Powered By Blogger

zaterdag 12 april 2014

Jaguar XK-140 1954 (Videofilms)




Het plezier van de Jaguar XK 140


 De XK140 werd geïntroduceerd eind 1954 en werd vanaf 1955 verkocht. Technisch gezien leek hij erg veel op zijn voorganger, de XK120. 










Het grootste verschil tussen de twee auto's was het comfort en het rijgemak. Waar bij zijn voorganger vooral gelet was op snelheid, werd bij de XK140 vooral gelet op comfort. Hierdoor werd de auto geschikter voor de Amerikaanse markt. 






 De motor zit in de XK140 
10cm verder naar voren, waardoor er in het interieur van de auto meer beenruimte kwam en ook langere mensen in de auto konden zitten. Ook werd de afwerking van het interieur luxer. 



Om het rijgemak nog meer te verbeteren werd de vering verbeterd en kwamen er modernere schokdempers in de auto. Op motorisch gebied veranderde er niet heel veel: de Jaguar bleef gebruik maken van dezelfde motor als in de XK120 alleen was nu het vermogen gestegen naar 193 PK voor de standaard versie en 213 PK voor de snellere uitvoering (de SE)

vrijdag 11 april 2014

Agenda Oldtimer Ritten in Nederland (Video)






Oldtimer Agenda

Op Oldtimer Agenda vindt u de meeste actuele en uitgebreide oldtimerevenementen van Nederland met uitvoerige informatie beschikbaar via handige weblinks.
https://www.oldtimerweb.nl/oldtimer-toertochten.aspx



Zij zijn niet aansprakelijk te stellen voor foutieve vermeldingen en of gewijzigde data e.d. Staat uw evenement er niet bij, mail het ons.



Oldtmerbeurs Essen 2014

http://janwib.blogspot.nl/2014/04/oldtimerbeurs-techno-classica-essen.html

zondag 6 april 2014

Porsche Exclusive (De eerste Porsche 911 Video)


Aan de wieg van de Porsche 911

Video: Aan de wieg van de Porsche 911] Peter Falk stond ruim een halve eeuw geleden aan de wieg van de oer-911. Als lid van het ontwikkelingsteam reed hij met prototypes en bepaalde hij mede het uiteindelijke karakter van dit icoon. 




Wij spreken de meester tegen het decor van het Porschemuseum in Stuttgart en gaan met hem terug in de tijd toen fingerspitzengefühl de enige sensoren waren. Het volledige interview met Peter Falk staat in GTO 1, die nu in de winkel ligt.

 

Het jaarlijkse Techno Classica-feestje heeft z'n deuren al een week gesloten maar we krijgen toch nog wat moois voorgeschoteld. Wat te denken van deze rijk aangeklede Porsche 911 Turbo Cabrio?






Porsche vierde op het Essense Techno Classica het veertigjarig bestaan van de 911 Turbo. Een hele rits klassiekers werd van stal gehaald om dit heugelijke feit te vieren, van een 911 Turbo 3.0 uit 1976 tot een 911 917/30 racewagen. Voor moderner 911-genot zorgde deze grijze Turbo Cabriolet van de huidige generatie. Op zichzelf al een leuke verschijning, maar het exemplaar dat in Essen stond was net even specialer. 





 De Slate Grey-gespoten Duitser is een door Porsche Exclusive onder handen genomen exemplaar dat er met z'n speciale, rood leren interieur bijzonder fraai bij staat. Donkere koplampunits, waarachter bi-xenon pitten zich schuilhouden, en een subtiele dosis aluminium en koolstofvezel moeten van deze 911 het uithangbord van Porsches personaliseringsafdeling maken. Hoeveel euro's er in de aankleding zijn gestoken, meldt de afdeling voor het gemak niet.

Techno Classica-feestje ↓