Powered By Blogger

donderdag 4 februari 2016

Prachtige Jaguar XK120 1954 (Video)

De geschiedenis van de Jaguar XK 120

 De XK120 werd gelanceerd in de open tweezitter of (US) roadster formulier aan de 1948 London Motor Show als een testbed en show-auto voor de nieuwe Jaguar XK motor . 
Het display auto was het eerste prototype chassisnummer 670001. Het leek bijna identiek aan de productie van auto behalve dat de rechte buitenste pijlers van de voorruit worden gebogen op de aanmaak versie. 





 De roadster veroorzaakte een sensatie, die overtuigd Jaguar oprichter en design baas William Lyons om het in productie te nemen. Beginnend in 1948, de eerste 242 auto's droegen houten frame open 2-seater lichamen met aluminium panelen. [ 4 ] De productie overgeschakeld naar de 1cwt of 112 pond (51 kg) zwaarder [ 5 ] volledig stalen in het begin van 1950. Het "120 "in de genoemde 120 mph (193 km / h) topsnelheid van de aluminium auto naam (sneller met de voorruit verwijderd), die het maakte 's werelds snelste productie-auto op het moment van de lancering. [ 6 ] in 1949 werd de eerste productie roadster, chassisnummer 670003, werd geleverd aan Clark Gable . alternatieve tekst De ex-Clark Gable XK120 op de 2012 Pebble Beach Concours d'Elegance 

Klik op de foto's voor een nog grotere afbeelding !




De XK120 was uiteindelijk beschikbaar in twee open versies, eerst als een open 2-seater in de Amerikaanse markt omschreven als de roadster (en de aangewezen OTS, voor de open tweezitter, in Amerika ), dan ook als een Drophead Coupé (DHC) van 1953; en ook als een gesloten of vaste kop coupé (FHC) uit 1951.




Gestolen Jaguar E-Type na 46 jaar terug gevonden

http://janwib.blogspot.nl/2014/09/gestolen-jaguar-na-46-jaar-terug.html

vrijdag 29 januari 2016

Oldtimer Back to the Futur gaat weer in productie ! (Video)



 De iconische DeLorean gaat weer in productie !


 Altijd al een DeLorean DMC-12 willen hebben, maar had je er destijds het geld niet voor of ben je simpelweg te laat geboren? 
Niet getreurd, de iconische DeLorean gaat weer in productie! 
Jarenlang wilde het semi-herboren DeLorean het opnieuw proberen met de DMC-12, de illustere sportwagen die onder andere beroemd werd door zijn optreden in de filmreeks Back to the Future. 

Klik op de foto's voor een grotere afbeelding !





Nu lijkt een wetswijziging van de National Highway Safety Administration (NHTSA) die droom dan eindelijk te verwezenlijken. 
Zo'n vijftig jaar lang maakte de NHTSA geen onderscheid tussen een fabrikant die jaarlijks miljoenen modellen wegzet en een bedrijf dat slechts een handjevol auto's per jaar produceert. 
Alle in de Verenigde Staten geproduceerde en verkochte auto's moesten aan dezelfde veiligheidseisen voldoen. 




Met ingang van december 2015 is daar verandering in gekomen. De NHTSA voerde de Low Volume Motor Vehicle Manufacturers Act in, een wet die bepaalde uitzonderingen maakt voor kleine autofabrikanten en voor bedrijven die replica's maken van auto's die meer dan 25 jaar geleden werden geproduceerd. 
Goed nieuws voor DeLorean: zolang het minder dan 325 replica's van de DMC-12 bouwt, staat het licht op groen!



Exclusief de eerste Porsche 911
http://janwib.blogspot.nl/2014/04/porsche-exclusive-de-eerste-porsche-911.html

dinsdag 26 januari 2016

De langste vrachtwagen ter wereld ! (Video)


De koning van de weg

De meest gevaarlijke ladingen ter wereld Rij snel en vervoer de meest gevaarlijke ladingen ter wereld. Je kijkt in een gigantische vrachtwagen op de meest exotische plekken ter wereld.De koning van de weg ! 

zondag 24 januari 2016

De eerste GT uit de geschiedenis (Video)








Maserati 3500 GT de eerste italiaanse auto met brandstofinjectie


 Touring Superleggera De Maserati 3500 GT werd in 1957 gepresenteerd op de Autosalon van Genève. 
Het is een stijlvolle 2+2 coupé die ontworpen werd door Carrozzeria Touring Superleggera, een legendarische naam in de autogeschiedenis. Superleggera staat voor licht. Nou wordt een auto van 4,78 meter met een zware 3,5 liter zescilinder nooit heel licht, maar met 1.440 kg was het geen extreem zware auto.




  









Klik op de foto's voor een grotere afbeelding !




 Maseratie GTi 3500 met injectie. 
Toen dat model in 1961 gelanceerd werd was het de eerste Italiaanse auto met brandstofinjectie. 
Vijf versnellingen De GTi had meer verbeteringen, zo kreeg hij schrijfremmen rondom, in plaats van trommelremmen en kreeg hij een ZF vijfversnellingsbak. De pk's stegen later van 220 naar 235 stuks met een topsnelheid van 240 kilometer en behoorde in de jaren 60 tot de snelste auto's.

woensdag 20 januari 2016

BMW Alpina 50 jaar (Video)





BMW Alpina een indrukwekkende auto

In 1965 wordt Alpina opgericht. Eerst zijn ze tuner van BMW’s, sinds 1983 wordt Alpina erkend als zelfstandig fabrikant. 





 We pakken een vroege 5 en 6 Serie van Alpina en zetten die lijnrecht tegenover de jubileum-versie van de huidige 5 en 6. Met de moeilijke vraag: welke moet het worden? Sommige dingen lijken nooit te veranderen. De door Alpina onder handen genomen BMW’s bijvoorbeeld. Het recept is al jarenlang hetzelfde: dikke voorspoiler met Alpina-tekst, heerlijk foute striping over de flanken, een velgontwerp dat door de jaren heen maar beperkt is geëvolueerd en typeaanduidingen waarvan me de logica nog altijd niet duidelijk is. 










 Keuzes, keuzes… De B5 en B6 rijden ongetwijfeld beter en zijn een stuk sneller. Maar het eerste streepje mag toch achter de klassieke Alpina’s worden gezet. Gewoon, omdat ze zo ontzettend vet zijn. Wie is het met me eens (of juist niet) ?