Powered By Blogger

zondag 10 augustus 2014

Ferrari Steve McQueen



De geschiedenis is belangrijk voor een auto en zeker de auto van Steve McQuee



 Met dank voor de tip aan Peter Wibbelink.
Dat de juiste geschiedenis miljoenen kan schelen, demonstreren deze Ferrari 275 GTB/4's. Allebei komen ze uit 1967, alleen eentje is er van de legendarische acteur Steve McQueen geweest en dat zorgt voor een groot verschil in de verwachte opbrengst.dams / RM Auctions


Chianti Red
Steve McQueen ontving de Ferrari in 1967 terwijl hij bezig was met de opnames van één van de bekendste films uit zijn loopbaan: Bullitt. De auto had bij aflevering de kleur Nocciola (hazelnoot), maar dat vond de acteur maar niets. Nog voordat hij er een kilometer had gereden liet hij hem al overspuiten. Rood was de kleur naar keuze, maar niet het bekende Ferrari-rood dat we vaker zien. Steve koos voor een meer donkere unieke tint die later is omgedoopt tot Chianti Red. Dit is vrijwel dezelfde kleur als de N.A.R.T.-Ferrari die te zien is in zijn volgende film The Thomas Crown Affair en waaraan gerefereerd wordt als “one of those red Italian things”.

Le Mans
McQueen gebruikte de 275 GTB/4 regelmatig totdat hij hem in 1971 aan acteur Guy Williams verkocht. Williams kennen we uit de films Zorro en Lost in Space. Hollywood leek dol op deze Ferrari te zijn. In de loop van de jaren kreeg de auto andere bezitters en is er het nodige aangepast. Op een gegeven moment werd de auto zelfs omgebouwd tot N.A.R.T.-specificaties en fel geel gespoten. Dit stopte toen voormalig Le Mans-winnaar Vern Schuppan de Ferrari in handen kreeg. Als groot McQueen-fan liet hij de 275 GTB/4 compleet restaureren en terugbrengen naar de specificatie uit de tijd dat de acteur nog achter het stuur zat.

Museo Ferrari

De geschiedenis van de in uitstekende staat verkerende auto is door Ferrari bevestigd en met zijn McQueen-geschiedenis mocht de 275 GTB/4 al schitteren in tentoonstellingen in Museo Ferrari in Maranello en het Petersen Automotive Museum in Californië. Nu gaat de Ferrari op 16 augustus op zoek naar een nieuwe eigenaar en veilinghuis RM Auctions verwacht een opbrengst tussen de 8 en 12 miljoen dollar.

Waarde hechten

Mocht je nu niet zoveel waarde hechten aan wie er voor jou op de bestuurderstoel heeft gezeten, dan kan je een stuk goedkoper uitkomen. Op dezelfde veiling gaat ook een andere Ferrari 275 GTB/4 uit 1967 onder de hamer. Dit is één van de twee exemplaren van dit model die origineel in het zwart (Nero) met een zwart interieur is geleverd. De Ferrari heeft recentelijk een complete restauratie ondergaan, waarbij hij tot fabrieksnieuwe staat is teruggebracht. Qua kwaliteit doet hij dus niet onder voor de McQueen-Ferrari. Toch verwacht veilinghuis RM Auctions voor deze auto tussen 3,75 en 4,5 miljoen dollar te krijgen. Nog steeds een flink bedrag, maar minder dan de helft van de Hollywoodster.

Ferrari het sterkste merk ter wereld ↓

http://janwib.blogspot.nl/2014/02/ferrari-sterkste-merk-ter-wereld.html

Ferrari 20 Pk meer door aparte verf (Video)


Magische verf geeft Ferrari 20 Pk Extra


Hoe is het mogelijk ?
20 pk enkel en alleen door een likje verf !
Het Marussia F1 team zou een speciale lak ontwikkeld hebben die bij toepassing op de beschermingsdelen van de motor, meer hitte naar de turbine leidt. Bij de geblazen F14T V6-blokken van Ferrari zou dat tot 20 pk meer vermogen opleveren. Dat is wat het Italiaanse Autosprint meldt. Marussia F1 is het achterhoedeteam van Ferrari en maakt ook gebruikt van Ferrari’s motoren. De ‘magische’ verf is niet zo magisch als het lijkt. Het goedje heeft simpelweg een hoog isolerende waarde en zorgt er daardoor voor dat de hitte van de uitlaatgassen minder snel verloren gaat. Dat levert een hoger rendement en meer vermogen. De FIA gaat de verf binnenkort testen. 



De Ferrari-engineers verwachten, ondanks de ontwikkelingsstop voor F1-motoren, goedkeuring te krijgen en het spul bij races op Spa en Monza op hun motorblokken te mogen smeren. Ondanks dat 20 pk in verhouding tot het totaalvermogen vrij weinig is, zullen aan de top alle beetjes helpen.

woensdag 6 augustus 2014

Oranjesspeedboot heet Aldebaran (Videofilm)







De splinternieuwe speedboot van Willem-Alexander 

Koning Willem-Alexander heeft een boot van meer dan een half miljoen euro aangeschaft. De Koning koos voor een Osprey 38 van het Nederlandse merk Wajer&Wajer. De vanafprijs van deze oranjeboot is 575 duizend euro exclusief btw.
Willem-Alexander neemt haar neemt de boot Aldebaran mee naar Griekenland, waar het nieuwe vakantiehuis van het Koningspaar wordt gebouwd.

Het schijnt dat Willem-Alexander zoveel eisen had, dat de uiteindelijke netto prijs van de luxeboot 800.000 euro werd. De Osprey 38 werd vorig jaar gelanceerd als nieuw vlaggenschip van de Nederlandse werf. Het bootje werd ontworpen door Vripack, dat bekend staat om hun strakke moderne designs. Aan boord van de 11,30 meter lange open boot passen 14 passagiers, genoeg ruimte voor de hele familie, een schipper en beveiliging de twee motoren zijn van Volvo en hebben elk 435 Pk. 



 De splinternieuwe speedboot van Willem-Alexander heeft een toepasselijke naam gekregen. 
De boot heet Aldebaran, zo is dinsdag bekendgemaakt. De naam verwijst naar de gelijknamige oranje ster in het sterrenbeeld Stier, dat tevens het sterrenbeeld is van zowel koning Willem-Alexander als koningin Maxima. Willem-Alexander kocht de ruim elf meter lange Osprey 38 om zich te vermaken bij zijn Griekse villa. De supersnelle boot is vooral geliefd bij de zeer vermogende jetset. Roman Abramovitsj zou er zelfs twee bezitten. De boot wordt gekenmerkt door zijn 'harmonieuze verhoudingen, vloeiende lijnen en het prachtige gebruik van teak en mahonie', schrijft de Friese fabrikant op zijn website. De maximumsnelheid bedraagt 45 knopen, ofwel 85 kilometer per uur. Er kunnen tot maximaal veertien passagiers aan boord.

 

 DE FORMULE 1 OP HET WATER ↓

  http://janwib.blogspot.nl/2014/05/de-formule-1-op-het-water.html

woensdag 30 juli 2014

Oldtimer Zomerrit in de achterhoek


Prachtige toeristische route door de achterhoek

Wij reden met de Winterswijkse Oldtimer Club door het Noord-westen van de Achterhoek. Een mooie streek bekend om zijn vele kastelen.
Foto's Jan.Wibbelink. 
Klik op de foto's voor een grotere afbeelding !









Kasteel Hackfort 
Twee stoere torens herinneren aan de burcht die landdrost Gerrit van Hackfort in de veertiende eeuw liet bouwen. Sinds die tijd is het kasteel in bezit geweest van de adellijke families Van Hackfort en Van Westerholt. Portretten van vroegere generaties sieren de muren van de concertkamer van het kasteel.
Kasteel Wildenborch
Kasteel De Wildenborgh wordt in 1372 al voor het eerst genoemd. Het slot werd toen door de roofridders van Wisch bewoond. Wildenborgh betekent burcht in het wilde moerasgebied. De toren die zich in het front van huis bevindt, stamt af van het oude poortgebouw en is hiervan een overblijfsel. Bij het kasteel behoort een schitterende kasteeltuin.




Een klein stukje van het Varsselring-circuit, bezongen door Normaal ('t Hengelose zand) behoorde tot de rit in deze schitterende omgeving. 








Ook het bezoek aan een bijzondere tuin was een onderdeel van deze mooie rit.
Het uitgangspunt was dat de inzittende ontspannen konden genieten van deze mooie rit.






















Prachtige Videofilm ↓
                                                        http://janwib.blogspot.nl/2014/03/british-cars-en-livestyle-2014.html

vrijdag 25 juli 2014

De eerste volkswagen (Video)


De luchtgekoelde motoren van Volkswagen

 De Volkswagen Kever is ontworpen door de geniale Ferdinand Porsche. Hij haalde in 1934 de opdracht binnen om een auto voor het volk te maken. De auto moest minstens 100 km/uur kunnen rijden, een hellingspercentage van 30% aankunnen, luchtgekoeld zijn, zuinig met benzine omspringen en vier personen kunnen vervoeren. 




De eerste prototypes werden in 1936 gemaakt. Deze zijn door de Duitse overkoepelende organisatie voor autobouwers RDA aan harde tests onderworpen. 
Ondanks het breken van krukassen, versnellingspoken en kabels van de remmen, werd toch een positief advies uitgebracht. Daarop kreeg Porsche de opdracht om nog dertig Kevers te maken. In 1937 reden deze 30 prototypes in totaal 2,4 miljoen kilometer. De prototypes hadden geen achterruit, waardoor ze iets weghadden van Kevers. Zo komt de Kever aan haar naam.













Welkom in de Wolfsburcht, ofwel het eerbetoon van André en Antoinette van Wijlen aan de luchtgekoelde modellen van Volkswagen. We gaan op de koffie bij deze bijzondere verzamelaars en struinen door hun collectie, die reikt van Kever tot Buggy en van Transporter tot Schwimmwagen.

="">

Een hele vreemde eend  ↓

http://janwib.blogspot.nl/2012/12/citroen-2cv-4x4.html