Powered By Blogger

woensdag 1 januari 2014

McLaren F1 snelste productie auto ter wereld (video)



De legendarische
 McLaren   F1

De productie begon in 1992, en toen was de F1 met z’n ronde design en gladde, spoilerloze voorkomen natuurlijk een welhaast buitenaardse verschijning. Wie de deur opentrok kreeg nog meer schokken te verwerken: niet alleen openden de de portieren schuin naar voren, ook daarachter is de McLaren F1 uniek tot op het laatste detail. 









Het meest opvallende is de plaats voor de bestuurder: die zit in het midden, tussen twee passagiersplaatsen in. Een afwerking van kaal koolstofvezel is tegenwoordig misschien niets bijzonders, maar 22 jaar geleden lag dat anders: de F1 maakt er al volop gebruik van.




Om de titel snelste productieauto in de wacht te slepen moest McLaren natuurlijk wel goed gewapend ten strijde trekken. Daarom werd er een V12 van BMW in het achteronder gemillimeterd. Deze uitvoering, met een cilinderinhoud van 6,1 liter, werd speciaal voor de McLaren ontwikkeld. Net als in het interieur waren in het motorcompartiment alleen de beste materialen goed genoeg: “als bladgoud het beste materiaal is om een hitteschild mee te bekleden, dan bekleden we het hitteschild met bladgoud”, vonden ze in Engeland.




Alle investeringen wierpen gelukkig hun vruchten af: 638 pk in combinatie met een ongelofelijk laag gewicht van net iets meer dan 1.100 kilo zorgden voor waanzinnige prestaties. Het sprintje naar 60 mijl (96 km) per uur was in 3,2 seconden gepiept, 0-200 km/h zou ook in minder dan tien tellen mogelijk moeten zijn, en de hoogst behaalde snelheid met een McLaren F1 is 391 km/h. 




 Helaas zijn er maar weinig mensen die het genoegen van de McLaren F1 mochten smaken: er zijn er tussen 1992 en 1998 slechts 106 gebouwd, wat gezien de astronomische prijsstelling niet heel verwonderlijk is. De gelukkige kopers wisten zich gelukkig wel verzekerd van een passende behandeling: naast de begerenswaardige sleuteltjes kregen ze ook een met bladgoud bekleed titanium gereedschapssetje en dito verbanddoos.

donderdag 26 december 2013

Ferrari World (Video)


Het mooiste pretpark ter wereld

  Het is het grootste overdekte pretpark ter wereld én het staat ook nog eens in het teken van één van de mooiste Italiaanse sportautomerken, dus werd het hoog tijd om eens af te reizen naar Ferrari World. 
We gaan naar die unieke plek vlakbij Abu Dhabi.




Bezoek  Alonso  en  Massa  aan  Ferrari World ↓

http://www.ferrari.com/English/about_ferrari/theme-park/Pages/theme-park.aspx

Bovendien, alsof het rondstruinen in Ferrari World nog niet genoeg is, ontdekken we het wagenpark van de Verenigde Arabische Emiraten én gaan we een paar uurtjes spelen in de woestijn met een Toyota Land Cruiser.

<

donderdag 19 december 2013

Austin Healey prachtige sportwagen (video)



Austin Healey een enorme verkoophit


 Nadat coureur Donald Healey een contract had getekend met Austin om samen een sportwagen te gaan bouwen, was de Austin-Healey 100 in 1954 een feit. Deze oerversie van wat een enorme verkoophit zou worden, kwam nog met een 2.660 cc viercilinder motor, maar een zescilinder was er al vanaf 1956: de 100/6.



 Nog eens drie jaar later verscheen de Austin-Healey 3000, die dankzij zijn nieuwe zescilinder lijnmotor met een inhoud van bijna drie liter (2912 cc) al snel de bijnaam ‘Big Healey’ kreeg. Het vermogen was 124 pk waarmee de top rond de 185 km/h lag, maar stevig opgevoerde fabrieksauto’s werden al snel ingezet in races en – vooral – rallys. In die tak van sport wisten de grote Healeys binnen korte tijd een enorme reputatie op te bouwen.








De auto kwam met schijfremmen rondom en desgewenst een piepklein bankje achterin. Op de optielijst vond je verder onder andere nog een overdrive, een kachel, een gelamineerde voorruit, tweekleurige lak en een hardtop.

 

vrijdag 13 december 2013

TVR Sagaris



TVR extreme auto’s


 Extreme auto’s, daar zijn ze bij TVR dol op. Deze Sagaris werd op een Britse autoshow onthult en slaat wat dat betreft alles. De Tagaris is gebaseerd op de T350, maar heeft een grotere spoorbreedte. De zes-in-lijn van de Tuscan S zorgt voor de aandrijving, dus dat betekent 400 pk! Prestatiecijfers worden niet gegeven, maar de Tuscan S haalt er ruim 310 km/h mee en accelereert van 0 naar 100 km/h in 4 seconden. In het interieur past TVR koolstofvezel materiaal toe.




De producten van TVR zijn stuk voor stuk zulke knotsgekke creaties.



Niet lang voordat het merk mij ontviel was er echter één model dat absoluut de kroon spande: de Sagaris.




De Sagaris is een afgeleide van de in 2002 geïntroduceerde T350C. TVR was echter niet van plan mensen de kans te geven de twee door elkaar te halen: het model werd voorzien van inkepingen in neus, dak en achterwerk die eruit zagen alsof ze met een enorme hakbijl waren aangebracht.
Een agressieve voorbumper, kwaad loerende koplampen, zwarte achterlichten en een bizar uitlaatsysteem maakten het feest compleet

donderdag 5 december 2013

De grootste truck's ter wereld ! (Videofilm)

 Bakbeest uit Wit-Rusland

 Dit enorme bakbeest uit Wit-Rusland is niet alleen heel groot en zwaar, maar beschikt ook over twee(!) V16 turbodieselmotoren die ieder een inhoud hebben van 65 liter. Elke motor heeft een vermogen van 2.300 pk/9.313 Nm en in totaal heeft deze BelAZ 75710 kiepwagen dus 32 cilinders, 4.600 pk, 18.616 Nm en een motorinhoud van 130 liter. Hoe hard je daarmee kan rijden?



De topsnelheid ligt volgens de fabrikant op 64 km/u en dat is te behalen als hij volledig beladen is. Leeg weegt deze kiepwagen 360 ton en er kan 496 ton aan vracht vervoerd worden. Best bizar dat zo’n enorm gevaarte van bijna 1.000 ton in staat is om een snelheid van 64 km/u te halen.