Powered By Blogger

woensdag 13 juni 2018

Berging van verzameling 23 Mercedessen (VideoFilm)

Mercedes-Benz geschiedenis

 Mercedes-Benz, veelal afgekort tot Mercedes of Benz, is een automerk uit Duitsland, in 1926 ontstaan als gevolg van de fusie tussen de Daimler Motoren Gesellschaft van Gottlieb Daimler en de firma Benz & Cie. van Carl Benz. 




De Mercedes-Benz van Adolf Hitler ↓

Onder het merk Mercedes-Benz worden personenauto's en -busjes, bestelwagens, bussen, vrachtwagens (zoals de Mercedes-Benz Unimog) en vliegtuigen geproduceerd. Daarnaast is Mercedes-Benz eigenaar van onder meer Maybach en Smart. Tevens is het grootaandeelhouder van het in seizoen 2010 nieuwe Formule 1-team Mercedes AMG Petronas Formula One Team sinds op 16 november 2009 in samenwerking met Aabar Investments een belang van 75,1 procent (waarvan 25,1% in handen van Mercedes-Benz) gekocht werd in het Brawn GP-team.[1] Mercedes-Benz levert in 2018 F1-motoren aan Williams F1, Force India F1 team en hun eigen team Mercedes AMG Petronas Formula One Team.

woensdag 6 juni 2018

Schitterend concours van oldtimers aan het Comomeer ! (VideoFilm)




Concours d,Eleganze 2018


Elk jaar in mei komen designstudenten met lef en vreemde, maar vooral esthetische oldtimers op volle kracht naar de oevers van het Comomeer in Noord-Italië. Ontelbare motorfans reizen af naar de pittoreske gemeente Cernobbio om het evenement Concorso d'Eleganza Villa d'Este te bezoeken.


Klik op de foto,s voor een nog grotere afbeelding !


Zij komen hier niet alleen om prachtige modellen uit vervlogen tijden te bewonderen, maar ook om zich te laten betoveren door de toekomst van auto's en motorfietsen.






woensdag 30 mei 2018

Ferrari de nieuwe Portofino (Video)




 Ferrari Portofino open en kracht van 800 Pk

De Portofino is de auto die van Ferrari de taak heeft gekregen het stokje over te nemen van de California T. We weten nu wat die auto moet kosten.
Welnu. 
Ferrari vraagt minimaal € 242.932 voor de Portofino, 
een auto die daarmee iets duurder is dan de California T (€ 237.235) die hij vervangt. 
Hoewel Ferrari met de Portofino vasthoudt aan het recept van de California, overtreft de jongste van de twee zijn voorganger op papier op elk gebied.

https://youtu.be/zxo0ymDBhJM



Zo is de Portofino net als de California en California T een cabriolet met klapdak die een V8 in zijn neus heeft liggen. Die geblazen 3,9-liter achtcilinder levert in de Portofino 600 pk, 40 stuks meer dus dan de V8 die in de California T verantwoordelijk was voor de voortstuwing. Met die V8 is de Portofino in staat om in 3,5 tellen naar een snelheid van 100 km/h te sprinten. Zijn topsnelheid ligt boven de 320 km/h. Schakelen gaat door middel van een zeventrapsautomaat met dubbele koppeling. Natuurlijk loopt ook de Portofino weer in het Italiaanse Maranello van de band.

zondag 20 mei 2018

Opel GT (Video)


 Opel GT is een sportieve coupé


De Opel GT is een sportieve coupé of GT-versie van Opel. Dit model was destijds baanbrekend en was het eerste sportieve model van het populaire Duitse merk. Hoewel de Opel GT door trouwe fans wordt betiteld als "Het Europese antwoord van Opel op de Chevrolet Corvette" was de GT gebaseerd op de Kadett B en bij lange na niet zo een sportwagen als de Corvette. 


In september 1968 kwam hij officieel op de markt.
Leo Kingma (57) maakte van zijn klassiekerhobby zijn werk en kocht onlangs deze oude bekende. De Opel GT was namelijk een van de eerste auto’s die hij restaureerde.

donderdag 10 mei 2018

Rolls-Royce nieuwe Cullinan (Video)














Rolls-Royce Cullinan is praktisch, poenerig en peperduur

Een persbericht van Rolls-Royce waarin wordt gesproken over het in delen neerklappen van de achterbank... Wij hadden ook niet gedacht dat we het ooit zouden lezen, maar het is er wel degelijk. Deze Cullinan biedt buitenaardse luxe, maar Rolls-Royce benadrukt vooral hoe praktisch hij eigenlijk is.
Een uniek Rolls evenement in Nederland ↓
https://janwib.blogspot.nl/2016/04/uniek-rolls-royce-en-bentley-evenement.html




Het wachten is voorbij.

Tegenwoordig kun je er, als je ook maar klein beetje een automerk bent, niet aan ontkomen dat er een SUV in het gamma moet komen. Rolls-Royce komt echter relatief laat aan op het feestje, waardoor luxe merken als Maserati en Bentley de meeste belangstellenden naar zich toe hebben weten te trekken. 
Maar laten we eerlijk zijn: als je toch een achterstand hebt, kun je beter de tijd nemen om jezelf zorgvuldig te preparen, zodat je de concurrentie gemakkelijk kunt overdonderen wanneer de tijd rijp is.




Dit is precies wat Rolls-Royce heeft gedaan. Natuurlijk, het ontwerp is grotendeels in lijn met de verwachtingen, maar zoals zo vaak het geval is bij Rolls-Royce, zit het verschil hem in de details. Voor wat betreft de Cullinan spreken we vooral over de details die je niet zo gemakkelijk kunt zien.

Voordat we het over specifieke details gaan hebben, is het goed om te begrijpen wat de Cullinan precies probeert te bereiken. Tussen allerlei zweverige PR-praatjes door stuiten we op de reden dat de Cullinan überhaupt bestaat.