Powered By Blogger

woensdag 5 augustus 2015

Nieuwe Ferrari F12 GTO gelekt ! (Video)

Ferrari gaat 600 F12 GTO,s bouwen



Vorige week zagen we de F12 voorbij komen met witte stickers en zwart plakband op de kont.

Deze foto laat de achterkant van de 
GTO - , in volle glorie zien. 





 Het koetswerk van de F12 heeft flink wat modificaties ondergaan. Zo zien we een anders gevormd zijruitje, zitten er luchtuitstroomopeningen boven de achterwielen - ook bij de voorste wielkasten lijken extra gaten te zitten - en is de achterkant van de GTO anders gemodelleerd dan de reguliere F12 Berlinetta, met onder meer een grote diffuser en een zwarte 'balk' tussen de achterlichten. 



De 6,3-liter V12 krijgt extra pit, wellicht dankzij het HY-KERS-systeem van de LaFerrari. Hierdoor stijgt het vermogen van 740 naar een kleine 800 pk. 



Gecombineerd met een lager gewicht (Ferrari schraapt ongeveer 100 kg van de 1.525 kg) zal dit resulteren in spectaculaire sprintcijfers en dito rijeigenschappen. 
 Ferrari laat de F12 GTO/Speciale, waarvan er volgens de berichten 650 worden gebouwd, in september naast de 488 Spider debuteren op de IAA in Frankfurt.
 

Video Mega crash van 8 ferrari's ↓
                http://janwib.blogspot.nl/2011/12/mega-cresh-8-ferraris-in-puin-video.html

donderdag 30 juli 2015

Peugeot 404 Een enorm succes in de jaren 60 (Speciale VideoFilm)





Peugeot 404 bouwde in de jaren zestig ook een fraaie cabriolet


 De 404 had in de jaren 1960-1981 een enorm succes: het is de eerste Peugeot waarvan er meer dan een miljoen zijn verkocht. 




http://www.404cc.nl/

Ook volgen nog een fraaie Cabriolet (vanaf 1961 in 10.389 exemplaren) en Coupé (vanaf 1963), die eveneens zijn getekend door Pininfarina en zelfs geheel bij hem worden gefabriceerd.

Klik op de foto's voor een grotere afbeelding !






 Daarnaast komen nog een Break en Pick-up (camionette bachée) op de markt. 



Peugeot adverteert met de 404 als ‘Het wonder op wielen’. Vanaf september 1967 krijgt de 404 nieuwe techniek (onderstel, remmen en versnellingsbak). De 404 wordt tot april 1975 gebouwd in Frankrijk. Daarna komt de 404 nog tot 1981 uit Argentinië, voornamelijk bestemd voor niet-Europese landen. In totaal vinden 2.399.509 exemplaren een koper. 

Met een Peugeot 404 cabrio gaan we terug naar de jaren 60. Over de N7, de Franse Route 66, rijden we langs vervallen pompstations en hotels de oude vakantieroute naar Zuid-Frankrijk. 



De koning van de straat ↓

http://janwib.blogspot.nl/2015/04/de-koning-van-de-straat.html

dinsdag 28 juli 2015

Citroën 2 CV 4x4 Exclusief. (VideoFilms)


Klik op de foto's 
voor een grotere afbeelding !



Wie vandaag de dag een vier-wheel drive versies zoekt in de Citroën 2 CV met twee motoren zal er niet gauw een vinden. Ze zijn erg zeldzaam en duur en meestal staan ze bij verzamelaars.  




De Citroën 2 CV 4x4 werd eigenlijk gebouwd voor de woestijn. De ontdekker van oliebronnen, artsen in de woestijn, de militairen in de Maghreb en de politie in Polynesië. 



En voor hun eigen doeleinden geldt: 
Uiterlijk is niets, aankomst is alles. En met de 2 CV 4x4 gaat twee keer keer beter.



Twee motoren, twee transmissies, twee tanks Ziet er stormachtige uit, maar is het niet.
Geen enkele andere productie-auto 
op basis 4x4 ziet er zo uit ! 
Zonder cardanas en zonder sperdifferentieel. 
Slechts twee motoren, één voor en één achter. Optionele schijf met voor-, achter- en vierwielaandrijving. Met twee ontsteking toetsen en twee starter knoppen, rechts voor en links voor de achterzijde. Met twee transmissies, twee assen en twee tanks borrelen onder de stoelen van de voorste inzittenden.
Dus de kleine tweecilinder boxermotor kijkt vooruit, en ... "Elk bezoek aan het tankstation is het lachen.
Je zet het mondstuk in de deur, dan loop je rond de auto of gebruikt de slang binnen door als de slang te kort is.

Productie van de Citroën 2 CV 1990 ↓




De allereerste Volkswagen kever ↓  
http://janwib.blogspot.nl/2014/07/de-eerste-volkswagen.html