Powered By Blogger

donderdag 18 april 2013

Oldtimerbeurs - Techno Classica Essen


25e Oldtimerbeurs Techno-Classica Essen 2013

 De grootste oldtimerbeurs van Europa stont van 10 april tot 14 april 2013 weer op de agenda. Toen vond namelijk in Essen weer de Techno-Classica plaats.

Foto's: Auteur Jan Wibbelink.

Klik op de foto's voor een grotere afbeelding !


Ook in 2013 heeft Techno-Classica haar positie als wereldbeurs van de internationale klassieker-scene weer verder uitgebouwd.



In 2012 boekte de beurs een record met maar liefst 178.300 bezoekers. Deze bezoekers kwamen uit 41 landen met daarnaast meer dan 1.150 exposanten uit 28 landen en meer dan 1.100 geaccrediteerde journalisten uit 30 landen heeft de Techno-Classica de grootste internationale uitstraling van alle klassieker-beurzen.


Meer dan 200 oldtimer-, youngtimer- en merkenclubs maakten met hun fantasievolle en onderhoudend ingerichte clubinformatiestanden de „deel de passie “ – aldus de Techno-Classica woordvoerder – tot het grootste autoclubforum ter wereld.


 De goede stemming bij de oldtimer-dealers, -restaurateurs en -verzamelaars duiden erop dat ook de TECHNO-CLASSICA 2013 weer een beurs van de superlatieven was.







FOTOVIDEO  DEEL 2   komt  nog !

vrijdag 12 april 2013

Brute crash FERRARI California



Brute crash Ferrari Callifornia overleeft


Met dank aan Peter Wibbelink.
Een engeltje op je schouder, of misschien wel twee. De bestuurder van de volgende Ferrari California heeft bizar veel geluk gehad toen hij de macht over het stuur verloor en met zijn California een bos in schoot. De onderdelen lagen honderd meter het bos in, het motorblok was uit de auto gevolgen en de eigenaar is met flinke verwondingen naar het ziekenhuis gebracht, waar hij het inmiddels beter maakt. Hoe dan ook, de beelden zijn gruwelijk en spreken voor zich.

dinsdag 9 april 2013

50 jaar autosnelwegpolitie (Video)

Autosnelwegpolitie
In 2012 bestond de autosnelwegpolitie, tegenwoordig een 
onderdeel van het Korps Landelijke Politie Diensten (KLPD), precies 50 jaar. Hoewel ‘de Politie’ niet altijd even populair, is denken veel mensen met weemoed terug aan één bepaalde periode: die van de ‘Politie Porsches’.


Begin jaren ’60 van de vorige eeuw was de toenmalige AVD (Algemene Verkeersdienst) van de Rijkspolitie op zoek naar snelle, betrouwbare surveillancewagens. Na een evaluatie van diverse merken en modellen kwam de Porsche 356 B Cabriolet als beste uit de bus. De eerste 12 modellen in Politie-uitvoering kwamen in 1962 op de weg. De 356 werd in 1967 opgevolgd door de 912 Targa met zogenaamde softwindow (een uitritsbare achterruit).


Nog geen twee jaar daarna volgden de 914-modellen met zescilindermotor. In deze periode werd er echter ook al getest met de Politie Porsche die de meeste bekendheid zou krijgen: de 911 Targa met - uiteraard - de fameuze zescilinder boxermotor. Deze werd weer opgevolgd door de 911 Cabriolet (type 964). Van 1962 tot en met 1994 hebben in totaal 509 Politie Porsches langs de Nederlandse (snelwegen) gesurveilleerd.




AVD-ers die in aanmerking wilden komen om ‘Porsche-surveillant’ te worden, dienden daarvoor een speciale training van 6 weken te volgen. Daarbij werd uiteraard veel aandacht besteed aan de rijvaardigheid. Dit gebeurde op het circuit én de openbare weg. De training omvatte echter ook ‘benaderings- en gesprekstechnieken’- de surveillanten van de Porsche-brigade staan nog steeds bekend om hun uitermate correcte optreden. Samen met de unieke ‘road-presence’ van de Politie Porsche zorgt dat ervoor dat nog steeds veel mensen terugverlangen naar deze unieke periode. Dat werd treffend onderstreept door een onderzoek dat De Telegraaf samen met Autovisie uitvoerde. Op de vraag ‘Moeten de Politie Porsches terugkeren?’ antwoordde ruim tweederde van de ruim 2000 respondenten met ‘Ja’!



Porsche Centrum Twente
Met dank aan Darryl Stukker.
ENTER - Porsche Centrum Twente laat oude, maar prachtige tijden herleven met de introductie van een nieuwe Porsche 911 Carrera 4S in politie-striping.


Porsche Centrum Twente zet de
politiewagen uit het verleden, de
Porsche 911, in het zonnetje.


Met deze speciale, one-off politie-uitvoering zet Porsche Centrum Twente het 50-jarig bestaan van de 911 extra luister bij en blikt de Porsche-distributeur uit Enter terug op de oorspronkelijke 911 in politietrim waarmee de Rijkspolitie in de tweede helft van de vorige eeuw ’s lands heren wegen domineerde.


De aanblik van een Porsche 911 in politie-uitvoering in de binnenspiegel, boezemde in de jaren ’60, ’70, ’80 en zelfs de beginjaren ’90 van de vorige eeuw bij menigeen ontzag in. Wanneer die 911’s het in die jaren op je gemunt hadden, was er geen ontkomen meer aan. Door die reputatie dwongen de Porsches 911 van de snelwegpolitie respect af, zoals de huidige 911 dat in zijn normale livery en in zijn vijftigste jubileumjaar nog steeds doet. Voor Porsche Centrum Twente een goed moment om even stil te staan bij die glansrijke historie.

Kijk ook even naar de Oltimerbeurs in Rosmalen, dat is echt de moeite waard. ↓ ↓

http://janwib.blogspot.nl/2013/03/british-cars-lifestyle-2013-video.html

donderdag 4 april 2013

Vlucht Airbus A340 ( Cockpit Videofilm )

De grootste Airbus A340

De A340-600 is de langste-romp passagiersvliegtuig ooit gebouwd door Airbus, en de grootste capaciteit lid van de A340 familie.

 Met een totale lengte van 75,3 meter, een capaciteit voor 360 passagiers in een drie-klassen lay-out heeft, of 419 in een twee-klasse configuratie.

 Deze super-stretch vliegtuigen biedt exploitanten met een ongeëvenaarde normen van ruimte, comfort en voorzieningen in elke klasse van de dienst, samen met twee keer de vloer laadcapaciteit van vergelijkbare vliegtuigen.


maandag 1 april 2013

LaFerrari in Maranello (Videofilm)



  Maserati broedt op eigen LaFerrari

Nu Ferrari met de LaFerrari de opvolger van de Enzo heeft gepresenteerd, is het bij zusterbedrijf Maserati gaan kribbelen.


De nieuwe supersportauto uit Maranello biedt een fantastische basis om gestalte te geven aan een eigen variant. Sterker nog, de eerste brainstormsessies bij Maserati zijn al achter de rug.



De geschiedenis herhaalt zich. In 2004 lanceerde Maserati de exclusieve MC12 op basis van de Enzo, destijds Ferrari´s allersnelste en duurste model. De 'LaMaserati', zoals de toekomstige hypercar van Maserati gekscherend in de media wordt genoemd, zal een groot deel van de techniek van de LaFerrari herbergen, de huidige koning onder de Ferrari´s. Onderdelen die de LaMaserati zoal overneemt zijn het chassis, het onderstel, de ophanging en de elektronica. De hybridetechniek van de LaFerrari laat het merk met de drietand zitten. Maserati heeft ervoor gekozen om voor gewichtsbesparing te gaan en motorisch extra koppel te genereren.


Turbo's

Qua motoren heeft Maserati grofweg twee opties. De eerste is een getunede versie van de 6.3 liter V12 van de LaFerrari, en zorgen dat het gemis aan koppel bij lage toerentallen - dat de rode supercar uit de elektromotor haalt - gecompenseerd wordt. De tweede optie is de 3.8 liter V8-BiTurbo uit de Quattroporte te voorzien van maar liefst vier turbo's om zo het vermogen richting de 900 pk te stuwen. Het voordeel van de eerste optie is dat, door het achterwege laten van de elektromotoren, veel gewicht bespaard kan worden. En dat komt de prestaties weer ten goede, al zal Ferrari er geheid voor zorgen dat zijn neef niet sneller of krachtiger is dan de LaFerrari. Er kan immers maar een echte baas zijn.