Powered By Blogger

maandag 30 juli 2012

Oldtimertoerrit Venray


Asteria Knapzakken Toer Venray - 28 juli 2012

De Asteria Knapzakken Toer werd in 2012 gehouden op zaterdag 28 juli. Het Noord-Limburgse land werd met een tocht van ca. 150 km doorkruist. een leuke en interessante tocht in een mooie omgeving. 


Het begintijdstip van de tocht op zaterdagmorgen is zodanig gekozen dat we de gehele
dag de gelegenheid hadden om te genieten van de mooie omgeving, stops voor leuke bezienswaardigheden en natuurlijk niet te vergeten de picknick om de knapzak te ledigen.



Foto's Jan Wibbelink
Klik op de foto's voor een grotere afbeelding !





De Asteria Knapzakken Toer is een all-oldtimer evenement voor personenauto's welke niet merk gebonden is. De enige voorwaarde die aan de auto's gesteld worden is dat zij van het bouwjaar 1975 of ouder zijn.


Het gezellige centrum van Venray stond op zondag 29 juli weer open voor oldtimers.



De Venrayse Oldtimer Toertocht is in de loop der jaren uitgegroeid tot een evenement waar niet alleen honderden fraaie en unieke oldtimers aan deel nemen maar ook vele duizenden toeschouwers op af komen om al de mooie auto's te bewonderen. Het Schouwburgplein met het Henseniusplein en de omliggende straten in het centrum van Venray staan hierbij centraal als verzamelplaats.

Voor het vertrek werden de auto's eerst door de pastoor gezegend.






Klik op de foto's voor een grotere afbeelding !










Prachtige gerestaureerde auto's, mooi om te zien, zijn vaak niet te onderscheiden van de orginele staat zoals ze destijds de fabrieken hebben verlaten.Ook technisch en motorisch zijn de
auto's weer in een uitstekende staat. De trotse eigenaren en restaurateurs konden met veel plezier over hun hobby vertellen. 



















Plezier en passie doorklonken in hun verhalen waarbij ook de (technische) vragen niet ontweken werden. Dus het was een uitstekende gelegenheid om wat meer te weten te komen over oldtimers en het restaureren daarvan. Gezelligheid, genieten, ervaringen uit wisselen, vragen stellen, allemaal zaken die uitvoerig aan bod kwam en er een leuke dag van te maken voor zowel de bezoekers als voor de rijders.Vele mensen raakten daarbij weer in vervoering als doordat ze de auto's van de afgelopen eeuw weer in werkelijkheid konden zien. Na de rit(ten) was er een prijsuitreiking zijn voor mooiste / orgineelste /bijzondere auto.









vrijdag 20 juli 2012

Aston Martin DB5 in Bond-film Skyfall! (exclusieve video beelden.)


DE NIEUWE JAMES BOND FILM
Snelle auto’s zijn net zo onlosmakelijk verbonden met James Bond als z’n geschudde maar niet geroerde wodka - martini. In de nieuwe James Bond film Skyfall maakt een oude bekende z’n opwachting: de Aston Martin DB5. Wij hebben exclusieve video beelden !      




 Over het verhaal van de nieuwe film Skyfall is nog niet zo veel bekend. Wel weten we al dat hoofd van de Britse geheime dienst M, gespeeld door Judy Dench, wordt achtervolgd door haar verleden. Aan James Bond, wederom gespeeld door Daniel Craig, de taak om de interne bedreiging binnen de geheime dienst op te sporen en uit te schakelen. 

Uiteraard krijgt de iconische geheim agent weer de beschikking over indrukwekkend technologie en uiteraard spelen ook snelle auto’s weer een hoofdrol.




Bijzonder daarbij is de terugkeer van een icoon uit het verleden: de Aston Martin DB5. In een exclusief filmpje voor AutoWeek wordt de rol van deze auto, die geschiedenis schreef in de film Goldfinger uit 1964, nader toegelicht.           

woensdag 18 juli 2012

De mooiste Ferrari




Onbereikbaar de Ferrari 250 GTO

De laatste auto uit de miniserie “class of 62” is de onbereikbare Ferrari 250 GTO. De auto maakte op 11 augustus 1961 zijn eerste testrit op het Autodromo Nazionale. Er zat toen nog geen lak op de carrosserie en de koets was ook nog niet helemaal af. 

Volgens “das Offizielle Buch, Ferrari1947-1997” kwam de twaalf cilindermotor uit de Testa Rossa en was het chassis hetzelfde als dat van de 250 GT. In totaal zijn er 39 auto’s gebouwd. 


Ze waren in 1962 niet goedkoop maar zakten in de jaren daarna in waarde. Het is ongelofelijk dat de Engelse playboy Alain de Cadenet er wel zes gehad heeft en die gebruikte om mee te racen. Hij kocht ze voor ongeveer 1500 pond en deed ze na een aantal races weer met winst van de hand. Eén exemplaar leverde zelfs 3000 pond op. Dat betekende niet dat het racen in zijn tijd goedkoop was maar hij verloor er ook geen bakken geld door.

De 250 GTO op de foto is van Nick Mason. De drummer van Pink Floyd kocht zijn auto al in de jaren zeventig. Hij gebruikte de auto toen zelfs dagelijks. Op een gegeven moment was het zelfs de enige auto die het deed en werd de GTO ook ingezet om de kinderen naar school te brengen. Nick Mason komt regelmatig met de GTO naar het Goodwood Revival weekend. Ook dit jaar zal hij weer acte de presence geven.


Het feit dat de 250 GTO 50 is wordt op spectaculaire wijze gevierd tijdens de komende Revival. Namelijk met een Ferrari 250 GTO only race. Stel je voor, een heel startveld met onbetaalbare auto’s! Het moet niet gekker worden. Jaren geleden vroegen een paar Engelsen mij naar mijn favoriete auto’s. Ik zou die vraag nog beantwoorden. De 250 GTO is één van mijn favoriete auto’s.