Powered By Blogger

zaterdag 2 februari 2019

42 jaar de zelfde auto ! ( VideoFilm )

ALFA ROMEO 8C 42 JAAR BIJ ZELFDE EIGENAAR

42 jaar dezelfde auto in je garage staan hebben, dat houden er maar weinig vol. Wanneer het echter gaat over de Alfa Romeo 8C 2900B Berlinetta Touring, dan begrijpen we dat volkomen. Dat is alsof je de Mona Lisa in de slaapkamer hebt hangen. “Nu is het tijd dat iemand anders de zorg over mijn Alfa overneemt”, zegt Jan-Willem Martens.

Klik op de foto's voor een grotere afbeelding !



Boeren schuren vol oude auto's

https://janwib.blogspot.com/2014/11/oude-autos-vinden-in-frankrijk.html




“Ik heb meer dan de helft van zijn en mijn leven voor die auto gezorgd. 


Het is tijd om hem aan de volgende ‘custodian’ over te laten.” Jan-Willem Martens is 69 intussen en kreeg eind jaren 70 via zijn vader deze prachtige Alfa in zijn bezit. De 8C 2900 is zowel in open als in gesloten vorm een absolute parel aan het autofirmament. 
Hij hoort samen met de Bugatti Type 57SC Atlantic en de Mercedes SSK tot de iconen van de vooroorlogse auto-industrie. 
Van de open 8C 2900 bestaan er slechts 27 exemplaren, maar de berlinetta is nog zeldzamer: vijf stuks.

zaterdag 26 januari 2019

Schitterend oldtimer Festival in Molsheim (Video)




Bugatti festival in de Elzas

Gedurende 3 dagen werden de eigenaren van Bugatti,s verwelkomd in Molsheim.
Ze kwamen met hun bijzondere auto,s overal vandaan over de prachtige wegen dwars door de Elzas naar Molsheim.





 

De beroemdste TV auto ter wereld ! (VideoFilm)



Volkswagen Kever uit de Herbie-filmklassiekers

Wie kent de Volkswagen Kever uit de 
Herbie-filmklassiekers niet ? 
De spraakmakende 'Love Bug' met startnummer 53 kon zelf rijden. Maar hoe deed Disney dat in de jaren zestig ? 
In een nieuwe aflevering van Sjoerds Weetjes laat Autovisie-redacteur Sjoerd van Bilsen het aan de hand van de originele Herbie zien !



Herbies Goes Monte-Carlo


maandag 14 januari 2019

Spectaculare Goodwood race 2018 (Video's)






Hoofdrace
De RAC TT (Royal Automobile Club Tourist Trophy) geldt als de onofficiële hoofdrace van de Goodwood Revival. 
Hier wordt echt hard tegen had geracet - in dit geval met vooral Jaguars E-Type en Shelby's Cobra, maar zelfs een Ferrari 250 GTO ter waarde van enkele miljoenen. Only at Goodwood !

LE-MANS CLASSICS
https://janwib.blogspot.com/2014/07/le-mans-classic-2014-videofilms.html




Over de kop
Omdat menig coureur tijdens de Goodwood Revival zo met het mes tussen tanden rijdt, gaat het ook wel eens mis. Zoals in deze cuprace met de Austin A35 - één auto gaat wijd, verliest grip, stikt over en rol over de kop. 


Gelukkig zijn er wel moderne veiligheidsvoorzieningen aanwezig ↓

Een schitterende sportwagen uit de jaren zestig ! (Video)



Austin-Healey aan het einde van de jaren 60.

Van BMC naar BMH naar BLMC
Het waren tumultueuze tijden voor Austin-Healey aan het einde van de jaren 60. 
Het bedrijf viel destijds onder British Motor Corporation Limited (BMC), dat in 1966 samen ging met Jaguar Motors Limited. 



Het kreeg toen de nieuwe naam British Motor Holdings Limited (BMH). Weer twee jaar later gingen BMH en Leyland Motors Limited samen en werd British Leyland Motor Corporation gevormd. De directeur van Leyland kreeg het voor het zeggen en uit kostenbesparing werden contracten met 'consultants' als Donald Healey en John Cooper beëindigd.



De laatste van de band
Toch betekende het vertrek van Healey niet het einde van de 'big Healey', zoals de Austin-Healey 3000 werd genoemd. De auto voldeed niet langer aan de eisen die er in de Verenigde Staten werden gesteld aan nieuwe auto's en aangezien dat de belangrijkste markt was, werd de productie gestaakt. 

Dit exemplaar, met chassisnummer HBJ843025, is de allerlaatste auto die ooit van de productieband liep in december 1967. Later zijn er nog drie auto's gebouwd, twee in 1967 en eentje van reserve-onderdelen in maart 1968.