Citroën Lelijke eend 4x4 Zeldzaam Gecompliceerd en Grillig !
De Paradijsvogel De 2CV 4x4 "Sahara", was alles wat de normale eend nooit wilde zijn: duur, zeldzaam, gecompliceerd en grillig.
Klik op de foto's
voor een grotere afbeelding !
Wie vandaag de dag een vier-wheel drive versies zoekt in de Citroën 2 CV met twee motoren zal er niet gauw een vinden. Ze zijn erg zeldzaam en duur en meestal staan ze bij verzamelaars.
De Citroën 2 CV 4x4 werd eigenlijk gebouwd voor de woestijn. De ontdekker van oliebronnen, artsen in de woestijn, de militairen in de Maghreb en de politie in Polynesië.
En voor hun eigen doeleinden geldt:
Twee motoren, twee transmissies, twee tanks Ziet er stormachtige uit, maar is het niet.
Geen enkele andere productie-auto
op basis 4x4 ziet er zo uit !
Zonder cardanas en zonder sperdifferentieel.
Slechts twee motoren, één voor en één achter. Optionele schijf met voor-, achter- en vierwielaandrijving. Met twee ontsteking toetsen en twee starter knoppen, rechts voor en links voor de achterzijde. Met twee transmissies, twee assen en twee tanks borrelen onder de stoelen van de voorste inzittenden.
Dus de kleine tweecilinder boxermotor kijkt vooruit, en ... "Elk bezoek aan het tankstation is het lachen.
Je zet het mondstuk in de deur, dan loop je rond de auto of gebruikt de slang binnen door als de slang te kort is.
Productie van de Citroën 2 CV 1990 ↓
De allereerste Volkswagen kever ↓
http://janwib.blogspot.nl/2014/07/de-eerste-volkswagen.html