Powered By Blogger

vrijdag 4 april 2014

Oldtimerbeurs Techno Classica Essen (Video)


 Techno Classica de grootste klassiekerbeurs van Europa




De 26e uitgave van Techno Classica begon op 26 maart 2014 met de overzichts-, pers- en vakbezoekerdag.

Op donderdag 27 maart waren wij als autogekken naar de beurs gekomen om de meest interessante stands te bekijken.
Er stonden  veel oldtimers die er mooier uit zagen als nieuw uit de fabriek 
Van alle hallen waren vrijwel alle tentoonstellingsoppervlakken in de 20 hallen en op de vier openluchtterreinen van de beurs Essen bezet. Meer dan 1.250 exposanten uit meer dan 30 landen hadden gereserveerd. 
Meer dan 220 klassiekerclubs en belangengemeenschappen maakten de Techno Classica ook in 2014 weer tot het grootste clubtreffen ter wereld van de old- en youngtimerscene.

Foto's Gerrit Ziggers.Jan Wibbelink
Klik op de foto's voor een grotere afbeelding !




Ook dit jaar werdt de Techno Classica weer de grootste historische tentoonstelling ter wereld van de Duitse, maar ook van de internationale automobielfabrikanten en kan zelfs het merkrecord van verleden jaar overtreffen.
Met 27 voertuigmerken presenteren zich meer fabrikanten dan ooit. 

Voor het eerst met een officiĆ«le fabrieksstand is de Italiaanse design- en carrosseriebouwfirma Zagato vertegenwoordigd. De in 1919 in Rho bij Milaan opgerichte onderneming behoort bij de oudste nog in ItaliĆ« bestaande carrosseriers. Naar aanleiding van de 95ste verjaardag van de firma presenteert Techno Classica-organisator S.I.H.A. in hal 6 legendarische Zagato creaties op basis van merken als Alfa Romeo, Aston Martin, Ferrari, Maserati en Lancia– aangevuld met fascinerende tentoonstellingsstukken op de fabrieksstand van Zagato.









Foto's Gerrit Ziggers. Jan Wibbelink.
Klik op de foto's voor een grotere afbeelding !






























Classic Le-Mans Videofilm ↓ 
 http://janwib.blogspot.nl/2014/02/le-mans-classic-2014-videofilm.html

woensdag 19 maart 2014

Derde Chevrolet Corvette uit diepte gered (Video)




Vorige maand zakten acht Corvettes plotsklaps door de vloer 

Vorige maand zakten acht Corvettes plotsklaps door de vloer van het Chevrolet Corvette-museum. Gisteren is het derde exemplaar weer naar boven gehaald. 


Het letterlijk wegvallen van de acht 'Vettes had niets te maken met zwaarlijvigheid. De Amerikaanse spierbundels verdwenen in een zogeheten zinkgat ('sinkhole'), een natuurverschijnsel waarbij een groot gat ontstaat door bijvoorbeeld het instorten van ondergrondse holten. In het National Corvette Museum in het Amerikaanse Kentucky is men druk in de weer met het redden van de Chevrolets. 




Gisteren is het derde slachtoffer, een gefacelifte Corvette van de eerste generatie uit 1962, naar boven getakeld. Eerder deze week werd een ZR-1 uit 2009 en een 40th Anniversary uit 1993 naar het aardoppervlak teruggebracht. 










 Voor het optakelen van de resterende vijf Covettes wordt nog zeker zestig dagen uitgetrokken. In het 9 meter diepe gat met een diameter van 12 meter liggen nog een pace car-uitvoering uit 1984, de miljoenste Corvette uit 1992, een ZR-1 Spyder uit 1993, een ‘Mallet Hammer’ Z06 uit 2001 en de anderhalf miljoenste Corvette uit 2009.

Nieuwe Bentley SUV (Video)


Eerste blik op de nieuwe 
Bentley SUV

Bentley gunt ons een eerste blik op de toekomstige SUV van het merk. Goed nieuws voor de mensen die studiemodel EXP 9 F maar niets vonden: de productieversie lijkt een stuk conservatiever te zijn vormgegeven.



Deze teaser maakt direct duidelijk dat de nieuwe Bentley-SUV ook naast de gebaande paden goed vooruit moet kunnen gaan. Of dat ook echt het geval is, zal de toekomst uitwijzen, maar de enorme stofwolk is natuurlijk wel een originele manier om het uiterlijk van de auto wat te verdoezelen. 




We zien een front dat meer wegheeft van de Continental GT dan van de EXP 9 F, die met z’n hoekige vormgeving zeker niet bij iedereen in de smaak viel. De grote grille blijft, maar de extra luchtinlaten aan weerszijden daarvan maken bij de productieversie plaats voor een tweede set koplampen. 





Helaas laten de heren in Crewe nog niet veel los over hun eerste stap in de SUV-wereld. Men belooft dat de auto een nieuwe klasse in het SUV-segment zal creƫren, wat zou betekenen dat de auto nog boven de Range Rover wordt gepositioneerd. Voor de ontwikkeling van de nieuweling wordt 800 miljoen pond uitgetrokken. Volgens de planning is de hoge Bentley in 2016