Powered By Blogger

zaterdag 8 juni 2019

En heel bijzondere Ferrari 612 Brake (VIDEO)


Ferrari 612 Scaglietti Brake


Het Nederlandse Vandenbrink Design presenteert vandaag deze Shooting Brake. 
Wie iets van Ferrari’s weet, ziet meteen dat het om een 612 Scaglietti gaat, maar dan wel een heel bijzondere.




Bijna twaalf jaar geleden, in 2007, berichtten we voor het eerst over deze 612. Het basisontwerp was toen net af, maar er was nog een lange weg te gaan om alle details in te vullen. Naar verluidt had ook het vinden van een bouwer nog wat voeten in de aarde. Nu is het dan toch zo ver en kunnen we de unieke 612 vanuit alle hoeken aanschouwen.


 De auto lijkt op het eerste gezicht een soort mengvorm tussen een 612 en diens opvolger FF, die immers ook een Shooting Brake was. Het in Amsterdam gevestigde Vandenbrink heeft zich er echter niet gemakkelijk vanaf gemaakt en stopt z’n creatie vol bijzondere details. Zo is de eindeloos dikke C-stijl voorzien van sierlijke welvingen en zijn er achterin het dak twee ruitjes aangebracht. Dat geeft ook binnenin een bijzondere sfeer.

Als het aan Vandenbrink ligt, blijft deze auto niet uniek, want het bedrijf wil een kleine serie gaan bouwen. 
Geïnteresseerden kunnen zich melden, waarna iedere klant wordt meegenomen in een uitgebreid personalisatie proces. Wat het grapje kost, wordt uiteraard niet vermeld. Wie de Vandenbrink Shooting Brake met eigen ogen wil aanschouwen, moet zich naar Uden spoeden, want daar is de auto voorlopig te zien in de showroom van Classic Youngtimers Consultancy.

dinsdag 28 mei 2019

Het mooiste museum van Nederland (VideoFilm)




De Historie van de Citroën 2CV lelijke eend

Na de dood van André Citroën en de overname van het bedrijf door bandenfabrikant Michelin. 

Besloot de nieuwe leiding van autofabrikant Citroën in 1935 een kleine auto te ontwikkelen die geschikt diende te zijn voor het ruige Franse platteland: 

De TPV, oftewel Toute Petite Voiture. Projectleider en stuwende kracht Pierre-Jules 

Boulanger omschreef het doel als ‘een paraplu op vier wielen’.





Op basis van marktonderzoek werd besloten dat het een voertuig moest worden dat twee boeren met 50 kilogram aardappelen kon vervoeren of een vat met 50 liter wijn. Ook gaat het verhaal dat het de mogelijkheid moest bieden om een schaap in de auto mee te nemen. 
De auto moest hierbij zo comfortabel zijn dat eieren in een mand niet zouden breken wanneer de auto over een stuk omgeploegd land zou rijden. Overige eisen waren dat de auto vooral zuinig, betrouwbaar, goedkoop en eenvoudig te bedienen moest zijn: een boerin moest ermee naar de markt kunnen rijden. 


Exclusief ! Er kwam ook een Citroën 4x4 met twee motoren, één voorin en één achterin.↓

Ook moest de boer, met zijn zondagse hoed op, er in passen zodat hij per auto naar de kerk kon. Het uiterlijk van de wagen werd niet belangrijk geacht.

zondag 26 mei 2019

Ferrari had hoog bezoek in 1964 (VideoFilm)





Uit het archief: Prins Bernhard op bezoek bij Ferrari

We gaan even terug naar het jaar 1964 en spotten Prins Bernhard samen met "il Commendatore" Enzo Ferrari in Maranello voor een Ferrari 330.

De foto is, naar verluidt, gemaakt op 22 mei 1964 toen Prins Bernhard in Italie was om zijn vriend John Loudon te vergezellen. Die ging namelijk zijn nieuwe auto op te halen. En dat is deze Ferrari 330 met chassisnummer 5957.

De oorspronkelijke kleurstelling van deze was Grigio Fumo met een Rosso VM interieur, oftewel grijs met een rood interieur. 
De familie Loudon is overigens nauw betrokken bij de familie van Oranje-Nassau. 
Zo leerde prinses Juliana de Duitse prins Bernhard zur Lippe-Biesterfeld kennen dankzij bemiddeling van John Loudon. 
Ook heeft de familie Loudon een belangrijke rol gespeeld in de geschiedenis van Shell. (via: ferrarichat.com)

Uiteraard wist u allang dat Prins Bernhard ook meerdere Ferrari’s in bezit heeft gehad.



 Bedankt voor het volgen !