Powered By Blogger

vrijdag 12 augustus 2016

Max Verstappen is een ster ! (VideoFilm)






Max Verstappen had een krankzinnig half jaar

Door alles wat er sindsdien gebeurd is voelt het bijna onwerkelijk, maar slechts drie maanden geleden was Max Verstappen 'gewoon' nog coureur van Scuderia Toro Rosso.

Het gerucht dat op de avond van 4 mei doorsijpelde, werd de volgende ochtend echter bevestigd: de Nederlander schoof per direct door naar Red Bull Racing. Anderhalve week later was hij Grand Prix-winnaar. GPUpdate.net blikt in deze fotospecial terug op de krankzinnige seizoenshelft die de nog altijd pas 18-jarige Verstappen achter de rug heeft.

 De eerste meters in een Formule 1-auto die Verstappen die jaar aflegde waren niet in een Toro Rosso, maar in een Red Bull: het team zette de Nederlander in voor een demonstratie op de Hahnenkamm. Voor wie even een minuutje over heeft: check nog eens onze foto's van deze spectaculaire demo in de sneeuw. 
Sneeuw VideoFilm
https://janwib.blogspot.nl/2016/01/max-verstappen-in-de-sneeuw-video.html 

Zo begon het seizoen voor Verstappen: in een geheel blauwe STR11. Het team had de auto nét op tijd af voor de eerste test, maar kon de livery pas voor de tweede testweek in orde maken. Zijn klassering bij zijn eerste test met de nieuwe Toro Rosso? Elfde en laatste, een kleine vier seconden achter Vettel in de Ferrari.

Lees verder http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/343036/fotospecial-het-krankzinnige-half-jaar-van-verstappen/



zondag 7 augustus 2016

Porsche special 911 (Video Crashes)






Weerzinwekkende Snelheid

Tegenwoordig zijn vrijwel alle 911’s voorzien van een turbo. Desondanks staat het maar bij één variant achterop de kofferklep en dat is het origineel. Sinds decennia goed voor een bizarre cocktail van weerzinwekkende snelheid en verbluffende inzetbaarheid. Bij 30 km/h in '3' hangt de naald van de toerenteller loom onderin. 
Ergens in de verte rommelt de traditionele boxermotor z'n karakteristieke soundtrack. 


De zit is laag maar niet oncomfortabel. Eigenlijk is er geen enkele reden om aan te nemen dat je in een auto zit die zo snel is dat je er hele serieuze motorfietsen mee zoek rijdt bij een stoplichtsprintje. Maar één druk op het gaspedaal is voldoende om jezelf én de 3,8-liter boxermotor ruw wakker te schudden. 
De PDK staat in manual, dus blijft in de derde versnelling. Toch is het alsof er een orkaan opsteekt die precies in je rug staat. De toerenteller schiet omhoog voorbij de 2.000 toeren en het bizarre koppel van 710 Nm laat zich in z'n volle glorie gelden. 




Ondertussen schiet de snelheidsmeter zo snel omhoog dat je even bang wordt dat-ie af zal breken. 
De soundtrack van de boxermotor gaat over van een onregelmatig gegorgel in een gebulder dat doet denken aan heftig onweer, maar dan permanent. Tegen de tijd dat de toerenbegrenzer bij 7.000 in zicht komt zijn geluid en versnelling niet meer te bevatten. En dat allemaal door even in de derde versnelling gas te geven.

maandag 1 augustus 2016

Porsche special 356 (Video Productie 911)


De Porsche 356 werd ontworpen in Gmünd, waarnaartoe Ferdinand Porsche in de Tweede Wereldoorlog was verhuisd. De Porsche 356 werd ontworpen door Ferry Porsche, de zoon van Ferdinand Porsche. Porsche gebruikte voor de productie veel onderdelen van de Volkswagen, zoals de luchtgekoelde boxermotor. 


Klik op de foto's voor een grotere afbeelding !

Porsche Museum
https://janwib.blogspot.nl/2015/05/porsche-museum-gmund-videofilm.html


 De mechanische onderdelen, inclusief de motor, de schokdemper en het chassis, werden gebouwd door Volkswagen. De eerste Porsche 356 werd gecertificeerd op 8 juni 1948 in de Oostenrijkse plaats Gmünd. 
De Porsche 356 die in Gmünd werd gebouwd, was van aluminium, totdat de productie in 1950 verhuisde naar het Duitse Stuttgart. Daarna werd tot 1965 staal gebruikt. 
Aanvankelijk hadden de ontwerpers een efficiënte coupé op het oog, maar er werden ook enkele open auto's gepland. De Porsche 356 was een vierzitter, maar achterin werden alleen twee noodzittingen aangebracht. In 1950 verhuisde de productie van de Porsche 356 van het Oostenrijkse Gmünd naar het Duitse Stuttgart-Zuffenhausen. 


In de loop der jaren werd het model een paar keer aangepast. Zo werd de motorinhoud vergroot naar 1286 cc en later naar 1582 cc. In 1955 kwam de Carrera uit. De Porsche 356 was tot 1965 in productie. In totaal werden er tussen 1948 en 1965 76.313 exemplaren van de Porsche 356 gebouwd. De 356 werd opgevolgd door de Porsche 911.