Powered By Blogger

vrijdag 9 oktober 2015

Citroën DS 60 jaar in Parijs (VideoFilm)



Citroën DS Topkwaliteit en vooruitstrevendheid


1955-2015: DS WORDT 60 "Vanaf de start van het merk in 2014 bouwt DS voort op een bijzonder erfgoed, dat van de DS 19 die 60 jaar geleden werd geïntroduceerd. 

Deze legendarische auto belichaamt onze waarden van innovatie, topkwaliteit en vooruitstrevendheid. Samen met de SM vormt de DS het symbool van de Franse klasseauto.

 Exclusief klik op de onderstaande link en je staat boven op de Eiffeltoren  
   http://www.gillesvidal.com/blogpano/paris.htm





Klik op de foto's voor een grotere afbeelding !

DS deze twee letters zullen ook in de toekomst overal ter wereld symbool blijven staan voor luxueuze auto's." Citroën ID/DS Citroën ID/DS DS Berline (uitvoering 'Pallas') modeljaar 1969 DS Berline (uitvoering 'Pallas') modeljaar 1969 Productiejaren 1955 - 1975 
Productieaantal 1.330.755. 



  
 Citroën ID Break Familiale. Vier versies waren leverbaar: Break, Commerciale, Familiale en Ambulance, in twee uitvoeringsvarianten; Luxe en Confort De Citroën DS is een beroemd automodel van het Franse merk Citroën. 
Hiervan is ook de troetelnaam "godin van de weg" afgeleid. Andere bijnamen zijn Snoek en Strijkijzer





De DS werd op 6 oktober 1955 gepresenteerd op de autosalon van Parijs en sloeg in als een bom ("La Bombe Citroën"). De auto had verschillende eigenschappen en toegepaste technieken die tot dan toe nog niet in één auto waren gecombineerd. 




Op de eerste dag van de autosalon in Parijs werden 12.000 orders voor de nieuwe auto geplaatst en aan het eind van de week was dit zelfs opgelopen tot 80.000, een aantal dat de fabriek voor grote productieproblemen plaatste.

vrijdag 2 oktober 2015

Unieke vondst klassieke auto's (VideoFilm)

In deze Franse schuur stond voor miljoenen euro’s aan oldtimers weg te roesten

Een unieke vondst op het Franse platteland trof een veilinghuis in 2014 tientallen verroeste klassieke auto’s aan. Sinds de jaren zeventig had niemand meer naar de collectie omgekeken. 




Medewerkers van veilinghuis Artcurial werden “een beetje emotioneel” toen ze een paar schuren op een landgoed in het westen van Frankrijk betraden, meldt BusinessInsider. 
Ze waren ingeschakeld door de erfgenamen van een autoverzamelaar, die wilden weten of de roestbakken in de tuin nog wat waard waren. Ze troffen tientallen bijzondere oldtimers aan, sommigen nauwelijks herkenbaar door decennia verwaarlozing. 


 Ferrari van Alain Delon 



Een Maserati A6G uit 1956, getaxeerd op 800.000 tot 1,2 miljoen euro.↓



Een Talbot Lago Coupé, die ooit aan koning Faroek van Egypte blijkt te hebben toebehoord.↓




 Een Ferrari California, ooit eigendom van acteur Alain Delon: moet 9,5 miljoen tot 12 miljoen euro opbrengen. ↓




En de lijst gaat door: in totaal zestig modellen van Europese automakers kwamen onder het stof vandaan. Verzamelaar uit jaren vijftig De auto’s werden in de jaren vijftig en zestig verzameld door een zekere Roger Baillon, ondernemer in de transportsector. 
Volgens het veilinghuis was Baillon in de jaren zeventig gedwongen om een een deel van zijn collectie te verkopen, toen zijn zaak bergafwaarts ging. Wat overbleef parkeerde hij op zijn landgoed, waar de auto’s kennelijk min of meer werden vergeten.

maandag 28 september 2015

Chevrolet Corvette Sting Ray (VideoFilm)






Chevrolet presenteert de Corvette Sting Ray 1962


 Voor modeljaar 1963 presenteert Chevrolet in 1962 de tweede generatie van de Corvette, de Corvette Sting Ray (C2). De verse Vette heeft een nieuw uiterlijk gekregen, met een lagere neus en klapkoplampen, geïnspireerd op de uit 1959 stammende Chevrolet Sting Ray racer.

Klik op de foto's voor een nog mooiere afbeelding !

Corvette museum ingestort ↓

http://janwib.blogspot.nl/2014/02/corvette-oldtimer-museum-ingestort-video.html




GM-designchef Bill Mitchell en zijn assistent Larry Shinoda  
tekenen voor de vormgeving.

 Net als bij de voorganger is de carrosserie van glasfiber, om gewicht te besparen. Bijzonder voor een Amerikaanse auto is de onafhankelijke achterwielophanging. De klant heeft bij de introductie keuze uit een hele reeks V8-motoren van 5,4 liter. Het meest spectaculair is echter de in 1966 geïntroduceerde 427-uitvoering, met een 7-liter V8 die 425 pk levert. Daarmee sprint de Sting Ray in ongeveer 5 seconden naar de 100 km/h. De topsnelheid ligt op 245 km/h. 
De Sting Ray is ook als fraaie coupé leverbaar, met zogenaamd ‘split window’, waarbij de daklijn eindigt in een punt. Vanaf 1965 hebben de Corvettes standaard schijfremmen rondom. In 1968 volgt de derde generatie (C3), die bekend wordt onder de bijnaam ‘Coca Cola bottle’, vanwege de voluptueuze, getailleerde flanken. Van de C2 zijn dan 117.964 exemplaren van de band gerold (waarvan 45.546 coupés). 





Technische gegevens Chevrolet Corvette C2

Type427 coupé
Bouwjaren1966-1967
Bouwwijze8 cil., V
Cilinderinhoud6999 cc
Brandstofbenzine
Aandrijvingachter
Vermogen425 pk
Koppel-
Lengte445 cm
Breedte177 cm
Hoogte126 cm
Wielbasis249 cm
Massa1463 kg
Topsnelheid245 km/h
Acceleratie5 s
Prijs-
Productieaantal117964