zaterdag 25 februari 2017

De snelste Porsche (VideoFilm)



Porsche Panamera Turbo SE-Hybrid

 Porsche trekt vandaag een verrassing uit de hoge hoed. Digitaal trekken de heren uit Stuttgart het doek van de Panamera Turbo S E-Hybrid, de krachtigste Panamera ooit!
Porsche heeft blijkbaar voor de Autosalon van Genève meer Panamera-nieuws in het vat zitten dan gedacht. Naast de Sport Turismo-variant (shooting break) van zijn vijfdeurs exoot brengt het merk de Panamera Turbo S E-Hybrid mee naar de Zwitserse autobeurs!
Waar Porsche in de Panamera 4 E-Hybrid een V6 aan een elektromotor koppelt , maken in de Turbo S E-Hybrid een 550 pk sterke 4,0-liter V8 en een 136 pk sterke elektromotor kennis met elkaar. 





 Die samenwerking resulteert in de krachtigste Panamera die Porsche ooit heeft gemaakt. Het totaalvermogen ligt op een verre van misselijke 680 pk en 850 Nm koppel. Het achterin geplaatste accupakket heeft een capaciteit van 14,1 kWh en is in zes uur vol te laden.
 Een sprint vanuit stilstand naar een snelheid van 100 km/h is in een kleine 3,4 tellen alweer achter de rug. 
De topsnelheid ligt op 310 km/h. Het gemiddeld verbruik moet - het is ten slotte een plug-in - op 2,9 l/100 km liggen. Een PDK-bak met acht verzetten verdeelt het vermogen over alle vier de wielen. In volledig elektrische modus moet een afstand van 50 kilometer te rijden zijn.

donderdag 23 februari 2017

Nieuwe Land-Rover (VideoFilm)





 Vijfde generatie 
Land-Rover Discovery totaal anders !


 Het resultaat is niet alleen een fullsize SUV die vrijwel alles aan kan, maar die ook relevanter is dan ooit voor Nederlandse kopers. 
Dit zijn onze eerste indrukken ! 


Ruim zevenhonderd euro per kwartaal betaalde je in Nederland om de vorige Land Rover Discovery überhaupt voor je deur te kunnen zetten; vanwege z'n gewicht van ruim 2.400 kilo was alleen al de wegenbelasting krankzinnig. 

Klik op de foto's voor een grotere afbeelding !







Omdat zulke getallen niet meer van deze tijd zijn, nam Land Rover alle onderdelen van de nieuwe generatie onder de loep om gewicht te besparen. De kale carrosserie is voortaan bijvoorbeeld voor 85% van aluminium en dat resulteert in een Discovery die bijna vijfhonderd kilo lichter is.