Ferrari
verkozen tot sterkste merk ter wereld
Volgens consultants van Brand Finance Global 500 dus vóór giganten als Apple, Google en Disney.
Ferrari is dit jaar de nummer één van de Brand Finance Global 500, een lijst van de 500 sterkste merken ter wereld van consultancybureau Brand Finance.
Het Italiaanse merk scoorde zeer hoog op gebieden als begeerlijkheid, loyaliteit en sentimenten bij de klanten, (online) zichtbaarheid en de tevredenheid bij werknemers.
Dit alles leverde Ferrari bovendien de ultieme AAA+-score op. Er zijn naast het Italiaanse merk maar tien bedrijven die deze status dit jaar hebben bemachtigd, waaronder Google, Apple, Disney, Rolex, Coca-Cola, F1-concurrent Red Bull en Unilever.
Andere sterke automerken zijn BMW en Porsche, die allebei een AAA-status hebben. Toyota, General Motors, Volkswagen, Ford , Mini en Mercedes-Benz volgen op kleine afstand met een rating van AAA-.
Videofilm La Ferrari ↓
http://janwib.blogspot.nl/2013/03/nieuwe-super-ferrari-laferrari-videofilm.html