zaterdag 18 mei 2019
donderdag 16 mei 2019
Start Mille-Miglia 2019 (VideoFilm)
Brescia de
mooiste race ter wereld
Het is de
historie die de Mille Miglia zo uniek maakt: ruim 90 jaar passie, emotie en
traditie op de route Brescia-Rome-Brescia.
De wedstrijd trekt
duizenden liefhebbers uit de hele wereld, met name tijdens de traditionele
inspectie van de automobielen, die plaatsvindt in de straten en op de pleinen
van Brescia.
De liefhebbers ontmoeten de deelnemers (Formule 1 kampioenen,
jetset, acteurs en sportievelingen) en praten over de route, de klassering en
de bolides die Italië zullen doorkruisen.
Alfa Romeo,
Lancia, Ferrari, Mercedes Benz, Porsche, Fiat, Audi, BMW, Bugatti, Maserati,
Aston Martin: je vindt de meest fascinerende auto’s aller tijden samen in
Brescia, bestuurd door liefhebbers en afkomstig uit de garages van verzamelaars
en de collecties van automusea uit de hele wereld.
Wij waren bij de start en reden in 2016 na de Mille-Miglia met eigen auto de schitterende route ↓
https://www.janwibbelink.nl/2016/06/oldtimerrally-mille-miglia-2016-rome.html
Wij waren bij de start en reden in 2016 na de Mille-Miglia met eigen auto de schitterende route ↓
https://www.janwibbelink.nl/2016/06/oldtimerrally-mille-miglia-2016-rome.html
Woensdag 15 maart vertrokken de voertuigen van Brescia richting Rome, om daar de 16e aan te komen en de 19e weer terug te zijn in Viale Venezia in Brescia, waar de prijsuitreiking plaatsvindt.
Ter
afsluiting van de race is het de avond van zaterdag 18 mei overal groot feest
in de straten van het historische centrum.
Klik op de foto's voor een grotere afbeelding !
Klik op de foto's voor een grotere afbeelding !
maandag 6 mei 2019
Mille- Miglia en Vakantie in ISEO (VideoFilm)
Het thuis
van de verfijnde DOCG Franciacorta en een romantisch meer met het grootste
meer eiland van Italië, Monte Isola. Welkom aan het Iseomeer en in de
Franciacorta
Gelegen aan
de zuidoostelijke oever, het is het dorp dat zijn naam geeft aan het meer zelf.
Naast Iseo omvat het ook de steden Clusane en Cremignane in het zuiden, Covelo
en Pilzone in het noorden.
https://www.janwibbelink.nl/2012/05/schitterend-eiland-monte-isola-in-italie.html
Het prachtige eiland Monte-Isola ↓
https://www.janwibbelink.nl/2012/05/schitterend-eiland-monte-isola-in-italie.html
Het centrum van de stad is Piazza Garibaldi , waarvan het standbeeld in het midden staat, rustend op de top van een tufsteenvoet bedekt met mos.
Dit is het eerste
Italiaanse monument (1883) gewijd aan de "held van de twee werelden"
door de beeldhouwer P. Bordini uit Verona.
https://www.janwibbelink.nl/2017/05/auto-gekte-in-italie-barst-los-videofilm.html
Mille-Miglia
trekt duizende kijkers ↓
https://www.janwibbelink.nl/2017/05/auto-gekte-in-italie-barst-los-videofilm.html
donderdag 2 mei 2019
De geschiedenis van DAF (VideoFilm)
DAF
Opgericht in 1928
Op 1 april
1928 begon Hub van Doorne een kleine constructiewerkplaats in Eindhoven,
Nederland.
Vanaf dit
uiterst bescheiden begin heeft DAF zich uiteindelijk ontwikkeld tot een
toonaangevende wereldwijde truckfabrikant die zich sterk richt op innovatie, kwaliteit
en efficiënt transport.
DAF Museum
indrukwekkend
https://www.janwibbelink.nl/2016/03/daf-museum-indrukwekkend-videofilm-rai.html
Tatra na 17 jaar weer terug (VideoFilm)
Tatra als fabrikant van personenauto’s
Ter ziele gegane merken blijven zelden lang onder de groene zoden. Ditmaal vangen we geluiden op over een mogelijke terugkeer van Tatra als fabrikant van personenauto's.
Tatra staat ons vooral bij als fabrikant van de technisch vooruitstrevende T600 Tatraplan en T603.
X Waar de fabrikant later nog in de vorm van onder andere de T613 en T700 met sedans met een luchtgekoelde (!) V8 achterin op de proppen kwam, is het anno 2016 al jaren over voor de tak van Tatra die zich bezighoudt met de productie van personenauto's.
Dat schrijft het doorgaans wel geïnformeerde Digital Trends op basis van 'bronnen dichtbij Tatra'. Mocht Tatra weer auto's gaan bouwen, dan zijn dat volgens de bron geen modellen met een volledig nieuwe koets. Tatra zou namelijk overwegen om replica's en moderne interpretaties van zijn iconische oude modellen te gaan maken.
Eigen techniek wordt naar verluidt gecombineerd met technologie van 'een andere autofabrikant'. Of de herboren opnieuw een achterin geplaatste krachtbron krijgen, zal nog maar moeten blijken. We wachten in spanning af!
Abonneren op:
Posts (Atom)