Powered By Blogger

donderdag 13 juni 2019

Betaalbare oldtimers (VIDEO)





5 BETAALBARE YOUNG- EN OLDTIMERS

AUDI F103
BMW 2002's zie je genoeg. Deze Audi F103 is al een stuk zeldzamer. Toch zijn ze niet zo duur. De F103 is gemaakt van 1965 tot en met 1972 en werd opgevolgd door de veel bekendere Audi 80. Grappig genoeg kon je de F103 ook in een "80" uitvoering krijgen. Al had dat niets met het model te maken maar met de motorisering. Zo had je doorheen de jaren een 60, 72, 75, 80 en 90.

VOLKSWAGEN KEVER

De kever hoeft geen introductie. De cabriolets kosten wel een aardige cent, maar gewone kevers zijn wel betaalbaar. Er zijn er dan ook meer dan 18 miljoen van geproduceerd. Je moet verder ook geen schrik hebben om nog onderdelen te vinden, die worden immers nog nieuw gemaakt.

Klik op de foto's voor een grotere afbeelding !

BMW E30
Geen oldtimersamenkomst zonder een schare E30s. De populaire 3-reeks zie je overal verschijnen en met reden. Er zijn er veel van gemaakt, er zijn veel specialisten, hij rijdt leuk en hij is voorlopig nog relatief betaalbaar. Voor een cabrio betaal je zoals bij de kever heel wat meer. Maar een mooie 318i coupé kan je gerust nog voor tussen de 5000 en 10000 euro oppikken.

MINI
De originele Mini is in 40 jaar productie weinig veranderd. Dat wil zeggen dat er veel Mini's te vinden zijn en dat drukt uiteraard de prijs. De Mini is zo één van de auto's die je als autoliefhebber ooit moet gereden hebben.



VOLKSWAGEN T1 EN T2

Deze verwacht je niet in de lijst. Er zijn zeker nog genoeg T1s te vinden in concoursstaat van boven de 80.000 euro. Maar "dankzij" de Braziliaanse import van de T1 en T2 zijn de prijzen fel naar beneden gegaan. Niet echt een rijders oldtimer, maar zo'n oud VW busje valt gegarandeerd bij iedereen in de smaak.

OLDTIMER RALLY'S RIJDEN ↓

zaterdag 8 juni 2019

En heel bijzondere Ferrari 612 Brake (VIDEO)


Ferrari 612 Scaglietti Brake


Het Nederlandse Vandenbrink Design presenteert vandaag deze Shooting Brake. 
Wie iets van Ferrari’s weet, ziet meteen dat het om een 612 Scaglietti gaat, maar dan wel een heel bijzondere.




Bijna twaalf jaar geleden, in 2007, berichtten we voor het eerst over deze 612. Het basisontwerp was toen net af, maar er was nog een lange weg te gaan om alle details in te vullen. Naar verluidt had ook het vinden van een bouwer nog wat voeten in de aarde. Nu is het dan toch zo ver en kunnen we de unieke 612 vanuit alle hoeken aanschouwen.


 De auto lijkt op het eerste gezicht een soort mengvorm tussen een 612 en diens opvolger FF, die immers ook een Shooting Brake was. Het in Amsterdam gevestigde Vandenbrink heeft zich er echter niet gemakkelijk vanaf gemaakt en stopt z’n creatie vol bijzondere details. Zo is de eindeloos dikke C-stijl voorzien van sierlijke welvingen en zijn er achterin het dak twee ruitjes aangebracht. Dat geeft ook binnenin een bijzondere sfeer.

Als het aan Vandenbrink ligt, blijft deze auto niet uniek, want het bedrijf wil een kleine serie gaan bouwen. 
Geïnteresseerden kunnen zich melden, waarna iedere klant wordt meegenomen in een uitgebreid personalisatie proces. Wat het grapje kost, wordt uiteraard niet vermeld. Wie de Vandenbrink Shooting Brake met eigen ogen wil aanschouwen, moet zich naar Uden spoeden, want daar is de auto voorlopig te zien in de showroom van Classic Youngtimers Consultancy.

dinsdag 28 mei 2019

Het mooiste museum van Nederland (VideoFilm)




De Historie van de Citroën 2CV lelijke eend

Na de dood van André Citroën en de overname van het bedrijf door bandenfabrikant Michelin. 

Besloot de nieuwe leiding van autofabrikant Citroën in 1935 een kleine auto te ontwikkelen die geschikt diende te zijn voor het ruige Franse platteland: 

De TPV, oftewel Toute Petite Voiture. Projectleider en stuwende kracht Pierre-Jules 

Boulanger omschreef het doel als ‘een paraplu op vier wielen’.





Op basis van marktonderzoek werd besloten dat het een voertuig moest worden dat twee boeren met 50 kilogram aardappelen kon vervoeren of een vat met 50 liter wijn. Ook gaat het verhaal dat het de mogelijkheid moest bieden om een schaap in de auto mee te nemen. 
De auto moest hierbij zo comfortabel zijn dat eieren in een mand niet zouden breken wanneer de auto over een stuk omgeploegd land zou rijden. Overige eisen waren dat de auto vooral zuinig, betrouwbaar, goedkoop en eenvoudig te bedienen moest zijn: een boerin moest ermee naar de markt kunnen rijden. 


Exclusief ! Er kwam ook een Citroën 4x4 met twee motoren, één voorin en één achterin.↓

Ook moest de boer, met zijn zondagse hoed op, er in passen zodat hij per auto naar de kerk kon. Het uiterlijk van de wagen werd niet belangrijk geacht.