Powered By Blogger

donderdag 23 april 2015

Oldtimer voorjaarstreffen



Winterswijkse oldtimerclub 


Oldtimer voorjaarstreffen bij Venemansmolen in Winterswijk.
De Winterswijkse Oldtimer Club is een club voor liefhebbers van klassieke auto's en oldtimers van alle merken en type's. In tegenstelling tot wat de naam doet vermoeden, is de club voor geheel de achterhoek en de wijde omgeving. 





 De WOC organiseerd diverse activiteiten zoals rondritten, technische dagen en oldtimer evenementen.    
Het doel van de club is om in een gezellige en ontspannen sfeer met z'n allen te genieten van de klassiekers.









Klik op de foto's voor een nog grotere afbeelding !




























Zomerrit Veldhoek 2014 ↓
http://janwib.blogspot.nl/2014/07/oldtimer-zomerrit-in-de-achterhoek.html

donderdag 16 april 2015

Triumhp TR6 (Video TOP-Gear)



 Onder de motorkap was het verschil tussen Triumphs TR4 en TR5 groot: de viercilinder met carburateur had plaatsgemaakt voor een ingespoten zes-in-lijn. Uiterlijk waren de veranderingen echter lang niet zo schokkend.




Maar met de komst van de Triumph TR6 in januari 1969 werd ook dat weer gecompenseerd. 
De oorspronkelijk door Michelotti getekende carrosserie maakte plaats voor eentje die door Karmann in het Duitse Osnabrück was ontwikkeld. Veel van de koetswerkdelen zijn overigens nog gelijk aan de TR5 om de kosten niet al te veel op te drijven. 



Neus en kont werden nog het meest ingrijpend veranderd. In lijn met de mode van eind jaren zestig kwam er een zwarte grille, een matzwarte achterkant en het aantal chromen strips en biezen werd geminimaliseerd.

Ook kwamen er bredere (stalen) wielen en een anti-rolbar vooraan.

De 2.498 cc zescilinder leverde 150 pk. Tenminste: als de auto geleverd werd aan deze kant van de oceaan, want alle Amerikaanse versies moesten het met een stuk minder vermogen doen: 104 pk. Dit was met name te danken aan de strengere Amerikaanse eisen voor uitstoot. TR6-en hadden in de VS bovendien nog een carburateur in plaats van brandstofinjectie. Na 1973 (het jaar van de oliecrisis) werd de continentale TR6 trouwens ook minder sterk en moest-ie het met 125 pk’s doen dankzij een nieuw brandstofinjectiesysteem en veranderde nokkenas. 


Opvallend is ook de spoiler onder de voorbumper die vanaf dat jaar werd gemonteerd. Nuttige opties waren een overdrive en een stalen hardtop die leverbaar waren tot het model werd opgevolgd door de TR7 in 1976. Het overgrote merendeel van de 94.619 gebouwde Triumphs TR6 ging naar Amerikaanse klanten en heel veel van de auto’s die bij ons rondrijden komen daar ook weer vandaan.

donderdag 9 april 2015

Bezoek aan het Louwman Museum (Video-Intro )




Collectie prachtige Automobielen

Het Louwman Museum herbergt 's werelds oudste privécollectie automobielen, bijeengebracht door twee generaties van de familie Louwman. Een bezoek aan het museum is echt de moeite waard.



Foto's Jan Wibbelink. Klik op de foto's voor een grotere afbeelding



De basis van het museum werd reeds in 1934 gelegd en inmiddels omvat de collectie ruim tweehonderdvijftig antieke en klassieke automobielen. 
Kenners beschouwen de collectie als één van de mooiste ter wereld. 








 Omdat de auto's deelnemen aan evenementen en ritten en regulier onderhoud behoeven, zijn niet alle auto's te allen tijde in het museum te bezichtigen, maar er is genoeg te zien.





 Klik op de foto's voor een nog grotere afbeelding !














De allereerste Toyota staat in het Louwman Museum

http://janwib.blogspot.nl/2015/03/de-eerste-toyota-aa-staat-in-nederland.html