze teaser maakt direct duidelijk dat de nieuwe Bentley-SUV ook naast de gebaande paden goed vooruit moet kunnen gaan. Of dat ook echt het geval is, zal de toekomst uitwijzen, maar de enorme stofwolk is natuurlijk wel een originele manier om het uiterlijk van de auto wat te verdoezelen. 




We zien een front dat meer wegheeft van de Continental GT dan van de EXP 9 F, die met z’n hoekige vormgeving zeker niet bij iedereen in de smaak viel. De grote grille blijft, maar de extra luchtinlaten aan weerszijden daarvan maken bij de productieversie plaats voor een tweede set koplampen. 





Helaas laten de heren in Crewe nog niet veel los over hun eerste stap in de SUV-wereld. Men belooft dat de auto een nieuwe klasse in het SUV-segment zal creƫren, wat zou betekenen dat de auto nog boven de Range Rover wordt gepositioneerd. Voor de ontwikkeling van de nieuweling wordt 800 miljoen pond uitgetrokken. Volgens de planning is de hoge Bentley in 2016

zaterdag 15 maart 2014

British Cars en Livestyle 2014 (Schitterende Videofilm)


Oldtimers en de grootste winkel met producten

 De grootste winkel met producten uit het Verenigd Koninkrijk Met ruim 200 standhouders verreweg de grootste beurs met producten uit het Verenigd Koninkrijk: antiek, kleding, sieraden, boekenkasten, lederen fauteuils, serviezen, stoffen, handgemaakte schoenen, laarzen, marmelade, fudge en delicatessen.

Foto's Jan Wibbelink
Klik op de foto's voor een nog grotere afbeelding !









 Op de beurs was volop entertainment zoals: Engelse popsongs, Schotse doedelzak en Iers dansen. Maar vooral een beurs met heel veel mooie Engelse klassieke auto's. 
 Dit maakt de beurs aantrekkelijk voor man Ć©n vrouw! Waar 'Ladies' zich vermaken tussen de lifestylestands, snuffelen 'Gentlemen' tussen de onderdelen, waar men veelal net dat ene onderdeeltje op de kop weet te tikken, waar men al geruime tijd naar op zoek was. 




Engels is bijna voertaal in Rosmalen, want veel van de standhouders komen met hun handelswaar van de andere zijde van het Kanaal overgevaren. Zij komen met net dat ene auto-onderdeeltje of unieke stukje antiek, dat niet in Nederland verkrijgbaar is.




Klik op de foto's voor een nog grotere afbeelding !

 Record aantal (24) Britse merkenclubs lieten het beste uit hun collectie zien en boden de gelegenheid om alles te weten te komen over de koop of onderhoud van een Triumph, MG, Morris, Rover, Land Rover, Range Rover of zelfs Matchless motorfietsen. Alles was gewoon te koop in Rosmalen



















Sfeer is het grote succes achter British CARS & Lifestyle. Bezoekers herken je aan groene jas, geruite pet, gek op tradities en de cultuur van de U.K. In de Pub drinkt men Guinness of een cuppa tea. Het gehele weekend optredens van Woodworks (Engels), Darren Byrne & Mark Gilligan(Iers), the Clan Lamont Bagpipers (Schots) en Irish Dancers. Hier ontmoet je vrienden

donderdag 13 maart 2014

Mercedes bracht 22 miljoen op ! (VIDEO)




 Het was vorig jaar een veilingrecord, bij Bonhams in Goodwood: omgerekend ruim 22 miljoen euro werd er betaald voor een Silver Arrow, de Mercedes-Benz W196.

En wij weten door wie... Juist ook vanwege het unieke 'hamerstuk', de in de vijftiger jaren Grand Prix-winnende Mercedes-Benz W196, puilde de veilingzaal in Goodwood werkelijk uit met belangstellenden. En dat bleken niet louter nieuwsgierigen, want er werd behoorlijk snel en veel geboden op de bijzondere Silver Arrow - ook online en via telefoonlijnen. De unieke sportauto - die ter veiling werd aangeboden door de Emir van Qatar - werd in 1954 bestuurd door de legendarische Argentijnse coureur Juan Manuel Fangio. Hij won er onder meer de Duitse en Zwitserse Grand Prix mee. 




En voor de liefhebbers: het chassisnummer is 00006/54, voorzien van 2,5 liter acht-in-lijn. Onlangs was in het Louwman Museum nog een indrukwekkende expositie te zien van Silver Arrows of zo u wilt, Silberpfeilen. Ah fijn, nog nooit dus bracht een auto op een veiling 19,6 miljoen Britse Ponden op (ruim 22 miljoen euro), een recordbedrag dus, en dat ook nog eens tijdens het twintigste, dus jubilerende Festival of Speed. Wie dat er voor over had? Primeurtje! De veilingmeester mocht de naam van mode-ontwerper Ralph Lauren noteren. Silver Arrows ( Duits : Silberpfeil ) was de naam die door de pers naar Duitsland dominante Mercedes-Benz en Auto Union Grand Prix autosport auto's tussen 1934 en 1939, en later ook toegepast op de Mercedes-Benz Formula One en sportwagens in 1954 en 1955.



 Al decennia lang tot de invoering van sponsoring kleurstellingen, elk land had zijn traditionele kleur in autoracen . Italiaanse raceauto's zijn nog steeds beroemd om hun Rosso Corsa rood, Britse daarvan zijn British Racing Green , Franse Bleu de France blauw, etc. Duitse auto's zoals de Blitzen Benz waren wit, net als de drie Mercedes dat de gewonnen 1914 Franse Grand Prix 1-2-3. Aan de andere kant, Mercedes won de Italiaanse Targa Florio met auto's geschilderd rood in 1922 ( Giulio Masetti ) en 1924 ( Christian Werner ), mengen met de lokale concurrenten. De grote supercharged 200 pk Mercedes-Benz SSK waarmee Rudolf Caracciola won de 1931 Mille Miglia heette White Elephant.

)