Powered By Blogger

zondag 18 oktober 2015

Volkswagen treffen in Duitsland (VideoFilm)



Internationaal VW  treffen in Hessisch Oldendorf

Hessisch Oldendorf VW Show was gewoon de 
beste vintage ! 
De 6e Internationale Vintage Volkswagen op zaterdag 22 juni 2013 was prachtig !









Het was een schitterend evenement in Hessisch Oldendorf stad, zeer goed ingericht met Volkswagen-onderdelen en accessoires. 


De muziek had een VW Split Bus en de Becks Beer Bus was er.
Het was geweldig om te zien, hoeveel internationale bezoekers er kwamen met hun vintage Volkswagen.






Klik op de foto's voor een grotere afbeelding !






Er waren gerestaureerde en ongerepte VW zoals VW Oval, Split, T1 Bus, Hebmüller, Karmann Ghia, Schwimmwagen, Rometsch en nog veel meer Volkswagen dromen. 

Video van de eerste volkswagen ↓
http://janwib.blogspot.nl/2014/07/de-eerste-volkswagen.html

donderdag 15 oktober 2015

BMW 2002 Turbo 1973 (Video TopGear)


BMW 1M 2002 Turbo op het circuit

 We stappen veertig jaar in de geschiedenis om een kijkje nemen op de eerste dagen op de BMW M-divisie en zijn baanbrekende Turbo.



Video BMW fabriek ↓ 
http://janwib.blogspot.nl/2015/02/bmw-maakt-rijden-geweldig-videofilm-bmw.html



Eén maand voor de oliecrisis in alle hevigheid toeslaat, presenteert BMW op de IAA in 1973 nog een benzineslurper van formaat: de 2002 Turbo. Al eerder, in 1972, experimenteerde BMW met een tweeliter viercilinder turbomotor van 280 pk.


Deze werd ingebouwd in een spectaculair prototype, dat echter nooit in productie ging, maar wel hints weggaf van het toekomstige BMW in- en exterieurdesign.



Na veel testwerk in de Europese toerwagenkampioenschappen is de 1.990 cc motor nu rijp voor serieproductie en wordt deze geïmplanteerd in de 2002.

 
 BMW 2002 Turbo met 170 pk: dat was vermogen waarmee je in 1973 indruk maakte. Maar dat deed een verbruik van 14,5 liter per 100 kilometer ook, zeker toen juist na de marktintroductie van de allereerste Europese benzine-auto met turbo de oliecrisis in alle hevigheid toesloeg. Het betekende een vroeg einde voor de BMW 2002 Turbo. Maar vergeten is hij gelukkig allerminst.
BMW Museum ↓
http://janwib.blogspot.nl/2011/12/bmw-museum.html

vrijdag 9 oktober 2015

Citroën DS 60 jaar in Parijs (VideoFilm)



Citroën DS Topkwaliteit en vooruitstrevendheid


1955-2015: DS WORDT 60 "Vanaf de start van het merk in 2014 bouwt DS voort op een bijzonder erfgoed, dat van de DS 19 die 60 jaar geleden werd geïntroduceerd. 

Deze legendarische auto belichaamt onze waarden van innovatie, topkwaliteit en vooruitstrevendheid. Samen met de SM vormt de DS het symbool van de Franse klasseauto.

 Exclusief klik op de onderstaande link en je staat boven op de Eiffeltoren  
   http://www.gillesvidal.com/blogpano/paris.htm





Klik op de foto's voor een grotere afbeelding !

DS deze twee letters zullen ook in de toekomst overal ter wereld symbool blijven staan voor luxueuze auto's." Citroën ID/DS Citroën ID/DS DS Berline (uitvoering 'Pallas') modeljaar 1969 DS Berline (uitvoering 'Pallas') modeljaar 1969 Productiejaren 1955 - 1975 
Productieaantal 1.330.755. 



  
 Citroën ID Break Familiale. Vier versies waren leverbaar: Break, Commerciale, Familiale en Ambulance, in twee uitvoeringsvarianten; Luxe en Confort De Citroën DS is een beroemd automodel van het Franse merk Citroën. 
Hiervan is ook de troetelnaam "godin van de weg" afgeleid. Andere bijnamen zijn Snoek en Strijkijzer





De DS werd op 6 oktober 1955 gepresenteerd op de autosalon van Parijs en sloeg in als een bom ("La Bombe Citroën"). De auto had verschillende eigenschappen en toegepaste technieken die tot dan toe nog niet in één auto waren gecombineerd. 




Op de eerste dag van de autosalon in Parijs werden 12.000 orders voor de nieuwe auto geplaatst en aan het eind van de week was dit zelfs opgelopen tot 80.000, een aantal dat de fabriek voor grote productieproblemen plaatste.