Powered By Blogger

zaterdag 6 februari 2016

BMW 100 jaar schitterende beurs (Video)






BMW gemaakt tot het merk dat zich overal ter wereld thuis voelt

BMW is in beweging. 
In de lucht, op de weg, in de autosport. 
Geniale ontwikkelingen, indrukwekkende techniek en een enorme betrokkenheid hebben BMW gemaakt tot het merk dat zich overal ter wereld thuis voelt. 
Van het eerste wereldrecord tot nu – van de eerste hoogte carburateur tot de in serie geproduceerde hybride auto.

BMW 100 jaar Interclassics Maastricht ↓
https://janwib.blogspot.com/2016/01/bmw-100-jaar-interclassics-maastricht.html 


Onder meer dankzij diverse modellen kreeg BMW een naam als bouwer van sportieve auto's. 
Innovatieve en kwalitatief van hoogwaardige producten maken BMW zo snel bekend.
De BMW-fabrieken werden tegen het einde van de oorlog zwaar gebombardeerd. De fabriek in München werd voor het grootste deel verwoest. 



Na de oorlog herstelde BMW zich. De onderneming dreef vooral op de bouw van motorfietsen. Daarnaast bouwde men een driewielig 'scootmobiel', de Isetta, in licentie van het Italiaanse Iso in redelijk grote aantallen en grote limousines en coupés met V8 motor die maar mondjesmaat werden verkocht. Mede hierdoor kwam BMW in zware financiële problemen. Men had geen middenklasse model en geen geld het te ontwikkelen.

Door de verkoop van een turbinefabriek en het instappen van een financier in de vorm van Quandt kon men de BMW 1500 ontwikkelen. Dit was de doorbraak van BMW, geïntroduceerd in 1961. 

Sindsdien bouwde BMW een gamma van sportieve sedans en coupés op die leverbaar waren met veel verschillende motoren. 

In 1966 nam het Glas over. BMW richtte zich langzamerhand meer en meer op de hogere middenklasse. Formule 1 BMW was in de jaren '80 leverancier van één van de krachtigste motoren ooit, met vermogens van meer dan 1000PK. 

Klik hier voor alle geproduceerde BMW's ↓
                                          http://garageelstrodt.nl/History.html 

Nadat eind jaren '90 BMW zich in de sportscars ging mengen, werd ook weer begonnen aan Formule 1.

 In 2006 kocht het Sauber over en werd het een BMW fabrieksteam en trok zich terug uit de formule 1.

donderdag 4 februari 2016

Prachtige Jaguar XK120 1954 (Video)

De geschiedenis van de Jaguar XK 120

 De XK120 werd gelanceerd in de open tweezitter of (US) roadster formulier aan de 1948 London Motor Show als een testbed en show-auto voor de nieuwe Jaguar XK motor . 
Het display auto was het eerste prototype chassisnummer 670001. Het leek bijna identiek aan de productie van auto behalve dat de rechte buitenste pijlers van de voorruit worden gebogen op de aanmaak versie. 





 De roadster veroorzaakte een sensatie, die overtuigd Jaguar oprichter en design baas William Lyons om het in productie te nemen. Beginnend in 1948, de eerste 242 auto's droegen houten frame open 2-seater lichamen met aluminium panelen. [ 4 ] De productie overgeschakeld naar de 1cwt of 112 pond (51 kg) zwaarder [ 5 ] volledig stalen in het begin van 1950. Het "120 "in de genoemde 120 mph (193 km / h) topsnelheid van de aluminium auto naam (sneller met de voorruit verwijderd), die het maakte 's werelds snelste productie-auto op het moment van de lancering. [ 6 ] in 1949 werd de eerste productie roadster, chassisnummer 670003, werd geleverd aan Clark Gable . alternatieve tekst De ex-Clark Gable XK120 op de 2012 Pebble Beach Concours d'Elegance 

Klik op de foto's voor een nog grotere afbeelding !




De XK120 was uiteindelijk beschikbaar in twee open versies, eerst als een open 2-seater in de Amerikaanse markt omschreven als de roadster (en de aangewezen OTS, voor de open tweezitter, in Amerika ), dan ook als een Drophead Coupé (DHC) van 1953; en ook als een gesloten of vaste kop coupé (FHC) uit 1951.




Gestolen Jaguar E-Type na 46 jaar terug gevonden

http://janwib.blogspot.nl/2014/09/gestolen-jaguar-na-46-jaar-terug.html