Powered By Blogger

donderdag 30 juli 2015

Peugeot 404 Een enorm succes in de jaren 60 (Speciale VideoFilm)





Peugeot 404 bouwde in de jaren zestig ook een fraaie cabriolet


 De 404 had in de jaren 1960-1981 een enorm succes: het is de eerste Peugeot waarvan er meer dan een miljoen zijn verkocht. 




http://www.404cc.nl/

Ook volgen nog een fraaie Cabriolet (vanaf 1961 in 10.389 exemplaren) en Coupé (vanaf 1963), die eveneens zijn getekend door Pininfarina en zelfs geheel bij hem worden gefabriceerd.

Klik op de foto's voor een grotere afbeelding !






 Daarnaast komen nog een Break en Pick-up (camionette bachée) op de markt. 



Peugeot adverteert met de 404 als ‘Het wonder op wielen’. Vanaf september 1967 krijgt de 404 nieuwe techniek (onderstel, remmen en versnellingsbak). De 404 wordt tot april 1975 gebouwd in Frankrijk. Daarna komt de 404 nog tot 1981 uit Argentinië, voornamelijk bestemd voor niet-Europese landen. In totaal vinden 2.399.509 exemplaren een koper. 

Met een Peugeot 404 cabrio gaan we terug naar de jaren 60. Over de N7, de Franse Route 66, rijden we langs vervallen pompstations en hotels de oude vakantieroute naar Zuid-Frankrijk. 



De koning van de straat ↓

http://janwib.blogspot.nl/2015/04/de-koning-van-de-straat.html

dinsdag 28 juli 2015

Citroën 2 CV 4x4 Exclusief. (VideoFilms)


Klik op de foto's 
voor een grotere afbeelding !



Wie vandaag de dag een vier-wheel drive versies zoekt in de Citroën 2 CV met twee motoren zal er niet gauw een vinden. Ze zijn erg zeldzaam en duur en meestal staan ze bij verzamelaars.  




De Citroën 2 CV 4x4 werd eigenlijk gebouwd voor de woestijn. De ontdekker van oliebronnen, artsen in de woestijn, de militairen in de Maghreb en de politie in Polynesië. 



En voor hun eigen doeleinden geldt: 
Uiterlijk is niets, aankomst is alles. En met de 2 CV 4x4 gaat twee keer keer beter.



Twee motoren, twee transmissies, twee tanks Ziet er stormachtige uit, maar is het niet.
Geen enkele andere productie-auto 
op basis 4x4 ziet er zo uit ! 
Zonder cardanas en zonder sperdifferentieel. 
Slechts twee motoren, één voor en één achter. Optionele schijf met voor-, achter- en vierwielaandrijving. Met twee ontsteking toetsen en twee starter knoppen, rechts voor en links voor de achterzijde. Met twee transmissies, twee assen en twee tanks borrelen onder de stoelen van de voorste inzittenden.
Dus de kleine tweecilinder boxermotor kijkt vooruit, en ... "Elk bezoek aan het tankstation is het lachen.
Je zet het mondstuk in de deur, dan loop je rond de auto of gebruikt de slang binnen door als de slang te kort is.

Productie van de Citroën 2 CV 1990 ↓




De allereerste Volkswagen kever ↓  
http://janwib.blogspot.nl/2014/07/de-eerste-volkswagen.html