Powered By Blogger

maandag 16 mei 2022

Vijf redenen om (niet) in een oldtimer te investeren (VideoFilm)



Mensen investeren meer dan ooit in een klassieke auto

Door de coronapandemie investeren mensen meer dan ooit in een klassieke auto. Waarom is dat wel of niet verstandig? 

We geven je vijf redenen om (niet) in een oldtimer te investeren.

De coronacrisis heeft ons allemaal getroffen. 

Maar er zijn ook lichtpuntjes voor bijvoorbeeld de autoliefhebber. Omdat niemand op vakantie kan gaan of andere leuke en gezellige activiteiten kan ondernemen, blijft er bij mensen juist ook geld over. En als autoliefhebber doe je dan wat je altijd al had willen doen: een klassieker kopen. Maar is het wel slim om in een oldtimer te investeren? We geven je vijf redenen waarom dat (niet) zo is.

Lees verder → Vijf reden om niet in een oldtimer te investeren !


zondag 1 mei 2022

De meest verkochte oldtimer in Nederland (VideoFilm)



1e Nederlandse OPEL

Automuseum te Tijnje

Onderweg in Friesland bezochten we het eerste Nederlandse Opel Museum, van het bestaan van het museum hadden we nog nooit van gehoord.

Wij werden vriendelijk onthaalt op de eerste bezoekers dag van het jaar en hebben ons kostelijk vermaakt met de bezichtiging van de Opels van klein naar groot.

Eind jaren 70 is de Opel Oldtimerhobby van Meindert van Wijk begonnen.

En dit is de grootste Opel verzameling van Europa (VideoFilm)






Deze hobby is uit de hand gelopen tot een van ongeveer 55 Opel Oldtimers Auto's, en deze zijn allemaal te bekijken in het 1e Nederlandse Opel Oldtimer Auto Museum te Tijnje met een oppervlakte 1500 van vierkante meter.

Sinds Maart 2006 is het Opel Museum verhuisd naar een nieuw pand aan  de Brêgeleane 1, dit is een klein industrieterrein vooraan in het dorp Tijnje in Frieland.

De bouwjaren van de Opel Oldtimers variëren ongeveer van 1935 tot 1980.

woensdag 13 april 2022

Een auto met emoties (VideoFilm)

LANCIA DELTA

Er zijn maar weinig auto's in de wereld die de passie van een heel land op hen hebben kunnen kanaliseren. Auto's die na tientallen jaren nog steeds bekend zijn, prikkelen liefhebbers van de wereld van motoren. 

En, zoals altijd als het om emoties gaat, zijn dit soort auto's liefde en haat tegelijk , verdeeld tussen degenen die ervan dromen en degenen die ze gewoon niet begrijpen. In Italië zijn deze emoties vergelijkbaar met een auto in het bijzonder: de Lancia Delta .

De Lancia Delta Tipo 831 verschijnt in 1980 en is een voorwielaangedreven vijfdeurs hatchback. In 1998 wordt het aanbod van 'gewone' Delta's gestaakt en blijven alleen de sportieve versies over. 



In 1987 presenEEert de Lancia de HF Integrale; die is herkenbaar aan zijn bredere spatborden. Hij biedt vierwielaandrijving en een185 pk sterke 2,0-liter turbomotor. In 1989 krijgt de auto zestienkleppentechniek en heet hij Lancia Delta HF Integrale 16V en wordt het vermogen opgevoerd tot 200 pk. Uiterlijk is de Integrale 16V herkenbaar aan de bult in de motorkap.