Powered By Blogger

vrijdag 15 november 2013

Jaguar fabriek productie in 1961 (Videofilm)




Prachtige Jaguars geproduseerd !

Van motoren naar auto's Het Engelse Jaguar begon in een andere hoedanigheid in 1922. De Engelsman William Lyons, bekend van het bouwen van zijspanmotoren (Swallow Sidecar Company) begon in dat jaar namelijk met de productie van auto’s. 




 Het eerste resultaat daarvan was pas in 1931 te zien en bovendien droeg deze auto nog niet de naam Jaguar. Het was de SS1 die middels een grootste reclamecampagne werd aangekondigd. Het publiek kwam in groten getale opdagen om de onthulling bij te wonen en de auto werd uitstekend ontvangen: hij baarde opzien door zijn lange motorkap en lage bouw. 




De eerste Jaguar Hoewel de SS1 met veel gejubel werd ontvangen, hadden alle varianten het zelfde probleem: ze waren niet snel genoeg. Hun sportieve voorkomen riep hoge verwachtingen op waaraan de auto’s niet konden voldoen. Speerpunt werd dan ook het verbeteren van de motoren.




Met de nieuwe motoren kon het merk zich meer als sportief-luxemerk profileren zoals ook het illustere Bentley. Een Bentley kostte echter vier keer zo veel als de SS1. De nieuwe variant kwam in 1935, compleet met de nieuwe motor en een nieuw chassis en kostte slechts 395 pond. Voor het eerst droeg hij ook de naam Jaguar.
Ook was de nieuwste generatie leverbaar als saloon (sedan), coupé en cabriolet. 

De geschiedenis van JAGUAR
http://jaguarlovers.tripod.com/Geschiedenis.html




Technische gegevens Jaguar Mk II Type 3.4 3.8 Bouwjaren 1959-1967 1959-1967 Bouwwijze 6 cil., lijn 6 cil., lijn Cilinderinhoud 3442 cc 3781 cc 



Brandstof benzine Aandrijving achter achter Vermogen 210 pk/5500 tpm 220 pk/5500 tpm Koppel 290 Nm/3000 tpm 325 Nm/3000 tpm Lengte 459 cm 459 cm Breedte 169 cm 169 cm Hoogte 146 cm 146 cm Wielbasis 273 cm 273 cm Massa 1448 kg 1448 kg Topsnelheid 193 km/h 201 km/h Acceleratie - 8,6 s Prijs - - Productieaantal 28660 30070



De mooiste Jaguars
http://janwib.blogspot.nl/2013/10/de-mooiste-jaguars-video-xj-220.html

zaterdag 9 november 2013

Bentley de snelste vrachtwagen ter wereld (Video)


Bentley Continental GT Speed roadtest

Ettore Bugatti omschreef de Le Mans-racers van Bentley in de jaren twintig regelmatig als vrachtwagens.



Maar dan wel de snelste vrachtwagens die hij ooit had gezien. Ruim acht decennia later ontmoet een ster uit die tijd zijn spirituele nageslacht in de vorm van de krachtigste productie-Bentley ooit, de Continental GT Speed, en blijken de woorden van Bugatti onverminderd actueel.

Delahaye 135 Super Car (Mooie Video)










Delahaye 135
Figoni etFalaschi 1936
Torpedo Cabriolet

Met dank voor de tip aan Maarten Hillenius.
Geïntroduceerd op de 1935 Paris Motor Show, de 135 gebruikt een nieuwe inline-6 ​​motor met vier hoofdlagers en pushrod bediende kopkleppen. 



Dit toestel zou een steunpilaar voor Delahaye productie geworden en kunnen worden besteld met 3227 cc (18CV) en 3557 cc (20CV) motoren met de beste optie aanbieden 120pk. 


Het chassis werd ontworpen met torsiestijfheid in het achterhoofd. De twee belangrijkste chassis rails werden vergezeld door een centrale dwarsbalk en verstevigd met een gelaste vloer. De voorste onafhankelijke ophanging gebruikt een dwarse bladveer voor het lagere gehechtheid.


Slechts zes korte chassis 
Roadsters werden gebouwd op de wedstrijd chassis met een 2.7 meter lang. Racing Wanneer gebruikt voor het racen een speciale 135 competitie motor werd voorzien dat gebruikt een ander cilinderblok gieten met water doorgangen tussen de blokken en een nieuwe cilinderkop. Met grotere kleppen en hogere compressie kracht werd gewaardeerd op 160 pk. Meerdere competitie auto's werden uitgerust met dit apparaat, waaronder de 1938 Le Mans winnaar. Deze auto's zijn beter bekend als de Type 135 S of Special.


http://www.supercars.net/cars/1939.html#oOU0AsZGFsleBXWw.99



De mooiste JAGUAR's ↓
http://janwib.blogspot.nl/2013/10/de-mooiste-jaguars-video-xj-220.html

woensdag 6 november 2013

Extreem truckvervoer (Video)


De meest gevaarlijke ladingen ter wereld

Rij snel en vervoer de meest gevaarlijke ladingen ter wereld. Je kijkt in een gigantische vrachtwagen op de meest exotische plekken ter wereld.De koning van de weg! 
Vervoer je kleine diamanten tot aan zware oliepijpen over levensgevaarlijke soorten terrein. Je bestuurt één van de 25 beschikbare vrachtwagens met 30 verschillende aanhangers. Je voelt de kracht en adrenaline van een enorme vrachtwagen, terwijl je vol gas over ijs, door water,woestijngrond of door de jungle rijdt ! 



Het leven van een trucker is niet zonder gevaar, dat betekent een stuurfout het verschil is tussen leven en dood. Daarnaast moet je goed je benzinemeter in de gaten houden, de trucks onderhouden en natuurlijk je ladingen op tijd afleveren! 

zondag 3 november 2013

Aston Martin 100 jaar (JB 007 Video)





100 JAAR
ASTON MARTIN
Aston Martin is het favoriete vervoersmiddel van James Bond en bestaat een eeuw.Minstens zo Brits als thee met melk,slecht weer en ordinair kortgerokte vrouwen en net iets ouder dan The Queen, maar dat zie je bepaalt niet aan de jubilaris af.












Aston Martin bestaat 100 jaar en dus staat 2013 in het teken van de nodige festiviteiten rondom het Britse merk.De jarige was zo vriendelijk om ons een lijstje toe te sturen met 10 wist-u-datjes. Aangezien wij dol zijn op lijstjes, zijn wij de laatste om jullie deze tien feitjes over het jarige Aston Martin te onthouden.  








Daar komen ze! 1. Er zijn in de loop der tijd tien verschillende versies van het Aston Martin-logo geweest. Het huidige beeldmerk dateert alweer uit 2003; tijd voor iets nieuws? 2. Het Aston Martin-logo met vleugels heeft z’n oorsprong in het oude Egypte. Het is afgeleid van de opengeslagen vleugels van een scarabeekever. 




3. In 100 jaar tijd heeft Aston Martin iets meer dan 60.000 auto’s gebouwd. Dat komt neer op een gemiddelde van iets meer dan anderhalve Aston per dag. 4. 




Van die 60.000 geproduceerde Aston Martins is volgens nauwkeurige schattingen nog 90 procent in leven. 5. Aston Martin heeft z’n auto’s op zeven verschillende locaties gebouwd. 



6. Het huidige Aston Martin-hoofdkantoor in Gaydon viert dit jaar z’n tiende verjaardag.




 7. De Aston Martin Owners Club werd in 1935 opgericht in The Grafton Hotel in Londen. 8. De One-77 supercar is niet alleen de krachtigste, duurste en meest exclusieve auto die is ook uitverkocht.
9. In één One-77 zit 2.700 manuur aan werk. 10. Het spuitwerk van een huidig model Aston Martin neemt tussen de 50 en 70 uur per auto in beslag.