Powered By Blogger

woensdag 18 juli 2012

De mooiste Ferrari




Onbereikbaar de Ferrari 250 GTO

De laatste auto uit de miniserie “class of 62” is de onbereikbare Ferrari 250 GTO. De auto maakte op 11 augustus 1961 zijn eerste testrit op het Autodromo Nazionale. Er zat toen nog geen lak op de carrosserie en de koets was ook nog niet helemaal af. 

Volgens “das Offizielle Buch, Ferrari1947-1997” kwam de twaalf cilindermotor uit de Testa Rossa en was het chassis hetzelfde als dat van de 250 GT. In totaal zijn er 39 auto’s gebouwd. 


Ze waren in 1962 niet goedkoop maar zakten in de jaren daarna in waarde. Het is ongelofelijk dat de Engelse playboy Alain de Cadenet er wel zes gehad heeft en die gebruikte om mee te racen. Hij kocht ze voor ongeveer 1500 pond en deed ze na een aantal races weer met winst van de hand. Eén exemplaar leverde zelfs 3000 pond op. Dat betekende niet dat het racen in zijn tijd goedkoop was maar hij verloor er ook geen bakken geld door.

De 250 GTO op de foto is van Nick Mason. De drummer van Pink Floyd kocht zijn auto al in de jaren zeventig. Hij gebruikte de auto toen zelfs dagelijks. Op een gegeven moment was het zelfs de enige auto die het deed en werd de GTO ook ingezet om de kinderen naar school te brengen. Nick Mason komt regelmatig met de GTO naar het Goodwood Revival weekend. Ook dit jaar zal hij weer acte de presence geven.


Het feit dat de 250 GTO 50 is wordt op spectaculaire wijze gevierd tijdens de komende Revival. Namelijk met een Ferrari 250 GTO only race. Stel je voor, een heel startveld met onbetaalbare auto’s! Het moet niet gekker worden. Jaren geleden vroegen een paar Engelsen mij naar mijn favoriete auto’s. Ik zou die vraag nog beantwoorden. De 250 GTO is één van mijn favoriete auto’s.


zondag 8 juli 2012

Lamborghini Nieuws ! (Videofilm)



Lamborghini bouwt 20 stuks Sesto Elemento

Eergisteren opende Lamborghini een nieuwe productiefaciliteit. Daar zullen prototypes en kleine series gebouwd gaan worden, te beginnen met twintig exemplaren van de Sesto Elemento.






 Open galerij Lamborghini Sesto Elemento In aanwezigheid van enkele overheidsfunctionarissen is eergisteren een nieuw gebouw van autofabrikant Lamborghini geopend. Dit wordt het ontwikkelcentrum voor prototypes, pre-productieauto's en kleine series. De faciliteit is gelegen in Sant'Agata Bolognese, thuisbasis van de supercar fabrikant. Het merk onthulde dat het eerste model dat uit de fabriek zal rollen de Sesto Elemento is, de auto die in 2010 als conceptcar op de Autosalon van Parijs stond.




Eerder werd bekend dat tien exemplaren zouden worden gebouwd maar gewacht werd op de opening van de nieuwe faciliteit. Nu staat het aantal te produceren stuks inmiddels op twintig - nog altijd een limited edition, dat wel. Bijzonder aan het nieuwe complex is de 'mini productielijn' op de tweede verdieping. Deze wordt niet alleen gebruikt om kleine series te bouwen maar ook tijdens de pre-productiefase van reguliere modellen. Elke stap in het productieproces kan hier worden bestudeerd en zonodig verbeterd. Daarmee wil het merk de kwaliteit van de uiteindelijk te bouwen productieauto's vergroten. Het nieuwe fabrieksgebouw is aardbevingsbestendig, een belangrijk aspect daar de regio onlangs nog werd getroffen door een aardbeving. Verder is het gebouw energiezuinig en CO2-neutraal. De zwarte delen aan de buitenzijde zijn gespoten in dezelfde lakkleur waarmee het merk ook zijn zwartgekleurde auto's behandelt.


.

donderdag 28 juni 2012

De hoogste autowegbrug van Europa (Video)



De Moseltalbrücke (Moezeldalbrug) is een brug over de rivier de Moezel nabij de Duitse plaatsjes Winningen en Dieblich, gelegen aan de A 61 in Rijnland-Palts. 

We staan op de camping in Winningen gelijk aan de moezel vlak bij de brug.
http://www.camping-winningen.de/


De brug die gebouwd is tussen 1969 en 1972 heeft een totale lengte van 935 meter en overspant de rivier de Moezel over een hoogte van 136 meter. De totale breedte van de brug bedraagt 30,50 meter en heeft een totaalgewicht van 11463 ton. 
We gingen met de veerpont naar de overkant en fietsten langs de Moezel om de schitteren uitzichten en de brug beter te kunnen bekijken.
Foto's: Jan Wibbelink.     Klik op de foto,s voor een grotere afbeelding !


De spanwijdte tussen de pijlers, welke als holle betonpijlers met een wanddikte van 0,3 meter zijn uitgevoerd bedraagt respectievelijk 158,6 - 282,2 - 170,5 en 146,1 meter. De totale bouwkosten van de brug bedroegen ongeveer DM 40.000.000,--. Bij de brug bevindt zich een Raststätte waar aan beide zijden een restaurant is gevestigd. Ook is er de mogelijkheid om te genieten van een weids uitzicht over het Moezeldal. Een trap onder de brug biedt de mogelijkheid om van de ene parkeerplaats naar de andere te lopen.




Winnigen is een schitterend gebied aan de Moezel waar erg veel druiven tegen de bergwanden groeien. We fietsten langs de Moesel van Winningen naar Koblenz om te genieten van de prachtige uitzichten.

zondag 24 juni 2012

Bergamo een prachtige oude stad ! (Video)



Oude Stad – Bergamo 

Bergamo is gelegen net voor de Alpen. Bergamo is bekend van zijn artistieke schatten en betoverende middeleeuwse sfeer. De stad is vertaald in twee delen: ‘Citta Bassa’ de drukke en moderne stad en ‘Citta Alta’ met haar rijke erfgoed van kunst en geschiedenis. Milaan is ongeveer 30 minuten van Bergamo af gelegen.
Op een regen achtige dag, zijn met met de trein naar Bergamo gegaan om de stad te bezoeken en in de stad zijn we met de bus verder omhoog gegaan voor een schitterend uitzicht op de plaats Bergamo.
Foto's Jan Wibbelink.
Klik op de foto's voor een grotere afbeelding !







De ‘Piazza Vecchia’ is het hart van de oude stad, waarbij er een mix van middeleeuwse en Renaissance architectuur zichtbaar is. Vooral de oude stad heeft veel smalle, rustige straatjes om doorheen te lopen.






 









maandag 11 juni 2012

Brescia heel Italië in een stad (Videofilm)


Brescia een stad in Noord-Italië, ten westen van het Gardameer. 




Na een heerlijk ontbijt brachten wij een bezoek aan de stad Brescia en het Mille Miglia en Beatles Museum. 


Brescia is de hoofdstad van de gelijknamige provincie en de tweede stad van Lombardije, na Milaan.


Foto's Jan Wibbelink. Klik op de foto's voor een grotere afbeelding !


Piazza-Loggia
Vanaf het kasteel Ville e Castelli hadden we een geweldig panorama over de stad.(Foto boven ) De stad telt meer dan 190.000 inwoners. Stad en omgeving behoren tot de belangrijkste industriegebieden van Italië.Daar worden Iveco vrachtwagens en Fiat personenwagens gefabriceerd en is bekend van de grootste Oldtimer-Rally van de wereld de 1000 Mille- Miglia  1000 Mijlen door de mooiste gebied van noord Italië.


De stad is zetel van het bisdom Brescia. Brescia is de voortzetting van het antieke Brixia. In de middeleeuwen was het een zelfstandige stadstaat, later kwam het aan Venetië. In februari 1849 kwam de stad in opstand tegen de Oostenrijkers, waaraan de stad haar eretitel La Leonessa d' Italia (=De Leeuwin van Italië) dankt. De stad herbergt een aantal belangrijke renaissancegebouwen: de Nieuwe Dom (Duomo Nuovo) uit 1604 die in de negentiende eeuw van een van de hoogste koepels van Italië werd voorzien, en het stadhuis. Oudere monumenten zijn de Oude Dom (Duomo Vecchio, of Rotonda), die in de 12e eeuw gereedkwam, en het 13de-eeuwse stadspaleis Broletto.