Powered By Blogger

maandag 9 februari 2015

Oldtimerweekend in Bremen (VideoPresentatie)



Italiaanse elegantie met klassieke autoshow in Bremen

Wij brachten een bezoek aan de prachtige stad Bremen en aan de Bremen Classic Motorshow 2015.


Foto's Jan Wibbelink   
Klik op de foto's voor een grotere afbeelding !



Aan het begin van het seizoen trekken klassieke auto fans naar het noorden van Duitsland. 
De eerste grote klassieke autoshow in Duitsland was nu nog groter en had nu zowel het bovendek van de foyer ÖVB Arena en alle hallen van de Messe Bremen. 






In 2014 was er al meer expositieruimte en toen trokken er al meer dan 45.000 bezoekers naar de Bremen Classic Motorshow, waaronder een groot aantal klassieke auto liefhebbers uit de buurlanden, Nederland, het Verenigd Koninkrijk en Denemarken. 




 
Klik op de foto's voor een grotere afbeelding !





 

De Bremen Classic Motorshow is een eerste indicatie van de klassieke auto in welke richting de markt zich zal ontwikkelen, welke trends kunnen worden geïdentificeerd en de relatieve prijzen van de klassiekers worden genoemd. 
Meer dan 650 exposanten kwamen er dit jaar.
Maar liefs uit 12 landen kwamen ze naar het internationaal evenement de Bremen Classic Motorshow. 
Wordt nog vervolgd !

 

donderdag 22 januari 2015

Engels erfgoed MG & Jaguar (VideoFilm)


Engels erfgoed de MG-A en 80 jaar Jaguar

 De MGA werd gebouwd van september 1955 tot september 1962. In die periode werden er 101.081 exemplaren van gebouwd. In 1952 echter werd al een prototype (EX175, kenteken HM06) met TD mechaniek, aan het toenmalige hoofd BMC, Leonard Lord, getoond. 







Klik op de foto 
voor een grotere afbeelding !

Dit prototype was grotendeels gebaseerd op UMG400, een TD-special die door George Philips in 1951 tijdens de 24-uren van Le Mans geraced werd. Lord wees echter verder ontwikkelingen af, omdat hij kort te voren gekozen had de Austin-Healey 100 in productie te laten gaan. Deze beslissing heeft overigens geleid tot modernise ring van de TD, de ontwikkeling van de TF. 


80 jaar Jaguar in Maastricht
http://janwib.blogspot.nl/2015/01/26607-bezoekers-op-de-oldtimerbeurs.html








Een paar van de meest beroemde wedstrijd-Jaguars aller tijden gaven acte de présence in Maastricht, waaronder de Jaguar XK120 ‘NUB 120′ (1950), Jaguar C-Type (1953) ↓




dinsdag 13 januari 2015

Oldtimerbeurs een succes (VideoReportage)


InterClassic & TopMobiel goed bezocht

 Afgelopen weekend vond de 22e editie van het gerenommeerde oldtimerevenement InterClassics & TopMobiel plaats in MECC Maastricht. 
Met de thema’s ‘Grand Prix Classics’ en ’80 jaar Jaguar’ wist de oldtimerbeurs 26.607 bezoekers te trekken. De verkoopverwachtingen van de ruim 320 exposanten werden ruimschoots overtroffen. 
De 22-ste editie van InterClassics en TopMobiel werd wederom goed bezocht. 




Grand Prix Classics & 80 jaar Jaguar publiekstrekkers Tijdens de 2015-editie van de beurs vormde een unieke verzameling van Grand Prix-wagens één van de aansprekende thema’s. 
In samenwerking met de Historische Auto Ren Club (HARC)en de Historic Grand Prix Zandvoort werd een 20-tal exclusieve modellen gepresenteerd, waaronder de RomeoAlfa  8C 2300 Monza van Tazio Nuvolari (1933), 
Ferrari 340 F1 van Alberto Ascari (1950).



Maserati 250F van ◄ Stirling Moss (1956), March 701 van Jackie Stewart en eerste Tyrell (1970) en de McLaren M26 van James Hunt (1977). 
In samenwerking met de Jaguar Daimler Club Holland (JDCH) werd het 80-jarig bestaan van Jaguar gevierd. 

Een paar van de meest beroemde wedstrijd-Jaguars aller tijden gaven acte de présence in Maastricht, waaronder de Jaguar XK120 ‘NUB 120′ (1950),  Jaguar C-Type (1953) ↓ 

Jaguar D-Type XKD 606 de 1957 Le Mans winnaar en de Jaguar Silk Cut XJR9, waarmee Jan Lammers Le Mans 1988 heeft gewonnen.

maandag 12 januari 2015

Nieuwe Ford GT Supercar ! (VideoPresentatie)



Ford GT - New 600 Horsepower Supercar!


De geruchten blijken te kloppen: Ford heeft op de NAIAS in Detroit de grootste klapper op z'n stand in de vorm van de nieuwe GT. Ford heeft bij de ontwikkeling van de nieuwe GT flink ingezet op gewichtsreductie.

Klik op de foto's voor een grotere afbeelding ! 










De ingenieurs hebben veel koolstofvezel en aluminium gebruikt om het vlaggenschip zo scherp mogelijke rijeigenschappen en een zo kort mogelijke sprinttijd te geven. Het merk belooft dat de nieuwe generatie één van de beste pk-gewichtsverhoudingen heeft van alle productieauto's. 

De GT heeft 20-inch lichtmetaal, omhuld door Michelin Pilot Super Sport Cup 2-rubber. Is het dan allemaal goed nieuws? Nee. De puristen zullen immers wat teleurgesteld zijn over wat er onder de kap ligt. Het is namelijk geen V8, zoals bij de eerdere generaties, maar een V6 met twee turbo's. Als wisselgeld krijg je wel meer pk's dan ooit: de nieuwe GT mobiliseert namelijk 600 stuks. 






De motor is gelukkig wel - zoals het hoort bij de GT - midscheeps geplaatst en de aandrijving geschiedt op de achterwielen. De auto heeft bovendien een adaptieve spoiler en andere actieve aerodynamische voorzieningen. Met de nieuwe GT viert Ford dat het in 1966 de eerste, tweede en derde plek in Le Mans behaalde. 
De productie start dan ook pas volgend jaar, want dan is dat precies vijftig jaar geleden. Het merk brengt 'm op de markt 'in een beperkt aantal landen'. 
 Wie niet zolang kan wachten, doet er goed aan de NAIAS in Detroit te bezoeken. Uiteraard duikt de auto ook op in onze showvideo's van de belangrijkste Amerikaanse autoshow.

zaterdag 3 januari 2015

Bugatti 57 Atlanta van 35 Miljoen Euro (Video)


Bugatti Type 57 Atlantic

 Bugatti’s Type 57 Atlantic is, mede dankzij Ralph Lauren, een wat bekendere verschijning, al was het met vier gebouwde exemplaren niet bepaald de Volkswagen Golf van zijn tijd. 







Klik op de foto's voor een grotere afbeelding !








De huidige waarde van Bugatti’s meesterwerk bedraagt tegenwoordig ergens rond de 35 miljoen dollar, maar ook in dit geval mogen we daar het geweldige uiterlijk de schuld van geven. ↓
http://janwib.blogspot.nl/2012/04/bugattis-bij-de-pot-in-markelo.html




Het mode-icoon Ralph Lauren heeft zijn Bugatti Atlantic 57SC bekroond zien worden met de “Best of Show” bokaal op het concours d’élegance van Villa d’Este. Dat Ralph Lauren een redelijk fijn gevulde garage heeft dat wisten we al maar nu heeft hij ook een serieuze bokaal om daar in de vitrinekast te zetten. Zijn fabeltastisch mooie Bugatti werd namelijk door de jury van Villa d’Este 2013 bekroond met de hoogst haalbare titel: Best of Show. 






Deze Bugatti is de laatste van slechts vier gebouwde Atlantics en wordt wereldwijd beschouwd als één van de kostbaarste en meest begerenswaardige auto’s. Een ongerestaureerde 57S leverde al 3,4 miljoen euro op en in 2010 wisselde een Atlantic 57SC voor een bedrag tussen de 30 en 40 miljoen euro van eigenaar.