Powered By Blogger

maandag 31 augustus 2015

Stoppelhaene Oldtimertoertocht


Schitterende Oldtimers en prachtige verhalen

Al jarenlang trekken trotse oldtimer-eigenaren op de zaterdag van Stöppelhaene met hun minimaal dertig jaar oude oldtimer door de Sallandse dreven. 













Nieuw dit jaar is dat naast auto’s en motoren, er ook bromfietsen mee doen. 
Je kon dit jaar dus ook ouderwets brommers kieken. 
Auto's, motoren en bromfietsen (met een minimale snelheid van 40km per uur) met geschiedenis, opgelapt en opgepoetst door liefhebbers. 

















Foto's Jan Wibbelink.
Klik op de foto's voor een nog grotere afbeelding !













Zowel de eigenaren als de toeschouwers konden genieten van de tocht. 




Je kon vooraf of na de rit ook een praatje maken met de eigenaren. 
Want die hebben prachtige verhalen, met liefde vertellen ze over hun levenswerk. 







Ook in 2015 was het optreden van Normaal op Stöppelhaene in Raalte. 
Onderdeel van de allerlaatste veldtocht van Normaal ! 





Tijdens het 60-jarig jubileum van Stöppelhaene was de band voor het eerst weer te zien en horen in Raalte.. 
Hiermee was meteen een traditie geboren en werd het alweer de 5e keer dat Normaal op de zondag Stöppelhaene op het podium stond. 
In 2015 is het de laatste keer dat Normaal haar jaarlijkse veldtocht houd. 

VW Camperbus, natuur en ontspanning
                   http://janwib.blogspot.nl/2013/03/vw-camperbus-natuur-en-ontspanning.html

zondag 30 augustus 2015

Ford Mustang 1968 (Presentatie Ford GT)


Steeds minder leuke auto’s aan de straat


 In het wild’ zetten we bijzondere auto’s in het zonnetje die we zomaar op straat zijn tegengekomen. Gewoon, omdat het kan en omdat het anno 2015 steeds minder vanzelfsprekend is dat je nog iets leuks aantreft tussen al het grijze leaseblik. 
Deze keer: een dag en nacht buiten slapende Ford Mustang uit 1968. Wat is het? Een Mustang van de eerste generatie, sinds 1998 in Nederland vertoevend. Met kofferbak, wat 'm een iets minder dynamisch uiterlijk geeft dan de Fastback. 
 Dit exemplaar stamt uit 1968 is er zodoende eentje van de eerste 'facelift, almoet je een echte kenner zijn om de modellen echt uit elkaar te kunnen houden.
De RDW motorgegevens vermelden alleen dat het een zescilinder is, dat zou dan een 3.3 liter lijnmotor moeten zijn met iets meer dan 120 Pk.Hoe bijzonder is-ie ?



Klik op de foto's voor een nog grotere afbeelding !






Mustangs komen bij mooi weer en tijdens evenementen in groten getale uit de stalling naar buiten, maar deze staat gewoon altíjd buiten, al jarenlang op z'n vaste plekkie, tijdens alle jaargetijden. En da's best bijzonder. Hoe staat-ie erbij? Gezien bovenstaande: super! Ongelooflijk eigenlijk, je zou verwachten dat-ie inmiddels al wel helemaal vergaan zou zijn in het barre Hollandse weer. 
Waarschijnlijk wordt-ie tussen de bedrijven door toch goed vertroeteld. Let trouwens op de letters naast het linkerachterlicht; deze Mustang is ooit in de VS geleverd door dealer Davidson. 
 Wat is-ie waard? Potientiële kopers worden vermoedelijk niet blij van de buitenslaperij van deze Mustang, maar laten we dat even buiten beschouwing, dan zou je hier rond de 10.000 euro voor kunnen vangen. Maar veel hangt af van de technische staat van de auto. Waardering: Liefhebbers zullen er misschien een beetje moeite mee hebben, maar als je een bijna 50 jaar oude Mustang als 'daily driver' gebruikt, ben je toch wel een held.





Nieuwe Ford Gt Supercar ↓
http://janwib.blogspot.nl/2015/01/nieuwe-ford-gt-supercar-videopresentatie.html

donderdag 27 augustus 2015

Bugatti is dood (VideoFilm)



BUGATTI snelle en exclusieve auto’s


 Bugatti werd in 1909 in Frankrijk opgericht als bouwer van snelle en exclusieve auto's.Het oorspronkelijke merk Bugatti hielt in 1952 op te bestaan.

Oude Bugatti's vinden in Frankrijk
http://janwib.blogspot.nl/2014/11/oude-autos-vinden-in-frankrijk.html







Eind jaren 80 keerde de merkrechten in handen van een Italiaanse ondernemer, die de EB 110 liet bouwen. Dit avontuur eindigde zonder al te veel succes in 1995.
In 1998 wist Volkswagen de merkrechten te verwerven.
Met de Veyron uit 2005 verlegden de Duitsers de grenzen voor de supercar aanzienlijk.

Klik op de foto's voor een nog grotere afbeelding !



 De Veyron is dood, lang leve zijn opvolger !

Deze komt steeds dichterbij, dus het merk uit Molsheim begint langzaam details vrij te geven.


5  Dingen die je moet weten over de toekomst van Bugatti

1. Bugatti gaat géén SUV maken 
Ondanks dat de Veyron het gewicht van twee doorsnee SUV’s heeft, is het merk niet van plan om zich net als Bentley en Lamborghini in de steeds verder aantrekkende SUV-markt te begeven. 
Volgens Wolfgang past zoiets niet bij het merk, hetzelfde geldt voor een sedan: “We are positioned at the very top of the automotive market. We don’t intend to change our brand perception and our market position. We will remain ultra-sharp and at the very top,” 

2. De Veyron-opvolger moet op alle fronten beter worden “We strive to do everything with the next Bugatti remarkably better than the previous one,” aldus Dürheimer. Op de vraag of dat betekent dat de zestiencilinder ondersteuning krijgt van een elektromotor werd helaas geen antwoord gegeven. Veel concreter dan dit ene statement werd hij eigenlijk niet, maar zei wel dat ze weer de beste supercar ter wereld gaan neerzetten.  

3. De criteria van Piëch blijven gehandhaafd Voormalig VAG-topman Ferdinand Piëch, de initiator van de Veyron, eiste tien jaar geleden dat je met de auto minimaal 400 km/u per uur kon rijden, en er ‘s avonds gewoon mee naar de opera kon. Dürheimer claimt dat die regel nog steeds staat. 

4. De Veyron-opvolger moet gaan presteren op het circuit Op de vraag waar de grootste verbeterpunten lagen, antwoordde de CEO dat de drivability op het circuit beter moest worden. Ofwel: hij wordt sportiever. Reken er dus op dat de GT-inborst van de huidige Veyron minder aanwezig zal zijn. Iets dat overeenkomt met statements van mensen die de Chrion al hebben gezien. Ook de remcapaciteit moet volgens Dürheimer omhoog. 

5. Onthulling in Frankfurt?  Reken er niet op