Powered By Blogger

vrijdag 12 augustus 2016

Max Verstappen is een ster ! (VideoFilm)






Max Verstappen had een krankzinnig half jaar

Door alles wat er sindsdien gebeurd is voelt het bijna onwerkelijk, maar slechts drie maanden geleden was Max Verstappen 'gewoon' nog coureur van Scuderia Toro Rosso.

Het gerucht dat op de avond van 4 mei doorsijpelde, werd de volgende ochtend echter bevestigd: de Nederlander schoof per direct door naar Red Bull Racing. Anderhalve week later was hij Grand Prix-winnaar. GPUpdate.net blikt in deze fotospecial terug op de krankzinnige seizoenshelft die de nog altijd pas 18-jarige Verstappen achter de rug heeft.

 De eerste meters in een Formule 1-auto die Verstappen die jaar aflegde waren niet in een Toro Rosso, maar in een Red Bull: het team zette de Nederlander in voor een demonstratie op de Hahnenkamm. Voor wie even een minuutje over heeft: check nog eens onze foto's van deze spectaculaire demo in de sneeuw. 
Sneeuw VideoFilm
https://janwib.blogspot.nl/2016/01/max-verstappen-in-de-sneeuw-video.html 

Zo begon het seizoen voor Verstappen: in een geheel blauwe STR11. Het team had de auto nét op tijd af voor de eerste test, maar kon de livery pas voor de tweede testweek in orde maken. Zijn klassering bij zijn eerste test met de nieuwe Toro Rosso? Elfde en laatste, een kleine vier seconden achter Vettel in de Ferrari.

Lees verder http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/343036/fotospecial-het-krankzinnige-half-jaar-van-verstappen/



zondag 7 augustus 2016

Porsche special 911 (Video Crashes)






Weerzinwekkende Snelheid

Tegenwoordig zijn vrijwel alle 911’s voorzien van een turbo. Desondanks staat het maar bij één variant achterop de kofferklep en dat is het origineel. Sinds decennia goed voor een bizarre cocktail van weerzinwekkende snelheid en verbluffende inzetbaarheid. Bij 30 km/h in '3' hangt de naald van de toerenteller loom onderin. 
Ergens in de verte rommelt de traditionele boxermotor z'n karakteristieke soundtrack. 


De zit is laag maar niet oncomfortabel. Eigenlijk is er geen enkele reden om aan te nemen dat je in een auto zit die zo snel is dat je er hele serieuze motorfietsen mee zoek rijdt bij een stoplichtsprintje. Maar één druk op het gaspedaal is voldoende om jezelf én de 3,8-liter boxermotor ruw wakker te schudden. 
De PDK staat in manual, dus blijft in de derde versnelling. Toch is het alsof er een orkaan opsteekt die precies in je rug staat. De toerenteller schiet omhoog voorbij de 2.000 toeren en het bizarre koppel van 710 Nm laat zich in z'n volle glorie gelden. 




Ondertussen schiet de snelheidsmeter zo snel omhoog dat je even bang wordt dat-ie af zal breken. 
De soundtrack van de boxermotor gaat over van een onregelmatig gegorgel in een gebulder dat doet denken aan heftig onweer, maar dan permanent. Tegen de tijd dat de toerenbegrenzer bij 7.000 in zicht komt zijn geluid en versnelling niet meer te bevatten. En dat allemaal door even in de derde versnelling gas te geven.