12 november 2012.
Op de Autosalon van Parijs waren we toch lichtelijk teleurgesteld dat Lamborghini 'slechts' een gefacelifte Gallardo liet zien en de Aventador Roadster nog onder de pet hield. Anderhalve maand later maakt het merk dit alsnog goed: hier zijn de eerste foto's!
Z'n spirituele voorganger, de Murciélago Roadster, was zeer spectaculair maar had één groot nadeel: het was zo goed als onmogelijk om de kap te monteren en zodoende was de regenbui vaak al voorbij als het dakje eenmaal provisorisch vast zat. En was dat je gelukt, dan had je ook nog eens te maken met een aanbevolen topsnelheid die kelderde naar 160 km/h.
Lamborghini snapte dat dit toch niet helemaal de bedoeling kon zijn en levert de Aventador LP 700-4 Roadster met een dakpaneel dat 'binnen enkele seconden' te monteren is. Het dak is gemaakt van koolstofvezel en bestaat uit twee delen.
Aan de rest van de Aventador is niets veranderd, en gelukkig maar. De 6,5-liter V12 levert ook hier een vermogen van 700 pk en 690 Nm. De sprint naar 100 km/h kost 3,0 seconden en de topsnelheid is 350 km/h. Het gecombineerde verbruik? Dat is 16,0 l/100 km bij een CO2-uitstoot van 370 g/km.
De volgens het merk zelf 'spectaculairste Lamborghini ooit' komt in de zomer op de markt. De prijs is nu nog niet bekend.
dinsdag 13 november 2012
zaterdag 27 oktober 2012
Toekomst Lotus veilig ! (Video James Bond )
De Lotus-soap heeft weer een nieuwe aflevering uitgezonden. Kwamen eerder nog berichtten dat er voorlopig geen enkel nieuw model meer het levenslicht zou zijn, vandaag krijgen we te horen dat de Esprit het Lotus-bloedbad heeft toch overleefd
De nieuwe Maleise eigenaar DRB-HICOM zegt tegen onze collega's bij AutoExpress niet alleen dat de ontwikkeling van de Esprit toch gewoon doorgaat, hij garandeert bovendien dat de productielijn in Engeland blijft en dat geen van de 1.189 werknemers hun baan zullen verliezen.
Pittige beloften over een merk zich in zulk zwaar weer bevindt. "Lotus is een Engels merk, en daarom blijft Herthel de thuisbasis. Lotus is niet alleen belangrijk voor de Engelse economie, maar ook voor de hele regio Norfolk," zegt Aslam Farikullah, hoofd van DRB-HICOM.
Volgens Farikullah ligt niet alleen op de Esprit, maar ook op de huidige Elise, Exige en Evora. Die moeten volgens de Maleise baas nog bijgeschaafd en verder geperfectioneerd worden. "We moeten realistisch blijven en de basis van het bedrijf goed op orde krijgen. Daarna gaat we kijken naar de mogelijkheid voor nieuwe modellen. We zijn erg enthousiast over Lotus en ons doel is om het bedrijf te laten groeien," zegt Farikullah.
Zoals bekend gaat het al even niet zo best met Lotus. In het Verenigd Koninkrijk werden dit jaar tot nu toe slechts 118 auto's verkocht. Wel zijn er zo'n 700 Lotussen geëxporteerd naar het buitenland. Ook op bestuurlijk niveau is er het een en ander gebeurd dat de naam van de Britse sportwagenfabrikant geen goed heeft gedaan.
zondag 21 oktober 2012
Oldtimer-Beurs Historicar Duisburg (Video)
DE OLDTIMERBEURS VAN HET RUHRGEBIET !
Zaterdag en zondag 20 en 21 oktober 2012 zijn we naar de HistorieCar in Duisburg geweest. Na 115 kilometer rijden vanaf de Hof van Twente brachten wij een bezoek aan de HistorieCar beurs, die werd gehouden in een gigantische stilgelegte staalfabriek in Duisburg. Foto's Jan Wibbelink.
Klik op de foto's voor een grotere afbeelding !
Het was prachtig weer en het baste van de bezoekers.
Een feest voor alle Oldtimerfans van auto's, bromfietsen,
motoren, vrachtwagens en onderdelen. Een beleving voor jong en oud die je niet vergelijken kunt bij andere oldtimerbeursen.
motoren, vrachtwagens en onderdelen. Een beleving voor jong en oud die je niet vergelijken kunt bij andere oldtimerbeursen.
VOLVO 444
Het ontwerp is geïnspireerd door de Amerikaanse auto's van dezelfde periode, bijvoorbeeld de Mercury van de vroege jaren '40. De PV444 baande de weg voor Volvo's ontwikkeling tot een succesvol personenauto fabrikant. Door zijn grote populariteit wordt de PV444 in Zweden gezien als de "volksauto" . Hij werd voorgesteld in 1944 in Stockholm maar de productie kwam pas na het einde van de Tweede Wereldoorlog op gang.
In 1956 was het de bedoeling dat de PV444 zou worden opgevolgd door de Amazon, maar vanwege de voortdurende vraag naar de PV444 en de veel hogere prijs van de Amazon, zag Volvo zich genoodzaakt de PV444-productie voort te zetten. Men besloot tot een grondige "update" en de 444 leefde voort in een sterk gemoderniseerde auto, de PV544, die enige jaren parallel aan de Amazone.
Volkswagen Kever
De Volkswagen Kever, die werd gebouwd van 1938 tot 2003, is de bekendste Volkswagen, de bekendste Duitse auto, en in het algemeen een van de bekendste auto's ooit. Tot 1967 werd hij Typ 1, 1200, 1300 genoemd (naar de motorinhoud in cc), maar in de volksmond werd hij, vanwege de vorm, kever genoemd, waarna de fabrikant die naam zelf ook ging gebruiken.
Waarschijnlijk was de New York Times de eerste die de Volkswagen een Kever (Engels: Beetle) noemde.[bron?]. Van de Volkswagen Kever zijn er meer dan 20 miljoen wagens geproduceerd van 1937 tot 2003 en is daarmee de langst en de meeste geproduceerde wagen op eenzelfde platform.
Abonneren op:
Posts (Atom)