MERCEDES-BENZ
CL600
Een bijzondere auto in
het zonnetje gezet,
die we niet zomaar op straat zullen tegengekomen.
Gewoon omdat het anno 2018 steeds minder vanzelfsprekend is dat je nog iets leuks aantreft tussen al het grijze leaseblik.
die we niet zomaar op straat zullen tegengekomen.
Gewoon omdat het anno 2018 steeds minder vanzelfsprekend is dat je nog iets leuks aantreft tussen al het grijze leaseblik.
Twee ton.
Het is niet alleen het gewicht van deze imposante Mercedes CL600 uit 1997, maar ook de
nog indrukwekkender aanschafprijs.
Daarmee was deze C140 met z’n V12 in zijn tijd duurder dan vrijwel al het andere, maar er zijn meer indrukwekkende getallen.
Daarmee was deze C140 met z’n V12 in zijn tijd duurder dan vrijwel al het andere, maar er zijn meer indrukwekkende getallen.
Deze Mercedes- Benz CL600 koste in de duurste Designo-trim in 1997 €186.073.
Volgens de kenteken-informatie ging dit blauwe exemplaar zelfs voor €203.731 euro over de toonbank, wat gezien de lange optielijsten van Mercedes best eens kan kloppen.
Volgens de kenteken-informatie ging dit blauwe exemplaar zelfs voor €203.731 euro over de toonbank, wat gezien de lange optielijsten van Mercedes best eens kan kloppen.
Zelfs als we uitgaan van de basisprijs was de top-CL in
’97 echter duurder dan een Aston Martin DB7 Volante, een Porsche 911 Turbo of een Ferrari 355, om
maar eens wat te noemen.
Daarvoor kreeg je echter ook het absolute topmodel in een tijd waarin CL’s er nog niet als AMG waren.
Daarvoor kreeg je echter ook het absolute topmodel in een tijd waarin CL’s er nog niet als AMG waren.
De gigantische V12 is met 394
pk bijvoorbeeld ook krachtiger dan eerdergenoemde F355, die het met 380 pk
moest doen. Deze tweedeurs kathedraal knalt daarmee ondanks z’n leeggewicht van
2.210 kg in 6,6 seconden van 0 naar 100.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten