Powered By Blogger

zaterdag 12 december 2020

Borgward of Volvo ? (VideoFilm)


BORGWARD Borgward was een merknaam waaronder tussen 1939 en 1963 auto's en vrachtwagens werden geproduceerd in en rond Bremen .

Borgward maakte ook deel uit van de namen van verschillende bedrijven van 1920 tot 1969, waarvan sommige achter elkaar en naast elkaar bestonden. Al deze bedrijven waren verbonden met de ingenieur en autofabrikant Carl Friedrich Wilhelm Borgward (1890-1963) door gedeeltelijk of volledig eigendom of door hun oprichting .

In 1961 raakte de bedrijvengroep, de grootste werkgever van Bremen, in financiële moeilijkheden, die na een controversieel crisisbeheer leidden tot de ondergang van het bedrijf en het merk Borgward.

Sinds 2005 probeerde Christian Borgward, de kleinzoon van Carl FW Borgward, het automerk nieuw leven in te blazen. Dat lukte hem in 2014 min of meer met de verkoop van de merkrechten aan China .




maandag 7 december 2020

Maserati had geweldige ontwerpen ! (VideoFilm)



MASERATTI  Zagato Coupé


Ugo Zagato's team van ambachtslieden aan de Via Arese-fabriek in Milaan had een groot oog voor natuurlijke vormen en definieerde vrijwel de klassieke coupé-look in de vroege jaren 1950.


Is de A6G / 54 de beste allround Maserati ooit gemaakt ?

https://www.classicandsportscar.com/news/csc-features/is-the-a6g54-the-best-all-round-maserati-ever-made

Geen van de 20 Zagato's was identiek omdat details en uitrustingen voortdurend evolueerden en slechts één chassis, de 2121, het kenmerkende 'dubbele bolletjes'-dak had. "Geweldige ontwerpen komen niet voort uit het willen produceren van een goede vorm," beweerde Zagato, "ze komen voort uit het sneller en intelligenter maken van auto's.

100 jaar MASERATTI te Maastricht ↓

Janwib.blogspot Oldtimers en Meer : Maserati 100 jaar jubileum MECC Maastricht (Videofilm) (janwibbelink.nl)

vrijdag 4 december 2020

Porsche Drage Race 992

De autowereld staat letterlijk op z’n kop kijk maar 
naar deze Porsche 911

Waar een turbo begin jaren tachtig het hoogst haalbare was voor autokopers en de turbo-badges niet groot genoeg op de kont van een auto konden prijken, is een auto nu juist des te begeerlijker als ie het doet zónder kunstmatige beademing. 

Kijk maar naar de Porsche 911 GT3, Lamborghini Huracán, Ferrari 812 Superfast en de Aston Martin Valkyrie. Maar eén auto is daarop de uitzondering: de Porsche 911 Turbo S.

Het is, tot de Porsche met een nieuwe knotsgekke GT2 komt, de ultieme 911. En in veel gevallen misschien wel de ultieme auto. Want iets dat beter rondetijden verpulvert, stoplichtsprintjes uitspeelt, supercars verslindt en toch met elegantie dagelijks comfortabel te gebruiken is, vind je bijna niet.

En nu is er een nieuwe 911 Turbo, van de 992-generatie. 

Ga er maar even voor zitten.

SPECIFICATIES PORSCHE 911 TURBO S (992)

Laten we eerst even de specificaties van de nieuwe Porsche 911 Turbo S nalopen. De 3,8-liter zescilinder boxermotor met twee turbo’s produceert 650 pk en 800 Nm, dat is 70 pk en 50 Nm meer dan eerst. De 0-100-tijd slinkt daarmee met 0,2 seconde, naar 2,7 seconden. Dat is 0,1 seconde sneller dan een Aventador SVJ of een Ferrari 488 Pista.