De Winterswijks
Oldtimer Club is een club voor liefhebbers van klassieke auto’s en oldtimers
van alle merken en types.
In tegenstelling tot wat de naam doet vermoeden, is
onze club voor geheel de Achterhoek en de wijde omgeving.
Gewoon genieten van
klassiekers.
Wij
organiseren diverse activiteiten zoals rondritten, technische dagen, bezoeken
aan oldtimerevenementen enzovoort.
Het doel van onze club is om in een
gezellige en ontspannen sfeer met z’n allen te genieten van onze klassieker.
Lidmaatschap
Onze club is
niet merkgebonden, dus of het nu om een dwergauto gaat of een grote Bentley,
iedereen is welkom.
Wel houden wij een leeftijdsgrens voor de auto aan, die
is 25 jaar of ouder.
We
verzamelden in Zelhem op de parkeerplaats bij de rotonde aan de Stikkenweg/N330.
Hier stond de koffie klaar.
Vanaf daar reden we via omwegen en mooie landweggetjes naar de Holterberg om bij het
bezoekerscentrum “Sallandse Heuvelrug” de benen te strekken en een kijkje te
nemen bij Staatsbosbeheer in Nijverdal.
Vanaf het Staatsbosbeheer reden we weer via binnenwegen naar de eindbestemming Ruurlo.
Bij Autobedrijf Harrie Arendsen Volvo dealer, op de parkeerplaats stond nog wat te
drinken klaar en daar sloten we de oldtimerdag af met prachtig weer en een schitterende route door Gelderland, over de Holterberg naar de Sallandse heuvelrug.
Op deze dag waren
ook een aantal leden van de HOC uit Duitsland aanwezig om
gezamenlijk de ergens naar toe rit te rijden.
Duizenden
verlaten sportwagens in de woestijn: het mysterie ontrafeld
Jaarlijks
worden in Dubai tussen de 2000 en 3000 dure sportwagens achtergelaten. De
beelden maken veel autoliefhebbers woedend, maar met achteloosheid heeft het
meestal niets te maken.
Een Ferrari
Enzo van een miljoen euro, meerdere Lamborghini’s, Porsches, Bentleys, Nissan
Skylines en zelfs een Honda NSX: het zijn slechts enkele van de duizenden luxe
supersportwagens die elk jaar staan weg te kwijnen op luchthavens en in
parkeergarages in de Verenigde Arabische Emiraten.
Volgens de
krant Gulf News worden er elk jaar zo’n 2000 tot 3000 auto’s in Dubai
achtergelaten, gewoonweg achtergelaten door hun eigenaars, waarna ze stof staan
te vergaren onder de brandende woestijnzon. Abdul Majeed Saifaie, directeur van
de afdeling afvalbeheer van Dubai, zegt dat sommige auto’s uiteindelijk worden
verplaatst en in beslag worden genomen als ze wegen blokkeren of gevaar vorm en
voor de verkeersveiligheid beïnvloeden.
BMW 2002's
zie je genoeg. Deze Audi F103 is al een stuk zeldzamer. Toch zijn ze niet zo
duur. De F103 is gemaakt van 1965 tot en met 1972 en werd opgevolgd door de
veel bekendere Audi 80. Grappig genoeg kon je de F103 ook in een "80"
uitvoering krijgen. Al had dat niets met het model te maken maar met de
motorisering. Zo had je doorheen de jaren een 60, 72, 75, 80 en 90.
VOLKSWAGEN
KEVER
De kever
hoeft geen introductie. De cabriolets kosten wel een aardige cent, maar gewone
kevers zijn wel betaalbaar. Er zijn er dan ook meer dan 18 miljoen van
geproduceerd. Je moet verder ook geen schrik hebben om nog onderdelen te
vinden, die worden immers nog nieuw gemaakt.
Klik op de foto's voor een grotere afbeelding !
BMW E30
Geen
oldtimersamenkomst zonder een schare E30s. De populaire 3-reeks zie je overal
verschijnen en met reden. Er zijn er veel van gemaakt, er zijn veel
specialisten, hij rijdt leuk en hij is voorlopig nog relatief betaalbaar. Voor
een cabrio betaal je zoals bij de kever heel wat meer. Maar een mooie 318i
coupé kan je gerust nog voor tussen de 5000 en 10000 euro oppikken.
MINI
De originele
Mini is in 40 jaar productie weinig veranderd. Dat wil zeggen dat er veel
Mini's te vinden zijn en dat drukt uiteraard de prijs. De Mini is zo één van de
auto's die je als autoliefhebber ooit moet gereden hebben.
VOLKSWAGEN
T1 EN T2
Deze
verwacht je niet in de lijst. Er zijn zeker nog genoeg T1s te vinden in
concoursstaat van boven de 80.000 euro. Maar "dankzij" de
Braziliaanse import van de T1 en T2 zijn de prijzen fel naar beneden gegaan.
Niet echt een rijders oldtimer, maar zo'n oud VW busje valt gegarandeerd bij
iedereen in de smaak.
Het
Nederlandse Vandenbrink Design presenteert vandaag deze Shooting Brake.
Wie
iets van Ferrari’s weet, ziet meteen dat het om een 612 Scaglietti gaat, maar
dan wel een heel bijzondere.
Bijna twaalf
jaar geleden, in 2007, berichtten we voor het eerst over deze 612. Het
basisontwerp was toen net af, maar er was nog een lange weg te gaan om alle
details in te vullen. Naar verluidt had ook het vinden van een bouwer nog wat
voeten in de aarde. Nu is het dan toch zo ver en kunnen we de unieke 612 vanuit
alle hoeken aanschouwen.
De auto
lijkt op het eerste gezicht een soort mengvorm tussen een 612 en diens opvolger
FF, die immers ook een Shooting Brake was. Het in Amsterdam gevestigde
Vandenbrink heeft zich er echter niet gemakkelijk vanaf gemaakt en stopt z’n
creatie vol bijzondere details. Zo is de eindeloos dikke C-stijl voorzien van
sierlijke welvingen en zijn er achterin het dak twee ruitjes aangebracht. Dat
geeft ook binnenin een bijzondere sfeer.
Als het aan
Vandenbrink ligt, blijft deze auto niet uniek, want het bedrijf wil een kleine
serie gaan bouwen.
Geïnteresseerden kunnen zich melden, waarna iedere klant
wordt meegenomen in een uitgebreid personalisatie proces. Wat het grapje kost,
wordt uiteraard niet vermeld. Wie de Vandenbrink Shooting Brake met eigen ogen
wil aanschouwen, moet zich naar Uden spoeden, want daar is de auto voorlopig te
zien in de showroom van Classic Youngtimers Consultancy.