Powered By Blogger

donderdag 27 september 2012

Bugatti Veyron in nieuwe kleur 2,5 Miljoen Dollar (Video)



Er gaat geen autobeurs voorbij zonder een speciale Bugatti Veyron onder ogen te krijgen. Voor de Autosalon van Parijs giet Bugatti een nieuwe pot verf over het snelheidsmonster.

We hebben hier 'gewoon' een Bugatti Grand Sport Vitesse voor onze neus, met 1200 pk de sterkste opengewerkte Veyron. De pk-beul is gespoten in de kleurencombinatie Bianco/New Light Blue, een knipoog naar de Type 37A uit 1928. Klik op de foto voor een grotere afbeelding !




Het interieur is uitgevoerd met Cognac leer, wat aardig afsteekt tegen de grotendeels witte lak.




Deze Grand Sport Vitesse ging direct onder de hamer, voor 2,5 miljoen dollar verwisselde de 375 km/h sprintende supersporter van eigenaar. Op naar de volgende speciale editie van de Veyron!  http://bugatti.startpagina.nl/

maandag 17 september 2012

Ferrari 599XX Evo brengt 1.4 miljoen op




Geveilde Ferrari 599XX gaat naar Google-medewerker

 Als engineer bij Google werken heeft zo zijn voordelen, qua geld.
In mei werd de regio Emilia-Romagna in Italië getroffen door een aantal aardbevingenen talloze naschokken, met dodelijke slachtoffers tot gevolg. Ferrari stapte op deinzamelingsactie-bandwagon en stalde een digitaal tafeltje uit met prullaria waarop geboden kon worden. Van een F1-motorblok tot de neus van een F60 (2009). Het huzarenstukje was echter een 750 pk sterke Ferrari 599XX Evo. Die ging weg voor de lieve som van 1,4 miljoen, wat de totale opbrengst van deze pr-stunt op 1,8 miljoen euro brengt.




Dit raceweekend op Monza was natuurlijk dé gelegenheid voor Ferrari om de auto onder het oog van een leger lenzen aan de nieuwe eigenaar te overhandigen. Google-engineer Benjamin Sloss, die zich graag als een nautische douche op de foto laat zetten, kreeg daar de sleutels van zijn gele racemonster in het bijzijn van zijn vrouw in de handen gedrukt.



 Geen verkeerde kleur, vooral ook omdat we nog niet eerder zo’n absurd gespoilerde 599 XX Evo in het geel zagen. CEO Di Montezemolo en Ferrari F1-rijders Alonso en Massa stonden erbij, en zagen dat het goed was.

vrijdag 7 september 2012

BMW 8 serie 1989-1999 (video)


 

BMW 8 serie 

Vrijdag, tijd voor de vrimibo. Bitterballen erbij, blokjes kaas, drankje in de hand en praten met collega's over auto's. Zo ga je nog lekkerder het weekend in. Om jullie daarbij te helpen presenteren we elke vrijdagmiddag de VriMiBolide, de auto die de tongen los moet maken tijdens de vrijdagmiddagborrel. Deze week: de BMW 8-serie! Bij BMW M steken ze bepaald niet onder stoelen of banken dat ze graag een eigen supercar zouden ontwikkelen.


 Wat ze bij Quattro GmbH kunnen, kunnen wij beter lijken ze wel te denken. Het is alweer even geleden dat de M-divisie helemaal los mocht gaan. Natuurlijk zijn modellen als de M3 of M5 geweldig, maar niet zo speciaal als bijvoorbeeld een R8. Omstreeks 1990 was de Motorsport afdeling druk bezig met een zo’n, maar de M8 kwam er nooit. Het bleef bij een, overigens ook bepaald niet kinderachtige, 8-serie. Op het moment dat de 6-serie op z’n laatste benen liep kwam BMW met de 8-serie op de markt. Niet ter vervanging, want de 8-serie was op een heel ander, lees: vermogender, publiek gericht. Dat moest ook wel, want in de drie jaar dat het model in ontwikkeling was werd er meer dan anderhalf miljard Mark in gestoken. Dat leidde tot de komst van de 850i voor modeljaar 1990. Afgezien van de opmerkelijke styling gooide de 8-serie vooral hoge ogen dankzij z’n waanzinnige motor, een 5,0-liter V12 met 300 pk. 

Kopers konden kiezen tussen een viertraps automaat of een handgeschakelde zesversnellingsbak. Later werd dit model de 850Ci, hoewel het niet precies duidelijk is wanneer of waarom de C werd toegevoegd. Temeer daar er rond die tijd een andere V12-motor kwam, een 5,4-liter met 326 pk. Toch werden zowel de 5.0 als de 5.4 in 1994 naast elkaar geproduceerd, beide onder de naam 850Ci. Ondertussen had men de topcoupé met de komst van de 840Ci bereikbaarder gemaakt voor een breder publiek. Vanaf 1993 wordt de ‘instapper’ geleverd met 4,0-liter V8, vanaf halverwege 1995 is de 840Ci een 4.4. Deze motor blijft tot het einde van de 8-serie, in 1999, in productie.


 Absolute top Aan de absolute top van het gamma wil men bij BMW de M8 introduceren. De plannen voor deze Ferrari-killer zijn bloedserieus. Dat blijkt wel uit het feit dat de M-afdeling de bestaande V12 zo grondig aanpakt dat deze een geheel nieuwe motorcode meekrijgt. Er bestaat zelfs al een rijdend prototype van de 558 pk sterke M8 als de top van BMW besluit de stekker uit het project te trekken. Het blok vond, in aangepaste vorm, overigens wel z'n weg naar de McLaren F1. De M8 verdwijnt in de vergeetkelder en pas in 2010 geeft het bedrijf überhaupt het bestaan van het testmodel toe. Op 2 juli van dat jaar wordt, in het bijzijn van de pers, alsnog het doek van de M8 getrokken. Hoewel het dus nooit zover gekomen is, is de invloed van M toch nog voelbaar in een productiemodel.

 

De BMW 8CSI beschikt over een tot 5,6-liter opgeboorde V12 met 380 pk en heeft altijd een handgeschakelde zesbak. Maar ook het chassis en de wielophanging werden herzien, de 850CSi heeft zelfs een meesturende achteras. Bovendien is aan het chassisnummer af te lezen dat de 850CSi door BMW Motorsport werd gebouwd en niet door BMW AG. Het VIN nummer van alle 850CSI’s begint namelijk met de letters WBS, terwijl gewone BMW’s beginnen met WBA. Volgens liefhebbers is de 850CSi eigenlijk een teruggeschroefde versie van de auto die nooit werkelijkheid werd. Zo'n 850CSi is niet echt behelpen, maar hadden ze die M8 maar gebracht...

De nieuwe BMW concept