Powered By Blogger

maandag 28 september 2015

Chevrolet Corvette Sting Ray (VideoFilm)






Chevrolet presenteert de Corvette Sting Ray 1962


 Voor modeljaar 1963 presenteert Chevrolet in 1962 de tweede generatie van de Corvette, de Corvette Sting Ray (C2). De verse Vette heeft een nieuw uiterlijk gekregen, met een lagere neus en klapkoplampen, geïnspireerd op de uit 1959 stammende Chevrolet Sting Ray racer.

Klik op de foto's voor een nog mooiere afbeelding !

Corvette museum ingestort ↓

http://janwib.blogspot.nl/2014/02/corvette-oldtimer-museum-ingestort-video.html




GM-designchef Bill Mitchell en zijn assistent Larry Shinoda  
tekenen voor de vormgeving.

 Net als bij de voorganger is de carrosserie van glasfiber, om gewicht te besparen. Bijzonder voor een Amerikaanse auto is de onafhankelijke achterwielophanging. De klant heeft bij de introductie keuze uit een hele reeks V8-motoren van 5,4 liter. Het meest spectaculair is echter de in 1966 geïntroduceerde 427-uitvoering, met een 7-liter V8 die 425 pk levert. Daarmee sprint de Sting Ray in ongeveer 5 seconden naar de 100 km/h. De topsnelheid ligt op 245 km/h. 
De Sting Ray is ook als fraaie coupé leverbaar, met zogenaamd ‘split window’, waarbij de daklijn eindigt in een punt. Vanaf 1965 hebben de Corvettes standaard schijfremmen rondom. In 1968 volgt de derde generatie (C3), die bekend wordt onder de bijnaam ‘Coca Cola bottle’, vanwege de voluptueuze, getailleerde flanken. Van de C2 zijn dan 117.964 exemplaren van de band gerold (waarvan 45.546 coupés). 





Technische gegevens Chevrolet Corvette C2

Type427 coupé
Bouwjaren1966-1967
Bouwwijze8 cil., V
Cilinderinhoud6999 cc
Brandstofbenzine
Aandrijvingachter
Vermogen425 pk
Koppel-
Lengte445 cm
Breedte177 cm
Hoogte126 cm
Wielbasis249 cm
Massa1463 kg
Topsnelheid245 km/h
Acceleratie5 s
Prijs-
Productieaantal117964

BMW is slimmer dan u denkt !


Wat is Condition Based Service ?


 CBS is de basis voor slim onderhoud, waardoor u kunt besparen op onderhoudskosten. En het bespaart u de nodige zorgen. U wordt op basis van alle meetresultaten via het infoDisplay automatisch vier weken van te voren geattendeerd op de servicebehoefte van uw BMW. Uw onderhoudskosten zullen beduidend lager zijn en het onderhoud is volledig transparant. Bovendien verschillen rijstijlen nou eenmaal. Korte ritjes hebben een andere invloed op bijvoorbeeld uw motorolie dan lange ritten. Ook daar houdt CBS rekening mee. Dat betekent dus dat u service op maat krijgt.
https://www.bmw.nl/nl/content/service/onderhoud-en-reparatie/serviceopmaat.html?utm_source=Autoweek-specifiekepagina&utm_medium=Advertorial_CON&utm_content=algemeen&utm_campaign=AfterSales2015



zaterdag 26 september 2015

Volvo 480 ES 1987 (VideoFilm Volvo Rally Crash)





Nederlandse Zweed in basistenu
 Vandaag hebben we een stukje Nederlands-Zweedse autohistorie te pakken. Hier langs de stoep in Haarlem staat namelijk een Volvo 480 z'n nuchtere sportiviteit tentoon te spreiden. 
Wat is het? De Volvo 480, dat in Born geproduceerde hoekige sportief getekende model. Met een kleinere auto wilde Volvo z'n wat gezapige imago van zich afschudden. 


Een lange daklijn, inklapbare koplampen en een spits getekend front; de Volvo-puristen wisten niet waar ze het zoeken moesten. De 480 verscheen in 1986 op de markt en dit exemplaar is een vrij vroege.

 Hij stamt uit 1987, het jaar dat bij ons alleen de ES werd verkocht. Deze beschikt over een 108 pk sterke 1,7-liter viercilinder, maar hij was er ook met slechts 95 pk. Later verschenen tweeliters en een Turbo-variant. Hoe bijzonder is-ie? In ons land zijn 1.815 exemplaren verkocht, waar er nu nog 813 van over zijn. Dit soort relatief 'weinig spannende' uitvoeringen zijn vrij schaars, en daarom wellicht des te leuker. Hoe staat-ie erbij? Z'n kunststof bumpers zijn wat verkleurd, maar het ziet er allemaal vrij netjes uit. Wel hangt er een soort sok uit het portier, waar we graag het verhaal achter zouden willen weten. Wat is-ie waard? Een vergelijkbaar vroeg exemplaar mag voor 1.100 euro mee naar huis. We vinden ook modellen van minder dan 1.000 tot wel 8.000 euro. Waardering: Past mooi in het Nederlandse straatbeeld. 
Leuk dat ze er nog zijn !