donderdag 8 februari 2018

De nieuwe wereld kampioen formule 1 (Video)




MAX VERSTAPPEN: 'NA EEN DAG WEET IK OF DE NIEUWE RED BULL TOP IS'

Het Formule 1 seizoen begint voor Max Verstappen op 26 februari met de eerste wintertest. De Nederlander hoopt dat Red Bull hem een winnende auto kan geven en blikt ontspannen vooruit op het nieuwe seizoen.

Max Verstappen kende een relaxte winter
De Nederlander begint aan zijn vierde seizoen in de Formule 1 en aan zijn tweede volledige in dienst van Red Bull. 
De verwachtingen rondom de RB14 van het team zijn hooggespannen. Bij de wintertest wordt direct duidelijk of het team de verwachtingen dit jaar wel waar kan maken.
"De testdagen geven je een goed beeld van waar je staat. Het belangrijkste is om een betrouwbare auto te hebben."
Max Verstappen weet echter al na één testdag of het een winnende auto is. "Na de eerste dag weet ik dat. Ja absoluut."
 De winterperiode was er voornamelijk een van relaxen met familie en vrienden, gecombineerd met het trainen voor het nieuwe seizoen. Daar leeft Max meer ontspannen naar toe, door zijn opgedane ervaring.
"Ik ben een stuk relaxter. Je weet wat je te wachten staat. Fysiek word je weer sterker, dus train je nog zwaarder. Verder was de voorbereiding ongeveer hetzelfde", laat Max aan Red Bull weten.

zondag 4 februari 2018

Land-Rover had een Japanse variant ! (Video)




Land Rover Discovery had een Japanse variant Honda


 De autowereld is een wonderbaarlijke plek. Binnen concerns wordt er natuurlijk een hoop geruild, maar in deze nieuwe rubriek richten we ons op de meer obscure uitwisselingsprojecten.



Deze week staan de Land Rover Discovery en een Japanse variant daarvan centraal.
 Een oer-Discovery met de betrouwbaarheid van een Honda. Een groot deel van de Land Rover-klanten zou daar begin jaren negentig ongetwijfeld een nier voor hebben afgestaan, omdat de eerste generatie(s) Discovery niet bepaald foutloos bleken te zijn. 
De samenwerking die Honda en Rover tot de tweede helft van de jaren negentig met elkaar hadden, leidde dankzij Honda's vraag naar SUV's in 1993 juist tot het tegenovergestelde.



 Tussen 1993 en 1998 verkocht Honda in het thuisland namelijk zijn eigen variant van de eerste generatie Discovery, een auto die in tegenstelling tot het origineel alleen met de 3,9-liter grote V8 te krijgen was. Daarmee was het direct de eerste Honda die met een achtcilinder in die configuratie te krijgen was.
De samenwerking tussen Honda en Land Rover liep op een eind toen BMW zich in 1998 met Land Rover ging bemoeien. Een succes werd het niet: 928 exemplaren vonden een baasje. De al op de Japanse markt leverbare CR-V fungeerde hierna als Crossroad-vervanger. Naar verluidt werd een vrij groot aandeel gebruikte Crossroads in de jaren negentig naar Nieuw-Zeeland verscheept waar ze van hun Honda-beeldmerken werden ontdaan en hun leven als Land Rover Discovery zouden vervolgen.