Powered By Blogger

donderdag 1 september 2016

BMW van Elvis Presley (VideoFilm)







BMW 507 van Elvis Presley heeft een bijzonder verhaal


Kijk hem eens. Wat een ontzettend lekker stuk metaal, die BMW 507 van 
Elvis Presley
Hij is net helemaal binnenstebuiten gekeerd en tot in de puntjes gerestaureerd. 



Het verhaal achter deze auto is nog fascinerender dan het resultaat. Stap in de tijdmachine, terug naar 13 september 1957, wanneer een maagdelijk witte BMW 507 uit de fabriek rolt. Een paar dagen later staat hij te blinken op de autoshow van Frankfurt. 
Weer een maand later presenteert coureur Hans Stuck diezelfde auto op de autoshow van Londen waarna hij in de auto naar België rijdt om hem aan de koning te laten zien. De laatste stop is in Turijn voor nog een autoshow. In de zomer van 1958 wint de auto een schoonheidsprijs in Wiesbaden, Duitsland. 



 De auto heeft zelfs een rol in de film Hula-Hopp Conny. Dat is al meer historie van 99 procent van alle klassiekers. Maar hier begint het pas. In 1958 beland de – nog witte – BMW 507 bij een dealer in Frankfurt, waar hij een frisse motor en versnellingsbak krijgt. 




Daar laat een zekere 23-jarige Amerikaanse soldaat zijn oog op de auto vallen. 
Hij maakt een testrit en valt direct voor de auto. Die zekere soldaat ? Meneer Elvis Aaron Presley. Hij koopt hem direct. HÉ, HIJ WAS TOCH ROOD? De BMW 507 van Elvis Presley kwam dus wit uit de fabriek. 
Maar tijdens zijn dagelijkse rit van zijn huis in Bad Nauheim naar de Amerikaanse legerbasis werd hij regelmatige overvallen door vrouwelijke fans, die met rode lippenstift lieve berichtjes op zijn auto schreven. 
Iets te veel van het goede voor Elvis, dus liet hij zijn auto rood spuiten. Probleem opgelost. ‘Ambition is a dream with a V8 engine.’ – Elvis Presley Toen de militaire dienst van Elvis erop zat, verkocht hij de 507 aan een Chrysler-dealer in New York. 
Ene Tommy Charles kocht de rode BMW toen om in te racen. De 3,2-liter V8 belandde in de prullenbak ten gunste van een dikkere Chevrolet-motor. Dat paste net niet, dus hier en daar ging de slijptol erin. Tommy was best succesvol met zijn Franken-BMW. In 1963 verkocht hij de 507 weer, waarna de auto nog twee keer van eigenaar wisselde. Previous Next Ene Jack Castor bemachtigde uiteindelijk de sleutels van de BMW 507 van Elvis Presley. 







Hij had grote plannen om de auto te restaureren, maar dat kwam er nooit van. Uiteindelijk was het een autojournalist die Jack in contact bracht met BMW, die de auto kocht om hem op te knappen. Daar ging de hele auto uit elkaar en kreeg een zuurbad om al het roest en vuil te verwijderen. De Chevrolet-motor ging direct de kliko in. Met behulp van 3D-printen maakte BMW de ontbrekende onderdelen. 



Met een boel reserveonderdelen bouwde BMW een compleet nieuwe 3,2-liter V8. Het hak-en-zaag-werk van Tommy werd ongedaan gemaakt zodat de motor weer netjes op zijn plek paste. Previous bmw 507 van elvis presley bmw 507 van elvis presley Next Tijd voor een kleurtje. 
De BMW 507 van Elvis Presley werd opnieuw in Feather White gespoten. Zelfs de spuittechniek komt overeen van die in de jaren ’50. .

zaterdag 20 augustus 2016

Schitterend Oldtimer Evenement (VideoFilm)

Doorbraak van 
‘Het Duits Goodwood

 
Wij waren aanwezig bij het 
Oldtimer-Treffen bij het Schloss Dyck en hebben genoten van dit schitterende evenement !
Al elf jaar lang vindt in Duitsland een groot klassiekerevenement plaats; 

Classic Days Schloss Dyck

Elk jaar wint het event aan bekendheid, en langzaam maar zeker staat 'Schloss Dyck' te boek als het 'Goodwood van het vaste land'. 
Reden genoeg om eens een kijkje te nemen !   ↓ ↓

https://janwib.blogspot.nl/2013/08/oldtimertreffen-op-landgoed-schloss.html










X

vrijdag 12 augustus 2016

Max Verstappen is een ster ! (VideoFilm)






Max Verstappen had een krankzinnig half jaar

Door alles wat er sindsdien gebeurd is voelt het bijna onwerkelijk, maar slechts drie maanden geleden was Max Verstappen 'gewoon' nog coureur van Scuderia Toro Rosso.

Het gerucht dat op de avond van 4 mei doorsijpelde, werd de volgende ochtend echter bevestigd: de Nederlander schoof per direct door naar Red Bull Racing. Anderhalve week later was hij Grand Prix-winnaar. GPUpdate.net blikt in deze fotospecial terug op de krankzinnige seizoenshelft die de nog altijd pas 18-jarige Verstappen achter de rug heeft.

 De eerste meters in een Formule 1-auto die Verstappen die jaar aflegde waren niet in een Toro Rosso, maar in een Red Bull: het team zette de Nederlander in voor een demonstratie op de Hahnenkamm. Voor wie even een minuutje over heeft: check nog eens onze foto's van deze spectaculaire demo in de sneeuw. 
Sneeuw VideoFilm
https://janwib.blogspot.nl/2016/01/max-verstappen-in-de-sneeuw-video.html 

Zo begon het seizoen voor Verstappen: in een geheel blauwe STR11. Het team had de auto nét op tijd af voor de eerste test, maar kon de livery pas voor de tweede testweek in orde maken. Zijn klassering bij zijn eerste test met de nieuwe Toro Rosso? Elfde en laatste, een kleine vier seconden achter Vettel in de Ferrari.

Lees verder http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/343036/fotospecial-het-krankzinnige-half-jaar-van-verstappen/



zondag 7 augustus 2016

Porsche special 911 (Video Crashes)






Weerzinwekkende Snelheid

Tegenwoordig zijn vrijwel alle 911’s voorzien van een turbo. Desondanks staat het maar bij één variant achterop de kofferklep en dat is het origineel. Sinds decennia goed voor een bizarre cocktail van weerzinwekkende snelheid en verbluffende inzetbaarheid. Bij 30 km/h in '3' hangt de naald van de toerenteller loom onderin. 
Ergens in de verte rommelt de traditionele boxermotor z'n karakteristieke soundtrack. 


De zit is laag maar niet oncomfortabel. Eigenlijk is er geen enkele reden om aan te nemen dat je in een auto zit die zo snel is dat je er hele serieuze motorfietsen mee zoek rijdt bij een stoplichtsprintje. Maar één druk op het gaspedaal is voldoende om jezelf én de 3,8-liter boxermotor ruw wakker te schudden. 
De PDK staat in manual, dus blijft in de derde versnelling. Toch is het alsof er een orkaan opsteekt die precies in je rug staat. De toerenteller schiet omhoog voorbij de 2.000 toeren en het bizarre koppel van 710 Nm laat zich in z'n volle glorie gelden. 




Ondertussen schiet de snelheidsmeter zo snel omhoog dat je even bang wordt dat-ie af zal breken. 
De soundtrack van de boxermotor gaat over van een onregelmatig gegorgel in een gebulder dat doet denken aan heftig onweer, maar dan permanent. Tegen de tijd dat de toerenbegrenzer bij 7.000 in zicht komt zijn geluid en versnelling niet meer te bevatten. En dat allemaal door even in de derde versnelling gas te geven.