Powered By Blogger

donderdag 25 maart 2021

Oldtimers liefhebbers opgelet ! (VideoFilm)



De grootste Opel oldtimer verzameling van Europa

Broers uit Vreden verzamelen vintage Opel-auto's


Vreden
- Hun kinderen zeggen dat ze gek zijn. Twee broers uit het Münsterland hebben een van de grootste Opel-collecties in Europa. Ze maken auto's uit het verleden die drijven - en lopen daarom in sommige opzichten voor op het heden.



De volgende ontmoeting met haar vrienden is binnenkort in de werkplaats, zoals altijd op dinsdag vanaf 09.00 uur. Dan zitten de zes mannen te midden van afgedankte autoruiten, banden en schroeven. Eerst hebben we een briefing aan tafel, daarna gaan we aan de slag. "Als ik een van de vier auto's maak, ben ik in mijn element", zegt Martin Degener.

De grootste Opel verzameling van Europa


zaterdag 20 maart 2021

Terug blik op de grootste oldtimerbeurs in Europa (VideoFilms)

Techno Classica in Essen dit jaar verplaatst naar 2022

Er gaat definitief een streep door het grootste klassiekerevenement van het jaar. Techno Classica vindt volgend jaar pas weer plaats.

Dat was natuurlijk te verwachten, maar de hoop op het oldtimer feest in Essen bleef de afgelopen tijd toch in leven toen de organisator van Techno Classica, Siha, een nieuwe datum voor het evenement opgaf. Waar het feest eerst van 25 tot en met 29 maart zou plaatsvinden, koos men er al snel voor het laatste weekend van juni in het teken van auto’s te laten staan.


 @ Klik hier, dan kunt u terug kijken naar de voorgaande mooie beurs jaren ! 




vrijdag 12 maart 2021

Renault 5 Twee keer gelanceerd 7,3 Miljoen geproduceerd (VideoFilm)



Renault 5  werd twee keer gelanceerd 1972 en 1984

Volgens sommigen wellicht het bekendste model van Renault: de Renault 5. Deze werd op 28 januari 1972 geïntroduceerd. Renault verkocht tot 1996 maar liefst 7,3 miljoen exemplaren van dit model. Een populaire onder de auto’s van vroeger dus!



Het zal je daarom ook niet verbazen dat de Renault 5 twee keer werd gelanceerd: de eerste generatie van 1972 tot en met 1984 en de tweede generatie van 1984 tot en met 1996. De tweede generatie staat ook wel bekend als de Super5. Deze opvolger lijkt erg op zijn voorganger; vooral de voorkant en achterkant waren vernieuwd. Het iconische beeld van de Renault 5 bleef daardoor vrijwel hetzelfde.

vrijdag 5 maart 2021

Volkswagen Kever 20 miljoen van gebouwd (Video)







Volkswagen Kever 1938-2003

VW Standard uit 1951, in Nederland ook wel brilkever genoemd vanwege de typerende achterruitjes.

De kever Ovali uit 1953.

"Ovaaltje"

Een kever in het Bundeswehr museum in Dresden.

VW 1300 uit 1969, met chroomaccenten.

Bouwjaar 1973, met de grote achterlichten ("Olifantsvoeten").



De Volkswagen Kever, die werd gebouwd van 1938 tot 2003, is de bekendste Volkswagen, de bekendste Duitse auto, en in het algemeen een van de bekendste auto's ooit. Tot 1967 werd hij Typ 1, 1200, 1300 genoemd (naar de motorinhoud in cc), maar in de volksmond werd hij, vanwege de vorm, kever genoemd, waarna de fabrikant die naam zelf ook ging gebruiken. 

Van de Volkswagen Kever zijn er meer dan 20 miljoen wagens geproduceerd van 1937 tot 2003 en is daarmee de langst en de meeste geproduceerde wagen op eenzelfde platform.

De geschiedenis van de Volkswagen Klik hier voor een Unieke weergave ! 


        

vrijdag 26 februari 2021

Ford Capri een succes (VideoFilm)

Ford Capri is een sportieve coupé van Ford


De Capri werd in 1969 geïntroduceerd op het salon van Brussel. Het was een poging van Ford om een Europese variant van de Ford Mustang te verkopen. Gebaseerd op de Ford Cortina werd de auto in Groot-Brittannië (Dagenham en Halewood), België (Genk) en Duitsland (Saarlouis en Keulen) gebouwd. Aanvankelijk wilde men de naam Colt gebruiken, maar deze werd al gebruikt door Mitsubishi. De auto werd verkocht met een grote keuze uit motoren.

In 1972 kwam een kleine facelift, waardoor de auto comfortabeler vering kreeg en rechthoekige koplampen. In 1974 kwam de zogenaamde Mk 2 uit, waarbij de neus ingekort werd en de auto een hatch back achterklep kreeg. In 1976 begon de aandacht voor de auto wat te verslappen en werd de auto enkel nog in Saarlouis gemaakt.


In 1977 kwam de laatste update uit, de Mk 3. De auto werd vanaf 1984 alleen nog maar in Groot-Brittannië verkocht. 

Bijna twee miljoen exemplaren werden verkocht.



In sportief opzicht was de Capri ook een succes; vele rally's en races werden gewonnen met de auto, zoals de 24 uur van de Nürburgring. Ook in de rallycross was het een succesvolle auto.