Powered By Blogger

dinsdag 26 januari 2016

De langste vrachtwagen ter wereld ! (Video)


De koning van de weg

De meest gevaarlijke ladingen ter wereld Rij snel en vervoer de meest gevaarlijke ladingen ter wereld. Je kijkt in een gigantische vrachtwagen op de meest exotische plekken ter wereld.De koning van de weg ! 

zondag 24 januari 2016

De eerste GT uit de geschiedenis (Video)








Maserati 3500 GT de eerste italiaanse auto met brandstofinjectie


 Touring Superleggera De Maserati 3500 GT werd in 1957 gepresenteerd op de Autosalon van Genève. 
Het is een stijlvolle 2+2 coupé die ontworpen werd door Carrozzeria Touring Superleggera, een legendarische naam in de autogeschiedenis. Superleggera staat voor licht. Nou wordt een auto van 4,78 meter met een zware 3,5 liter zescilinder nooit heel licht, maar met 1.440 kg was het geen extreem zware auto.




  









Klik op de foto's voor een grotere afbeelding !




 Maseratie GTi 3500 met injectie. 
Toen dat model in 1961 gelanceerd werd was het de eerste Italiaanse auto met brandstofinjectie. 
Vijf versnellingen De GTi had meer verbeteringen, zo kreeg hij schrijfremmen rondom, in plaats van trommelremmen en kreeg hij een ZF vijfversnellingsbak. De pk's stegen later van 220 naar 235 stuks met een topsnelheid van 240 kilometer en behoorde in de jaren 60 tot de snelste auto's.

woensdag 20 januari 2016

BMW Alpina 50 jaar (Video)





BMW Alpina een indrukwekkende auto

In 1965 wordt Alpina opgericht. Eerst zijn ze tuner van BMW’s, sinds 1983 wordt Alpina erkend als zelfstandig fabrikant. 





 We pakken een vroege 5 en 6 Serie van Alpina en zetten die lijnrecht tegenover de jubileum-versie van de huidige 5 en 6. Met de moeilijke vraag: welke moet het worden? Sommige dingen lijken nooit te veranderen. De door Alpina onder handen genomen BMW’s bijvoorbeeld. Het recept is al jarenlang hetzelfde: dikke voorspoiler met Alpina-tekst, heerlijk foute striping over de flanken, een velgontwerp dat door de jaren heen maar beperkt is geëvolueerd en typeaanduidingen waarvan me de logica nog altijd niet duidelijk is. 










 Keuzes, keuzes… De B5 en B6 rijden ongetwijfeld beter en zijn een stuk sneller. Maar het eerste streepje mag toch achter de klassieke Alpina’s worden gezet. Gewoon, omdat ze zo ontzettend vet zijn. Wie is het met me eens (of juist niet) ?