Powered By Blogger

maandag 7 december 2020

Maserati had geweldige ontwerpen ! (VideoFilm)



MASERATTI  Zagato Coupé


Ugo Zagato's team van ambachtslieden aan de Via Arese-fabriek in Milaan had een groot oog voor natuurlijke vormen en definieerde vrijwel de klassieke coupé-look in de vroege jaren 1950.


Is de A6G / 54 de beste allround Maserati ooit gemaakt ?

https://www.classicandsportscar.com/news/csc-features/is-the-a6g54-the-best-all-round-maserati-ever-made

Geen van de 20 Zagato's was identiek omdat details en uitrustingen voortdurend evolueerden en slechts één chassis, de 2121, het kenmerkende 'dubbele bolletjes'-dak had. "Geweldige ontwerpen komen niet voort uit het willen produceren van een goede vorm," beweerde Zagato, "ze komen voort uit het sneller en intelligenter maken van auto's.

100 jaar MASERATTI te Maastricht ↓

Janwib.blogspot Oldtimers en Meer : Maserati 100 jaar jubileum MECC Maastricht (Videofilm) (janwibbelink.nl)

vrijdag 4 december 2020

Porsche Drage Race 992

De autowereld staat letterlijk op z’n kop kijk maar 
naar deze Porsche 911

Waar een turbo begin jaren tachtig het hoogst haalbare was voor autokopers en de turbo-badges niet groot genoeg op de kont van een auto konden prijken, is een auto nu juist des te begeerlijker als ie het doet zónder kunstmatige beademing. 

Kijk maar naar de Porsche 911 GT3, Lamborghini Huracán, Ferrari 812 Superfast en de Aston Martin Valkyrie. Maar eén auto is daarop de uitzondering: de Porsche 911 Turbo S.

Het is, tot de Porsche met een nieuwe knotsgekke GT2 komt, de ultieme 911. En in veel gevallen misschien wel de ultieme auto. Want iets dat beter rondetijden verpulvert, stoplichtsprintjes uitspeelt, supercars verslindt en toch met elegantie dagelijks comfortabel te gebruiken is, vind je bijna niet.

En nu is er een nieuwe 911 Turbo, van de 992-generatie. 

Ga er maar even voor zitten.

SPECIFICATIES PORSCHE 911 TURBO S (992)

Laten we eerst even de specificaties van de nieuwe Porsche 911 Turbo S nalopen. De 3,8-liter zescilinder boxermotor met twee turbo’s produceert 650 pk en 800 Nm, dat is 70 pk en 50 Nm meer dan eerst. De 0-100-tijd slinkt daarmee met 0,2 seconde, naar 2,7 seconden. Dat is 0,1 seconde sneller dan een Aventador SVJ of een Ferrari 488 Pista.

zaterdag 28 november 2020

Koningin Beatrix opende het Louwman Museum (VideoFilm)




Een collectie prachtige Automobielen

Het Louwman Museum in Den Haag werd in 2010 geopend en herbergt 's werelds oudste privécollectie automobielen, bijeengebracht door twee generaties van de familie Louwman. 


Een bezoek aan het museum is echt de moeite waard.

https://www.janwibbelink.nl/2015/04/bezoek-aan-het-louwman-museum-video.html

vrijdag 20 november 2020

Wat wil je weten over een oldtimer ? (VideoFilm)

Alle belangrijke aspecten van een oldtimer

Alle informatie die je nodig hebt voor, tijdens en na kopen en restaureren van de oldtimer

Een oldtimer kopen en restaureren is een (jongens)droom van vele mannen en een aantal stoere, handige vrouwen.

       
Daadwerkelijk tot actie overgaan, zorgt voor een traject van verdieping in de verschillende oldtimers, in de klussen die je moet uitvoeren, in hoe bedreven je zelf al bent, in de te verwachte kosten en in de regels  rondom de vaste lasten als de wegenbelasting, apk en de oldtimerverzekering.

Alle belangrijke aspecten om rekening mee te houden bij het uitkiezen van een oldtimer vind je in deze handige Oldtimerguide, die bestaat uit 8 belangrijke hoofdstukken. ↓

s://www.pricewise.nl/cmsfiles/images/Autoverzekeringen/Oldtimer-guide-Alle-informatie-over-kopen-restaureren-en-vaste-lasten-oldtimer.pdf

dinsdag 17 november 2020

Dit is de lelijkste auto aller tijden ! (VideoFilm)



Fiat Multipla: het lelijke eendje

Hij beschikte over zes afzonderlijke zitplaatsen in twee rijen, waardoor je - heel uniek - met zijn drieën voorin kon zitten. Bovendien reed hij helemaal niet slecht. Wat eraan mankeerde was zijn uiterlijk. 

De Multipla gold al snel als het lelijke eendje in autoland. 

Thuisland Italië kon nog enige waardering opbrengen voor de theepotvorm, in de rest van Europa sloeg de auto nauwelijks aan. 

Fiat haalde bakzeil: zelfs een minder extreme facelift kon de Multipla niet meer redden.


Deze 10 auto’s zijn grandioos mislukt, welke vind jij de lelijkste ?