Ugo Zagato's
team van ambachtslieden aan de Via Arese-fabriek in Milaan had een groot oog
voor natuurlijke vormen en definieerde vrijwel de klassieke coupé-look in de
vroege jaren 1950.
Is de A6G /
54 de beste allround Maserati ooit gemaakt ?
Geen van de 20 Zagato's was identiek omdat details en
uitrustingen voortdurend evolueerden en slechts één chassis, de 2121, het
kenmerkende 'dubbele bolletjes'-dak had. "Geweldige ontwerpen komen niet
voort uit het willen produceren van een goede vorm," beweerde Zagato,
"ze komen voort uit het sneller en intelligenter maken van auto's.
De
autowereld staat letterlijk op z’n kop kijk maar
naar deze Porsche 911
Waar een turbo begin jaren tachtig het
hoogst haalbare was voor autokopers en de turbo-badges niet groot genoeg op de
kont van een auto konden prijken, is een auto nu juist des te begeerlijker als
ie het doet zónder kunstmatige beademing.
Kijk maar naar de Porsche 911 GT3,
Lamborghini Huracán, Ferrari 812 Superfast en de Aston Martin Valkyrie. Maar
eén auto is daarop de uitzondering: de Porsche 911 Turbo S.
Het is, tot
de Porsche met een nieuwe knotsgekke GT2 komt, de ultieme 911. En in veel
gevallen misschien wel de ultieme auto. Want iets dat beter rondetijden
verpulvert, stoplichtsprintjes uitspeelt, supercars verslindt en toch met
elegantie dagelijks comfortabel te gebruiken is, vind je bijna niet.
En nu is er
een nieuwe 911 Turbo, van de 992-generatie.
Ga er maar even voor zitten.
SPECIFICATIES
PORSCHE 911 TURBO S (992)
Laten we
eerst even de specificaties van de nieuwe Porsche 911 Turbo S nalopen. De 3,8-liter
zescilinder boxermotor met twee turbo’s produceert 650 pk en 800 Nm, dat is 70
pk en 50 Nm meer dan eerst. De 0-100-tijd slinkt daarmee met 0,2 seconde, naar
2,7 seconden. Dat is 0,1 seconde sneller dan een Aventador SVJ of een Ferrari
488 Pista.
Het Louwman
Museum in Den Haag werd in 2010 geopend en herbergt 's werelds oudste privécollectie automobielen, bijeengebracht
door twee generaties van de familie Louwman.
Een bezoek aan het museum is echt
de moeite waard. ↓
Alle
informatie die je nodig hebt voor, tijdens en na kopen en restaureren van de
oldtimer
Een oldtimer
kopen en restaureren is een (jongens)droom van vele mannen en een aantal
stoere, handige vrouwen.
Daadwerkelijk
tot actie overgaan, zorgt voor een traject van verdieping in de verschillende
oldtimers, in de klussen die je moet uitvoeren, in hoe bedreven je zelf al
bent, in de te verwachte kosten en in de regelsrondom de vaste lasten als de wegenbelasting, apk en de
oldtimerverzekering.
Alle belangrijke
aspecten om rekening mee te houden bij het uitkiezen van een oldtimer vind je
in deze handige Oldtimerguide, die bestaat uit 8 belangrijke hoofdstukken. ↓
Hij
beschikte over zes afzonderlijke zitplaatsen in twee rijen, waardoor je - heel
uniek - met zijn drieën voorin kon zitten.Bovendien reed hij helemaal niet
slecht. Wat eraan mankeerde was zijn uiterlijk.
De Multipla gold al snel als
het lelijke eendje in autoland.
Thuisland Italië kon nog enige waardering
opbrengen voor de theepotvorm, in de rest van Europa sloeg de auto nauwelijks
aan.
Fiat haalde bakzeil: zelfs een minder extreme facelift kon de Multipla
niet meer redden.
Deze 10
auto’s zijn grandioos mislukt, welke vind jij de lelijkste ? ↓