W Motors uit Beiroet heeft een uiterst exclusieve Supercar gebouwd. Van de Lykan Hypersport komen slechts zeven exemplaren beschikbaar. Een dubbel aangeblazen zescilinder speelt de hoofdrol. Met dank aan Porsche-tuner RUF.
Voor de aandrijving zorgt namelijk een boxermotor met twee turbo’s, die volgens ingewijden door RUF wordt geleverd. Het blok levert 750 pk en 1.000 Nm aan koppel. Genoeg om de Lykan Hypersport in slechts 2,8 tellen naar de 100 km/h te katapulteren. De topsnelheid ligt volgens de papieren op 395 km/h.
De Supercar is voorzien van een diamantcoating voor de LED-verlichting voor het broodnodige bling-bling effect, alsmede gouden stiksels ter afwerking van het meubilair. Het prijskaartje vermeldt een bedrag van ruim 2,5 miljoen euro. Een Special Edition Cyrus Klepcys horloge ter waarde van 150.000 euro is bij de prijs inbegrepen.
DE NIEUWE BMW X4 en X5 ↓ ↓
http://janwib.blogspot.nl/2013/02/nieuwe-bmw-x4-en-de-nieuwe-bmw-x5-video.html
woensdag 6 februari 2013
zondag 3 februari 2013
oldtimerbeurs Autotron 2013
File voor Oldtimerbeurs in Autotron
In de file voor de Oldtimerbeurs in het Autotron. ROSMALEN - Grote drukte zaterdagochtend op de A59 bij de afslag Kruisstraat. Veel bezoekers voor de Oldtimerbeurs in het Autotron hadden besloten zaterdag al vroeg te komen en dat leidde tot een flinke file.
Foto's Jan Wibbelink
Klik op de foto's voor een grotere afbeelding !
Foto's Jan Wibbelink
Klik op de foto's voor een grotere afbeelding !
Bij de afslag Autotron en de oprit naar het evenemententerrein stond het lange tijd stil. In de file zelf waren ook verschillende oldtimers te ontdekken.
Dit weekend was er in het Autotron een beurs voor oldtimers, bromfietsen en een airbrushshow. Bezoekers kwamen met name voor oude motoren en oude bromfietsen. Daar werden ook onderdelen van verkocht.
Koninklijke attributen op oldtimerbeurs Autotron
ROSMALEN - De tweedaagse oldtimerbeurs in het Autotron in Rosmalen kende ook een aantal koninklijke accenten.
Een handelaar in oldtimers bood een Marcury Park-Lane Convertible te koop aan uit 1968. Op een foto die op de voorruit is geplakt is prins Bernhard achter het stuur te zien, met in de open auto koningin Juliana, prinses Beatrix en prins Willem-Alexander. Of er door de op handen zijn troonswisseling meer belangstelling voor de auto is, is niet duidelijk. Ook de prijs is nog nader overeen te komen.
In een andere hal was een Extra Speciale Autoshow met fraaie oldtimers en koetsen die onder meer gebruikt zijn bij filmopnames, is onder meer de originele kroningsmantel van Beatrix was te zien.
zaterdag 26 januari 2013
Twee oldtimers, één auto (Videofilm)
De geschiedenis van Pacard
Voorgeschiedenis
In 1898 kocht ingenieur James Packard een Winton. Het was een van de eerste in de VS gebouwde en verkochte auto's. Alexander Winton, die hem had gebouwd, maakte over het algemeen goede auto's, maar deze ging op de eerste rit al stuk. James Packard kon hier niet om lachen en ging terug naar Alexander Winton met wie hij in een hoog oplopende ruzie belandde. Uiteindelijk daagde Winton Packard uit om zelf een betere auto te bouwen. Packard ging direct aan het werk.
Het begin
In 1899 richtte James Packard samen met zijn broer William Packard de Ohio Automobile Company op in hun woonplaats Warren (Ohio). Ook hun eerste model, een één-cilinder, werd dat jaar gelanceerd. De broers wilden betrouwbare voertuigen van hoge kwaliteit bouwen en bewezen die betrouwbaarheid ook in uithoudingstesten. Het merk kende steeds meer navolging tot in het buitenland waar Packards zelfs gekocht werden door staatshoofden.
Intussen richtte Packard zich vooral op grote, luxueuze en peperdure limousines. Packard werd die dagen bij de drie P's van de VS gerekend. De andere twee waren Pierce-Arrow en Peerless. Packard kende een groot succes en produceerde in de jaren 1910 en -1920 veel meer auto's dan bijvoorbeeld Cadillac.
Tijdens de Eerste Wereldoorlog begon Packard ook motoren voor schepen en vliegtuigen te bouwen.
De Grote Depressie
In de jaren 1930 veranderde alles. Door de Grote Depressie die volgde op de beurskrach van 1929 was de vraag naar luxe-auto's drastisch verminderd en werd de concurrentie in het segment heviger dan ooit tevoren. Op dat moment bouwde Packard V12-motoren in haar topmodellen. Toen Cadillac haar V16 introduceerde verkocht die beter dan Packards V12. Daarbij had Packard geen moederconcern dat haar eventuele verliezen kon compenseren. Cadillac had daarvoor General Motors en Lincoln had Ford.
Het einde
In 1958 was het gedaan met Packard. In 1962 werd Packard ook weer uit de bedrijfsnaam geschrapt die daarop terug Studebaker Corporation luidde. Dat bedrijf ging in 1958 een overeenkomst aan met het Duitse Daimler-Benz om hun voertuigen zij aan zij te verkopen. Studebaker wilde ook een overeenkomst sluiten met het Franse Facel Vega om diens Facel Vega Excellence in de VS te verkopen onder de merknaam Packard, maar dit werd door de Duitsers tegengehouden. In 1966 ging Studebaker, nadat het al wasuitgeweken naar Canada, failliet.
Het nieuwe Packard
In 2000 werd een nieuw bedrijf opgericht dat Packard Motor Car Company heet en dat de merknaam Packard registreerde. Momenteel heeft het één prototype gebouwd van een luxewagen met een 8,6 l V12-motor. Die wordt op evenementen tentoongesteld. Er bestaan plannen om hem in productie te brengen.
Kijk ook even naar de Bugatti's bij De Pot in Markelo.
→ http://janwib.blogspot.com/2012/04/bugattis-bij-de-pot-in-markelo.html
Abonneren op:
Posts (Atom)