Powered By Blogger

woensdag 27 maart 2013

Restaurateur rijdt kapitale Mercedes 300 SL stuk




Met dank aan Peter Wibbelink.  Niet cool.Je geeft je kapitale 1956 Mercedes-Benz 300 SL Gullwing, waarmee je regelmatig oldtimerrally’s rijdt, aan een restauratiebedrijf, en vervolgens negeert een 26-jarige knaap de snelheidslimiet en rijdt hem total loss.

Het automotive icoon was door een klant aan restauratiebedrijf Mechatronik toevertrouwd, maar dat had hij beter niet kunnen doen. De knul die hem bestuurde raakte (met zijn 19-jarige passagier) in een bocht in de buurt van het Duitse Pleidelsheim van de weg, aldus Der Spiegel.



“Dort ist eine Geschwindigkeit von 80 k/h vorgeschrieben, die wurde offensichtlich nicht eingehalten“, dixit de politie. Vertaling: hij reed te hard. Dat lijkt ons ook, als je in deze bocht de controle verliest. Sufferd. De schade bedraagt 650.000 euro, maar daar heb je een verzekering voor.

vrijdag 22 maart 2013

British Cars & Lifestyle 2013 (Video)


 British CARS & Lifestyle, de Fair voor man én vrouw !
Engelse auto's, Schotse doedelzak en Iers dansen in Rosmalen.


     Foto's Jan Wibbelink.         Klik op de foto's voor een grotere afbeelding !






 Just once in a year, do not miss it !
Het weekend 16-17 maart vond de beurs British CARS & Lifestyle plaats in Rosmalen (Autotron). Niet alleen Nederlands grootste, maar ook het meest gezellige evenement voor liefhebbers van Groot-Brittannië en de landelijke levenswijze! Al 22 jaar British Best, maar met ieder jaar weer nieuwe standhouders, andere auto's en nieuwe producten.


De grootste winkel met producten uit het Verenigd Koninkrijk
Met ruim 200 standhouders verreweg de grootste beurs met producten uit het Verenigd Koninkrijk: antiek, kleding, sieraden, boekenkasten, lederen fauteuils, serviezen, stoffen, handgemaakte schoenen, laarzen, marmelade, fudge, delicatessen en volop entertainment zoals: Engelse popsongs, Schotse doedelzak en Iers dansen. Maar vooral een beurs met heel veel mooie Engelse klassieke auto's.


Dit maakt de beurs aantrekkelijk voor man én vrouw!
Waar 'Ladies' zich vermaken tussen de lifestylestands, snuffelen 'Gentlemen' tussen de onderdelen, waar men veelal net dat ene onderdeeltje op de kop weet te tikken, waar men al geruime tijd naar op zoek is. Engels is bijna voertaal in Rosmalen, want veel van de standhouders komen met hun handelswaar van de andere zijde van het Kanaal overgevaren. Zij komen met net dat ene auto-onderdeeltje of unieke stukje antiek, dat niet in Nederland verkrijgbaar is.


Record aantal (24) Britse merkenclubs laten het beste uit hun collectie zien en bieden u de gelegenheid om alles te weten te komen over de koop of onderhoud van een Triumph, MG, Morris, Rover, Land Rover, Range Rover of zelfs Matchless motorfietsen.

Gewoon te koop in Rosmalen : Handelaren uit binnen en buitenland komen met Jaguar, Morgan, Austin Healey, Jensen, Rolls Royce's, Bentley, Aston Martin, Lotus en classic Mini's. Dit jaar weer veel aandacht voor vooroorlogse sportwagens van Bentley, Lagonda, Alvis en Riley.
Geen koopjes, maar wie vandaag durft te investeren krijgt geen spijt !


Sfeer is het grote succes achter British CARS & Lifestyle. Bezoekers herken je aan groene jas, geruite pet, gek op tradities en de cultuur van de U.K. In de Pub drinkt men Guinness of een cuppa tea. Het gehele weekend optredens van Woodworks (Engels), Darren Byrne & Mark Gilligan(Iers), the Clan Lamont Bagpipers (Schots) en Irish Dancers.
Hier ontmoet je vrienden !

zaterdag 9 maart 2013

MINI de oudste Autofabriek 100 jaar oud (Videofilm Productie)


De MINI fabriek in Oxford viert 100 jaar productie.


De eerste auto, een Morris Oxford, werd geproduceerd op 28 maart 1913 en werd gebouwd op slechts enkele meters waar de huidige productiefaciliteit staat.



In totaal zijn er sinds 1913 11.655.000 auto's geproduceerd waarvan meer dan 2.250.000 van de nieuwe generatie MINI plus 602.187 klassieke Mini's. De fabriek in Oxford is de oudste massaproductie autofabriek in het Verenigd Koninkrijk en de derde oudste van de wereld.


Sinds de start van productie in 1913 is er in 100 jaar continue geproduceerd voor in totaal 13 automerken. Onderstaand foto's en het volledige Engelstalige persbericht ↓https://www.press.bmwgroup.com/pressclub/p/nl/pressDetail.html?title=de-mini-fabriek-in-oxford-viert-100-jarig-bestaan&outputChannelId=32&id=T0137545NL&left_menu_item=node__2311

VW Camperbus natuur en ontspanning (Videofilm)

Camperreis Eiffel-Moezel

Een lang weekend van vrijdag tot en met maandag en het was prachtig weer! We hadden geen echte plannen, we reden richting Eifel. De A2 is zo saai dat we bij Roermond de grens overgaan zijn gegaan en helemaal binnendoor zijn gereden dwars door de Duitse dorpjes. Onderweg bepalen we dat we naar de camperplaats in Blankenheim gaan en passeren enkele bezienswaardigheden.



We stoppen bij de Kakushöhle, kalkstenen grotten waar in de prehistorie al mensen leefden. De Romeinen hebben zich er later ook gevestigd en enkele vestingmuren achtergelaten.
Het is een prachtig natuurgebied met steile rotswanden en dichte bossen, waar een wandeling is uitgezet en je onderweg een kijkje kunt nemen in de grotten.


We komen later aan in Blankenheim.
De camperplaats ligt op 5 minuten loopafstand van het dorp bij een klein meertje. Er is stroom, sani en verlichting en dat voor € 6,00 (stroom via de automaat). We lopen naar het dorp langs het meertje dat vol zit met goudvissen. Het dorp is klein maar heeft een oud centrum met 17e eeuwse vakwerkhuizen, resten van de stadsmuur met 2 poorten, een kasteel op de heuvel en leuke terrasjes en restaurantjes. Midden in het dorp onder de vloer van een oude boerderij ontspringt het riviertje de Ahr. Behalve de wandeling die wij maken door het dorp en naar het hooggelegen kasteel, zijn er in de omgeving veel wandelroutes uitgezet. Ik doe zelf nog een wandeling langs de Ahr en rondom het meertje. 's Avonds is het lekker relaxen met een boek in de warme avondlucht.

Later vertrokken we naar Twente om daar nog een paar dagen te genieten van de rust en de natuur, gewoon heerlijk ontspannen.

Prachtige film van de lente in Twente, van de Wederik. ↓ ↓


woensdag 6 maart 2013

Nieuwe super Ferrari LaFerrari (Videofilm)


 Ferrari-liefhebbers kunnen zich het jaar 1984 vast nog goed herinneren. In 1984 kwam de 288 GTO op de markt.
Het was de eerste Ferrari supercar ooit en het begin van een unieke generatie supercars die de fabriek in Maranello uitrolden.



In 2002 volgde de laatste supercar in de vorm van de Enzo Ferrari. Een waanzinnig monster die voor een flinke aardschok zorgde in autoland.


Nu, in 2013, is het tijd om kennis te maken met de nieuwste supercar uit de stallen van Ferrari die de autogeschiedenis voor de komende jaren gaat bepalen. Maak kennis met de LaFerrari !


Waar moeten we beginnen? Wat grote klasse van Ferrari is het feit dat op een paar kleine teasers en vage foto's er geen enkele foto is gelekt van de supercar tot vanochtend.



Op dit moment is er maar één concurrent voor de LaFerrari en dat is de McLaren P1. Maar heel degelijk is vanuit McLaren al het nieuws bekend gemaakt over de P1. Dat is saai en niet spannend.Bij Ferrari zijn er dagen, maanden en zelfs jaren voorbij gegaan voordat er een een klein beetje informatie uitlekte. We hebben letterlijk moeten aftellen tot de laatste seconden voordat het doek van de LaFerrari werd getrokken. Dit is het maximale op technisch gebied mogelijk bij Ferrari. Daarvoor werd intensief samengewerkt met Felipe Massa en Fernando Alonso. De LaFerrari is de combinatie tussen esthetisch onderzoek en aërodynamische functionaliteit. Ferrari's Styling Centre heeft zeer nauw samengewerkt met de enginieurs en de andere afdelingen.


Een groep van GT en F1 ingenieurs hebben samen het chassis ontwikkeld dat heeft geresulteerd in een maximale stijfheid en een minimaal gewicht. Ten opzichte van de vorige supercar, de Enzo Ferrari. is de torsiestijfheid toegenomen met 27% toegenomen en het gewicht met 20% afgenomen.

Om de looks van de Ferrari te omschrijven moeten we even in de geschiedenisboeken duiken. De looks zijn uitbundige vormen van de Ferrari's uit de jaren zestig prototypes zoals de 330 P4 en de 312P. De verhouding van de voor-en wielkast afmetingen zijn ook zeer in lijn met de Ferrari-traditie. De rijpositie van de LaFerrari is een geheel nieuw concept en leunt zwaar op F1-auto's. Zowel Fernando Alonso en Felipe Massa waren direct betrokken bij de ontwikkeling, resulterend in een functionele cockpit.



De 6,3 liter V12 heeft een vermogen van 800 pk en dankzij een HY-KERS elekromotor komt daar nog eens 163 pk bij op. Daarmee komt het totaal op een vermogen van 963 pk en meer dan 900 Nm! De V12 motor kan in totaal 9.250 toeren per minuut draaien en spuugt een flinke 330 gram CO2 per kilometer uit. De topsnelheid van de LFerrari ligt boven de 350 km/u. De nul naar honderd kilometer per uur sprint is zeker in drie seconden geklaard. Exacte cijfers zijn hier nog niet van. De nul naar tweehonder kilometer per uur wordt onder de zeven seconden uitgevoerd en tot 300 km/u heb je 15 seconden nodig.

In totaal zullen er 499 exemplaren gebouwd worden. Maar daarover valt alleen maar slecht nieuws te melden. Wie in Genève graag een bak geld wil neertellen zal teleurgesteld worden. Alle exemplaren zijn uitverkocht!