vrijdag 23 februari 2018

Veiligheid in de Formule 1 (VideoFilm)


Zo gaat het in de formule 1 neem een korte blik hoe het werkt !

 Het is de volgende generatie van veiligheid in de Formule 1 ... Neem een ​​korte blik op de halo, hoe het werkt en waarom het is geïntroduceerd voor het Formule 1-seizoen 2018.


Ga voor meer F1®-video's naar http://www.Formula1.com

Like F1® op Facebook: https://www.facebook.com/Formula1/

Volg F1® op Twitter: http://www.twitter.com/ F1

Volg F1® op Instagram: http://www.instagram.com/F1

Categorie
Sport
Licentie

Standaard YouTube-licentie

Audi 100 en Renault 25 luxe auto's uit 1982 (VideoFilm)



De meest gestroomlijnde limousine ter wereld

Na de beide oliecrises van de jaren 70 wordt naar zuiniger auto’s gestreefd. Bovendien ontstaan er zorgen om het milieu. Betere aerodynamica is één van de manieren om auto’s minder te laten verbruiken en uitstoten.


De Audi 100 (C3) en de Renault 25 gelden bij hun verschijning als de meest gestroomlijnde limousine ter wereld. Tegelijkertijd verwennen ze de automobilist met luxe. 


We zetten een Audi 100 CD uit 1984 en een Renault 25 Baccara uit 1990, een 'fase 2' dus, tegenover elkaar om uit te zoeken welke van de twee je het meeste in de watten legt.

maandag 19 februari 2018

MG Twin-Cam (VideoFilm)

De sportiefste verschijningsvorm van MG


De MG A stond voor MG aan het begin van een revolutie waarbij de auto’s veel moderner werden en de losse spatborden verdwenen. Deze Twin-Cam in coupé-uitvoering is misschien wel de sportiefste verschijningsvorm van het model !



Zeg je 'MG' dan zeg je al heel snel 'roadster'. In het geval van deze rode A is dat niet terecht, want dit is toch echt een Coupé. De dichte koets was niet ongebruikelijk bij de MG A, al is de open variant wel bekender. De sportievere Twin Cam is direct herkenbaar aan z'n bijzondere wielen. 


Waar andere MG A's klassiek ogende spaakwielen meekregen, staat deze variant op sportieve stalen exemplaren met een centrale wielmoer. 
Bij dit exemplaar zijn ze ook nog eens in het rood uitgevoerd, voor een extra sportief randje. Ook de zwarte bumper en rode grille dragen daaraan bij. Het 'Twin Cam' prijkt trots naast de roosters op het voordek en duidt op de aanwezigheid van een hitsige, 1,6-liter grote viercilinder met twee bovenliggende nokkenassen. Die levert in deze auto ruim 100 pk, wat voor een 0-100 tijd van ruim onder de 10 seconden moest zorgen. Het verschil met de 1500-modellen, die niet verder kwamen dan zo'n 70 pk, was dan ook enorm.