Er
werden slechts 200 PF Cabriolets gebouwd, hoewel verschillende andere varianten
de "250"-badging en de Colombo V-12-motor met aluminium blok deelden.
Net als
vandaag waren Ferrari's uit de jaren zestig gericht op vermogende kopers. Leno
zei dat deze auto ongeveer net zoveel kostte als het huis van zijn ouders toen
hij nieuw was. Dat betekende echter geen speciale behandeling: Lamborghini en
Monteverdi zijn beide opgericht door ontevreden Ferrari-klanten, merkte Leno
op.
We gaan naar
het salon van Frankfurt in 1963. Constructeurs lieten dat jaar steeds meer
nieuwe modellen zien en de trend was er een van steeds strakkere lijnen.
NSU
onthulde de coach Prinz, een echte ‘schoendoos’ waarvan het design wat deed
denken aan dat van de Chevrolet Corvair… Maar half zo groot, aangezien dit wel
Europa is. Met zijn 4 zitplaatsen in het midden en zijn achterin geplaatste
motor kreeg de Prinz gauw
een sportieve versie: in 1965 kwam de TT (voor
Tourist Trophy, een race waar NSU in 1954 een mooi succes had geboekt met zijn…
motorfietsen). Zijn motor van 1.085 cc bracht de magische grens van de 150 km/u
binnen bereik.
Een speciaal
model enkel voor races en rally's was de Escort Twin Cam met een Lotus
1.6-litermotor met dubbele bovenliggende nokkenas. Deze auto zorgde voor veel
succes in rally's en wordt gezien als de succesvolste rallyauto aller tijden.
Een speciale
RS 1600 en later zelfs RS 2000-versie met een 100pk 2-litermotor werd
geïntroduceerd en zorgde voor een flink aantal race- en rallyoverwinningen.