Powered By Blogger

vrijdag 15 november 2013

Jaguar fabriek productie in 1961 (Videofilm)




Prachtige Jaguars geproduseerd !

Van motoren naar auto's Het Engelse Jaguar begon in een andere hoedanigheid in 1922. De Engelsman William Lyons, bekend van het bouwen van zijspanmotoren (Swallow Sidecar Company) begon in dat jaar namelijk met de productie van auto’s. 




 Het eerste resultaat daarvan was pas in 1931 te zien en bovendien droeg deze auto nog niet de naam Jaguar. Het was de SS1 die middels een grootste reclamecampagne werd aangekondigd. Het publiek kwam in groten getale opdagen om de onthulling bij te wonen en de auto werd uitstekend ontvangen: hij baarde opzien door zijn lange motorkap en lage bouw. 




De eerste Jaguar Hoewel de SS1 met veel gejubel werd ontvangen, hadden alle varianten het zelfde probleem: ze waren niet snel genoeg. Hun sportieve voorkomen riep hoge verwachtingen op waaraan de auto’s niet konden voldoen. Speerpunt werd dan ook het verbeteren van de motoren.




Met de nieuwe motoren kon het merk zich meer als sportief-luxemerk profileren zoals ook het illustere Bentley. Een Bentley kostte echter vier keer zo veel als de SS1. De nieuwe variant kwam in 1935, compleet met de nieuwe motor en een nieuw chassis en kostte slechts 395 pond. Voor het eerst droeg hij ook de naam Jaguar.
Ook was de nieuwste generatie leverbaar als saloon (sedan), coupé en cabriolet. 

De geschiedenis van JAGUAR
http://jaguarlovers.tripod.com/Geschiedenis.html




Technische gegevens Jaguar Mk II Type 3.4 3.8 Bouwjaren 1959-1967 1959-1967 Bouwwijze 6 cil., lijn 6 cil., lijn Cilinderinhoud 3442 cc 3781 cc 



Brandstof benzine Aandrijving achter achter Vermogen 210 pk/5500 tpm 220 pk/5500 tpm Koppel 290 Nm/3000 tpm 325 Nm/3000 tpm Lengte 459 cm 459 cm Breedte 169 cm 169 cm Hoogte 146 cm 146 cm Wielbasis 273 cm 273 cm Massa 1448 kg 1448 kg Topsnelheid 193 km/h 201 km/h Acceleratie - 8,6 s Prijs - - Productieaantal 28660 30070



De mooiste Jaguars
http://janwib.blogspot.nl/2013/10/de-mooiste-jaguars-video-xj-220.html

zaterdag 9 november 2013

Bentley de snelste vrachtwagen ter wereld (Video)


Bentley Continental GT Speed roadtest

Ettore Bugatti omschreef de Le Mans-racers van Bentley in de jaren twintig regelmatig als vrachtwagens.



Maar dan wel de snelste vrachtwagens die hij ooit had gezien. Ruim acht decennia later ontmoet een ster uit die tijd zijn spirituele nageslacht in de vorm van de krachtigste productie-Bentley ooit, de Continental GT Speed, en blijken de woorden van Bugatti onverminderd actueel.

Delahaye 135 Super Car (Mooie Video)










Delahaye 135
Figoni etFalaschi 1936
Torpedo Cabriolet

Met dank voor de tip aan Maarten Hillenius.
Geïntroduceerd op de 1935 Paris Motor Show, de 135 gebruikt een nieuwe inline-6 ​​motor met vier hoofdlagers en pushrod bediende kopkleppen. 



Dit toestel zou een steunpilaar voor Delahaye productie geworden en kunnen worden besteld met 3227 cc (18CV) en 3557 cc (20CV) motoren met de beste optie aanbieden 120pk. 


Het chassis werd ontworpen met torsiestijfheid in het achterhoofd. De twee belangrijkste chassis rails werden vergezeld door een centrale dwarsbalk en verstevigd met een gelaste vloer. De voorste onafhankelijke ophanging gebruikt een dwarse bladveer voor het lagere gehechtheid.


Slechts zes korte chassis 
Roadsters werden gebouwd op de wedstrijd chassis met een 2.7 meter lang. Racing Wanneer gebruikt voor het racen een speciale 135 competitie motor werd voorzien dat gebruikt een ander cilinderblok gieten met water doorgangen tussen de blokken en een nieuwe cilinderkop. Met grotere kleppen en hogere compressie kracht werd gewaardeerd op 160 pk. Meerdere competitie auto's werden uitgerust met dit apparaat, waaronder de 1938 Le Mans winnaar. Deze auto's zijn beter bekend als de Type 135 S of Special.


http://www.supercars.net/cars/1939.html#oOU0AsZGFsleBXWw.99



De mooiste JAGUAR's ↓
http://janwib.blogspot.nl/2013/10/de-mooiste-jaguars-video-xj-220.html