Powered By Blogger

donderdag 28 oktober 2021

Populair VW T1 Busje 1950-1967 (VideoFilm)





Het legendarische busje

De Volkswagen T1 staat bekend als de legendarische hippie bus van Volkswagen. Het idee van de T1 was om een compacte bestelwagen te maken gebaseerd op het design van de welbekende Kever.

LEES VERDER  → DE GESCHIEDENIS VAN DE VOLKSWAGEN

Toen de Volkswagen Transporter T1 werd uitgebracht was hij gelijk populair, maar ook nu is hij nu nog steeds onverminderd populair. Dankzij zijn klassieke ronde vormen bij het grote logo, koplampen, gehele exterieur en vele ramen is het een unieke auto die wereldwijd bekend staat.


 
De meest bekende variant is de T1, die geproduceerd werd van 1950 tot 1967. Later werd ook de T2 uitgebracht die qua uiterlijk wel verschilt van de klassieke Transporter T1. Tegenwoordig worden de T1 bussen vaak omgebouwd tot reisbus of zijn ze al zo beschikbaar. Perfect om een reis mee te maken met je partner of vrienden.

De sportieve compacte 5-deurs gezinsauto uit 1995 (VideoFilm)






 Alfa Romeo 146 

Ook in de auto-industrie veranderde er nogal wat in de jaren 90. De globalisering beïnvloedde niet alleen de factor arbeid in de industrie, maar ook de techniek en de modellen.

Ontwikkelingen in de auto-industrie

Joint ventures, fusies en overnames - in de jaren 90 maakte de auto-industrie het allemaal mee. Ook de auto’s zelf veranderden nogal. Navigatiesystemen werden steeds normaler, en de eerste hybrides zagen in de jaren 90 het levenslicht. 



Alfa Romeo 146

De Alfa Romeo 146 kwam in 1995 op de markt. De compacte 5-deurs gezinsauto is voortgekomen uit hetzelfde chassis en interieur als de 145, maar bevatte een andere carrosserie. De auto bood redelijk veel ruimte voor zowel passagiers als bagage en een comfortabel rijgedrag. In 1996 werd een model met een krachtiger motor op de markt gebracht.

vrijdag 22 oktober 2021

Ferrari Cabriolet uit 1960



1960 Ferrari 250 PF Cabriolet

Hij werd onlangs gerestaureerd door Black Horse Motors uit Los Angeles, en eigenaar Carl Steuer bracht hem door Jay Leno's Garage om ermee te pronken.



Er werden slechts 200 PF Cabriolets gebouwd, hoewel verschillende andere varianten de "250"-badging en de Colombo V-12-motor met aluminium blok deelden.

 
Net als vandaag waren Ferrari's uit de jaren zestig gericht op vermogende kopers. 
Leno zei dat deze auto ongeveer net zoveel kostte als het huis van zijn ouders toen hij nieuw was. Dat betekende echter geen speciale behandeling: Lamborghini en Monteverdi zijn beide opgericht door ontevreden Ferrari-klanten, merkte Leno op.